Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: RVS fust/ketel met elektrische verwarming, deksel, kraan en filterplaat  (gelezen 4049 keer)

Offline wilko

• Super lid
  • Land: nl
Als nagekomen brouwartikel is er uit de opslag van het LeefFestival Wageningen nog het volgende opgedoken:

Een uit een 50l RVS fust gemaakte ketel, met een elektrisch verwarmingselement, een aftapkraan, een RVS deksel, aan de ketel gelaste handvaten en een filterplaat.  

Ik heb het meeste stof/zaagsel er afgeveegd voor de fotos maar uiteraard moet je met een schuurspons oid aan de slag om 'm echt spic & span te maken.  Ik heb geen vermogensindicatie van het verwarmingselement kunnen ontdekken.  

Vraagprijs EUR 35, de opbrengst gaat uiteraard ook in dit geval naar het LeefFestival.  

Standplaats is Arnhem, en dit is niet iets wat je qua omvang en gewicht per TPG post kunt versturen.  Het wordt dus ophalen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline De-Geert

• Super lid
Zit het element onder de filterplaat?

Offline wilko

• Super lid
Zit het element onder de filterplaat?

Ja.  Er is een soort kamertje van RVS onder aan de bodem van de fust gelast.  In dat kamertje zit het verwarmingselement.

Wilko

Offline De-Geert

• Super lid
Dus als ik het goed begrijp verwarmt dat element de ketel, en niet het wort. Klopt dat?

Offline wilko

• Super lid
Dus als ik het goed begrijp verwarmt dat element de ketel, en niet het wort. Klopt dat?

Nee, je moet je voorstellen dat het element in een verdiept vak zit, onder het bodemnivo van de fust maar wel in contact met de/het wort.  Daarboven zit dan weer die filterplaat.

Wilko

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Maar dan verwarmt dat element toch nooit het hele wort? Hoe voorkom je dat het onder de filterplaat te heet wordt?

Offline wilko

• Super lid
Maar dan verwarmt dat element toch nooit het hele wort? Hoe voorkom je dat het onder de filterplaat te heet wordt?

Misschien is er alleen water in verwarmd?  Maar dan snap ik die filterplaat weer niet.  Misschien hebben ze met een pomp wort uit de kraan weer bovenin de ketel gepompt en zo de warmte verdeeld?

Let wel: dit is niet mijn constructie, hij/zij is in deze vorm aangetroffen samen met al die tapspullen.

Wilko

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Met een pomp moet het wel lukken, je hebt dan een soort RIMS-achtig systeem. Roeren zal niet werken.

Offline wilko

• Super lid
Met een pomp moet het wel lukken, je hebt dan een soort RIMS-achtig systeem. Roeren zal niet werken.

Klopt, want onder de plaat kun je niet roeren in dit geval.

Wilko

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
Op die manier heb ik mijn pomp ook getest en vooral de filterplaat,
met dit verschil dat ik op gas stook onder de ketel, werkt goed hoor.

Groet Jelle

Offline wilko

• Super lid
Re: RVS fust/ketel met elektrische verwarming, deksel, kraan en filterplaat
« Reactie #10 Gepost op: 17-12-2009 17:13 u »
Op die manier heb ik mijn pomp ook getest en vooral de filterplaat,
met dit verschil dat ik op gas stook onder de ketel, werkt goed hoor.

Groet Jelle

Dat geeft de burger moed he ;D

Wilko

Offline wilko

• Super lid
Re: RVS fust/ketel met elektrische verwarming, deksel, kraan en filterplaat
« Reactie #11 Gepost op: 09-01-2010 00:48 u »
Verkocht via Markplaats

Tags: