Maximale prijs van 33cl speciaalbier

Gestart door Hopmans, 06-11-2009 17:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat wil jij maximaal betalen voor een 33cl speciaalbier?

1,20-1,40 Euro
6 (10.3%)
1,40-1,60 Euro
1 (1.7%)
1,60-1,80 Euro
3 (5.2%)
1,80-2,00 Euro
10 (17.2%)
2,00-2,20 Euro
4 (6.9%)
2,20-2,40 Euro
3 (5.2%)
2,40-2,60 Euro
5 (8.6%)
2,60-2,80 Euro
2 (3.4%)
2,80-3,00 Euro
4 (6.9%)
3,00 Euro of meer
20 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 58

William

Leuk om te zien dat veel mensen juist een bedrag kiezen van €1.80 - 2.00 of €2.80 - 3.00. Ronde getallen lijken toch echt psychologische drempels te zijn, al zal het waarschijnlijk niets uitmaken als je in de winkel met een biertje in je handen staat dat € 2.20 kost.

EBC

Voor een enkel flesje om eens te proeven maakt de prijs me niet zo uit, als ik er zin in heb, dan doe ik het.

Maar als ik het bier per bak wil kopen, als een soort huisbier, dan gelden toch weer lagere prijsnormen.

Als je iets echt lekker vindt, dan moet je niet naar de prijs kijken, anders proef je het nooit.

Oscar

Citaat van: EBC op 07-11-2009  20:48 uAls je iets echt lekker vindt, dan moet je niet naar de prijs kijken, anders proef je het nooit.

Als een glas/fles (Buitenlands) bier in een kroeg €22,- kost kijk ik zeker wel naar de prijs...

Hopmans

Zo, daar kun je zowat voor naar de je weet wel.
Kanonne!


Oscar

De genoemde prijs(zen) komen uit het Amerikaanse café in Amsterdam (Hoe heet ie ook al weer?) ...belachelijke prijzen... maar wel verkrijgbaar... :nut:

EBC

Citaat van: Oscar op 07-11-2009  21:40 uAls een glas/fles (Buitenlands) bier in een kroeg €22,- kost kijk ik zeker wel naar de prijs...

 :o :o :o

Tja, voor dat geld weet ik inderdaad een betere plek in Amsterdam. Er zijn grenzen. En waarschijnlijk is het elders voor een reëelere prijs te koop.

Maarten

Leuke vraag. Waar ik me altijd van af vraag of ik het nou had moeten doen, zijn de st Peters bieren, 500mL flessen voor 3 euro. Altijd erg lekker maar qua prijs heel erg op het randje. Omgerekend zit ik dan in de categorie 2.20-2.40. Maar dan moet het bier wel iets speciaals te bieden hebben. Laatst hoorde ik van vrienden dat er weer Westvleteren in de buurt was, voor 10 euro per flesje. De groeten!
Voor oude geuze wil ik nog wel eens een uitzondering maken, maar dat doe ik dan ook niet vaak.

Derob

Voor een bier uit de winkel is € 2 (voor 33 cl uiteraard) toch wel een bovengrens voor mij.
Voor speciale gelegenheden (streekbieren, een Duvel in Las Vegas uit heimwee...) durf ik hier wel eens boven gaan, maar niet te vaak.

MM

Citaat van: Oscar op 07-11-2009  23:20 uDe genoemde prijs(zen) komen uit het Amerikaanse café in Amsterdam (Hoe heet ie ook al weer?) ...belachelijke prijzen... maar wel verkrijgbaar... :nut:

Voor wel bier was die prijs zo hoog?

Citaat van: Maarten op 09-11-2009  13:22 uLeuke vraag. Waar ik me altijd van af vraag of ik het nou had moeten doen, zijn de st Peters bieren, 500mL flessen voor 3 euro. Altijd erg lekker maar qua prijs heel erg op het randje. Omgerekend zit ik dan in de categorie 2.20-2.40. Maar dan moet het bier wel iets speciaals te bieden hebben. Laatst hoorde ik van vrienden dat er weer Westvleteren in de buurt was, voor 10 euro per flesje. De groeten!
Voor oude geuze wil ik nog wel eens een uitzondering maken, maar dat doe ik dan ook niet vaak.

Je kan Westvleteren ook in Nederland kopen voor een vergelijkbare prijs. Het zijn volgens mij bieren, die een aantal jaar hebben gerijpt bij de winkel.

RobinB

Bah, oud bier dus en dan ook nog duur... Daar doe ik het niet voor!

EBC

Citaat van: Maarten op 09-11-2009  13:22 u...Westvleteren...

Heb je dat (verse) flesje 8 dat ik je tijdens het ONK gaf al geproefd? En?

Maarten

Citaat van: EBC op 10-11-2009  22:16 uHeb je dat (verse) flesje 8 dat ik je tijdens het ONK gaf al geproefd? En?
Jaja! (had ik daar nog niks over gezegd? :verbergen:) Die had ik vrij vers geproefd (ik was bekend met de oxidatie verhalen), en ik was blij verrast met een lekker fris, licht karamellig bier. Ik had geen proefnotities en was daar toen sowieso niet zo goed in, maar genoten heb ik wel. Toch vond ik het de hype niet waard. Hoe mooi in balans etc hij ook mag zijn, zó ver steekt ie niet boven de andere trappisten uit qua smaak.
Nogmaals bedankt!

Derob


MM

Citaat van: Derob op 11-11-2009  11:05 uSommigen willen nog meer betalen:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20091110_072

Oud én duur  :o

Zou dat nog lekker zijn?  ???

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.