Auteursrechten kloonrecepten (en andere teksten op dit forum)

Gestart door MO, 01-09-2004 10:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinB

Klonen is ook creeren, je maakt immers een nieuw uniek bier. Alleen de toetsing verschilt. ;)
Een "uniek" bier dat "goed smaakt" hoeft nog niet bijzonder te zijn.



Ps. Ik vind het wel flauw dat je het doet voorkomen dat het verschil van inzicht ligt aan het feit dat ik een wetenschappelijke achtergrond heb. Dat heeft natuurlijk niks te maken met de breed interpreteerbare voorwaarden die je stelt.
 
Het komt op me over alsof je me als discussiepartner buiten spel wilt zetten op niet inhoudelijke (maar persoonlijke) gronden.
Dat is natuurlijk niet netjes en mijns inziens (vergelijkbaar met) op de man spelen. 

EBC

Vorig weekend op bezoek geweest bij  Brouwerij Den Toetëlèr (www.toeteler.be).

Dit is een zeer nieuwe brouwerij in Hoeselt, Limburg, België.

Ze maken voorals nog één bier. Het bier heet, hoe kan het anders, Toetëlèr. Ik vond het zeer uniek en zeer goed smakend.
Blond, fris, droog, bitter. Het verveelt niet, je wilt steeds meer. Het is echt een topper. En dat met slechts 5% alcohol.

Ik denk dat een goed brouwer iets nieuws kan neerzetten, iets dat zich een plaats kan veroveren in een al overvolle omgeving.

Is het een kloon? Lijkt het ergens op? Misschien heeft het iets weg van de Saxo van Caracole. Maar dan meer de drogende, minerale toets. Verder is het een bier op zichzelf.

SeekingBeer

Het idee van een lekker ouderwets boek zonder links en een boel recepten zoals bijv van dit forum is best een leuk idee.

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nog steeds geen enkel compleet recept hier gepubliceerd hebt, maar als ik dat wel gedaan zou hebben heb ik er geen problemen mee als dat in een boek komt. En of mijn naam er dan bij staat boeit mij eigenlijk niet zoveel, voor de schrijver van een eventueel boek is het ook een bult werk om een correcte administratie te voeren van wie nou precies wat heeft bijgedragen aan een recept waar allerlei mensen commentaar op gegeven hebben.

__________

Als student heb ik dat ook diverse keren gehad (ik heb wiskunde gedaan); had ik iets leuks gevonden en één of andere prof gebruikt dat later klakkeloos in één van zijn eigen publicaties...
In het begin ben je een beetje aangebrand daarover, aan de andere kant kun je je het best voorstellen dat een hoge prof niet zomaar allerlei onbekende studenten namen kan opvoeren die het werk in kwestie alleen maar onleesbaar maken.

Al met al heb ik daar niet zo'n grote problemen mee; uiteindelijk is het veel belangrijker dat bepaalde ideeën vrijelijk rond kunnen stromen en wat voor naam daar dan aanhangt is niet zo belangrijk...

Brouwter

Voor alle vragen over auteursrecht, voorwaarden, privacy e.d. kunnen jullie trouwens gerust bij mij terecht. Ik ben jurist ICT-recht in het dagelijks leven, dus ik kan daar zo over adviseren! Stuur een berichtje in het geval je ergens vragen over hebt!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.