Periodiek systeem der biertypen

Gestart door dennis, 18-12-2009 18:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis


Alchemist

Wat een leuk idee. Kende hem nog niet.

De-Geert

Grappig, ik zag 'm laatst ook ergens. Maar ik vond 'm te onzinnig om te posten.  ;D


dennis

Citaat van: De-Geert op 18-12-2009  18:33 uGrappig, ik zag 'm laatst ook ergens. Maar ik vond 'm te onzinnig om te posten.  ;D

Laat het dan maar aan mij over!  Tsssk.

Oscar

Reeds gesport op de Brau beviale 2007..


Maarten

Als onwijze nerd moet ik dit natuurlijk brilliant vinden  :D :D :D

Herman

Ik vind hem ook leuk voor op de deur o.i.d., de volgende is printbaarder:


bron: http://beer.gunaxin.com/periodic-table-of-beer-styles/39444

RoodeLeeuwVenlo

Wat heb je er aan. Buiten decoratie?

Maarten

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 19-12-2009  17:48 uWat heb je er aan. Buiten decoratie?

Je kan mensen bewust maken van het feit dat pils 1 van de velen is, niet de grootste helft...

Hier een zwartwit versie. deze moet ook commercieel beschikbaar zijn via mantisdesign.com, die printen hem vast supermooi voor je.

Albertus

Citaat van: Maarten op 19-12-2009  17:50 uJe kan mensen bewust maken van het feit dat pils 1 van de velen is, niet de grootste helft...

Een beeld zegt meer dan duizend woorden.

Ik heb de afbeelding op de koelkast gehangen en mijn schoonzoon (net uit het pilstijdperk ontwaakt) zag in één keer waar ik mee bezig was.

Bert

Alchemist

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 19-12-2009  17:48 uWat heb je er aan. Buiten decoratie?
Het geeft, op een voor beta-nerds bekende manier, de verwantschap tussen bierstijlen weer.

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Maarten op 19-12-2009  17:50 uJe kan mensen bewust maken van het feit dat pils 1 van de velen is, niet de grootste helft...
Citaat van: Alchemist op 19-12-2009  18:41 uHet geeft, op een voor beta-nerds bekende manier, de verwantschap tussen bierstijlen weer.

Inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken. Ga hem gelijk invoegen in de Powerpoint presentatie die ik altijd gebruik bij proeverijen. Ik krijg regelmatig de vraag wat het verschil is tussen Pils en Bier.

Penners

Ik kende hem nog niet, maar hij is geweldig !!!

RobinB


Hopmans

Grappig, alleen niet helemaal compleet.


Albertus


Ook heel goed bruikbaar wanneer je niet weet welk bier je wilt brouwen: gewoon een pijltje gooien. :D

Bert

RobinB

Hij is inderdaad/uiteraard niet gehel compleet en de amerikaanse pilsen zijn STERK oververtegenwoordig (en mogen er wat mij betreft uit), maar het idee is gewoon leuk! :D

Oscar

Citaat van: RobinB op 21-12-2009  18:38 uHij is inderdaad/uiteraard niet gehel compleet en de amerikaanse pilsen zijn STERK oververtegenwoordig (en mogen er wat mij betreft uit),

Wie is er creatief/actief genoeg om de "Europese" versie te maken?  :)

Hopmans


Albertus


Maarten

Citaat van: Albertus op 25-12-2009  09:40 uDeze moet je ook zien:

Stamboom der Bieren

Bert

Hmm. De stout is toch een afstammeling van de porter? Is dit niet eerder een groepering op eigenschappen dan op familie?
En ook hier is de Belgische bijdrage ondergesneeuwd. Maar ook een leuk overzicht!

Jacques

Citaat van: Albertus op 25-12-2009  09:40 uDeze moet je ook zien:

Stamboom der Bieren

Dat plaatje is duidelijk niet gemaakt door een Belg. De Belgsiche bieren (met uitzondering van de geuze, lambieks en fruitbiertjes) zijn bij dat plaatje duidelijk het ondergeschoven kindje.
Zo zie je maar waar dat het maar net aan de indeler ligt hoe je tegen biertypen aankijkt.

RobinB

Citaat van: Jacques op 25-12-2009  11:27 uZo zie je maar waar dat het maar net aan de indeler ligt hoe je tegen biertypen aankijkt.

Daarom is het voor de communicatie handig dat er consensus is...

Jacques

Citaat van: RobinB op 26-12-2009  01:27 uDaarom is het voor de communicatie handig dat er consensus is...

Als je naar biertypenindelingen gaat kijken zul je snel zien dat iedere indeler zijn eigen ideeën heeft hoe het bierlandsschap er uitziet. Tussen de indelers in niet veel consensus.
Dat is niet zo vreemd want iedereen kijkt met zijn eigen ervaringen naar biertypen. De plaats waar je geboren bent speelt daarbij naar in oordeel een grote rol. Als je geboren bent in Duitsland maak je allerlei kleine onderschiedingen bij de Duitse bieren. Ben je in Engeland geboren dan doe je dat met de Engelse bieren. En de Belgen uiteraard met de Belgische bieren.
Tja, en de Amerikaanse kennen natuurlijk heel veel speciale Amerikaanse biertypen...

Albertus

Citaat van: RobinB op 21-12-2009  18:38 uHij is inderdaad/uiteraard niet gehel compleet en de amerikaanse pilsen zijn STERK oververtegenwoordig (en mogen er wat mij betreft uit), maar het idee is gewoon leuk!

Citaat van: Oscar op 21-12-2009  18:44 uWie is er creatief/actief genoeg om de "Europese" versie te maken?  :)
Die uitdaging wil ik wel aangaan. Aan de opzet/indeling verander ik niets, maar wel natuurlijk een aantal "Amerikanen" vervangen door "Europeanen".

Bert

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.