Mandfles schoonmaken met schoonmaakazijn?

Gestart door Joran, 19-11-2009 18:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joran

Ik heb een mandfles die mijn pa nog gebruikt heeft om wijn in te maken. Hier zat nog wat resten tegen het glas. Al een jaar of 20 a 25  :) Nu heb ik het geprobeerd met soda (heb nog geen borstel) en met afwasmiddel. Beide geen succes. Nu heb ik er wat schoonmaakazijn in gedaan, en als een malle dat het nu schoon is. Is dit eigenlijk wel goed? Bedacht ik me later? Op de fles stond dat je het ook kan gebruiken voor pannen, dus ik dacht dat het geen kwaad kon. Iemand ervaring mee?

Edgar

Schoonmaakazijn en glas gaat dacht ik best. Maar ik zou je toch aanraden om op die borstel te wachten en dan nog eens met die reguliere middelen te proberen. Want een zure reiniger zoals azijn lost wel kalk en kalkhoudende resten op, maar niet alles. Voor andere rommel zoals vettigheid is een borstel met iets zepigs toch wel erg effectief.

Joran

Heb al een kromme borstel besteld. Komt morgen binnen, maar ik was ongeduldig. Wel cool hoe het losgaat met een beetje azijn :)

Oscar

Citaat van: Joran op 19-11-2009  18:53 uWel cool hoe het losgaat met een beetje azijn :)

Is voornamelijk kalk... :)

goom

Doe er eens een vaatwastablet in en vul aan met heet water.
Laat het dan ca 2 uur staan en klaar.

Hopmans

Ik zou toch nog wel ff de borstel er door heen jassen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.