Produktaansprakelijkheid?

Gestart door Marcel, 30-10-2009 15:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Je moet inderdaad met de HACCP rekening houden. Ook een milieuvergunning (of een bewijs van gedogen) hoort erbij. Makkelijk is het allemaal niet.

Hopmans

Citaat van: Muldermans op 01-11-2009  12:26 uVermoedelijk kunnen Martin en Wesley je daar wel het een en ander over vertellen.
Hallo Muldermans, wakker worden....
Zal de douane geen advies hebben gegeven omtrent hygiƫneregels?
De HACCP zijn immers richtlijnen, en geen organisatie.


Hopmans

Citaat van: MO op 01-11-2009  13:01 uJe moet inderdaad met de HACCP rekening houden. Ook een milieuvergunning (of een bewijs van gedogen) hoort erbij. Makkelijk is het allemaal niet.
Van wie moet je deze vergunning dan krijgen?

toon van den broek

 Hallo Marcel,

Zag net pas op het forum die mooie foto's van je 'brouwhuis'. Ziet er echt top uit zeg! Je pakt het mooi aan met die koperen ketels. Ook leuk dat je zelf zoveel doet, dat geeft je vast veel voldoening.
Ik ga regelmatig eens kijken op je site.
Heel veel succes met je kleine onderneming. Toon van den Broek.

jelle

Citaat van: Marcel op 31-10-2009  19:25 uDank je Jacques. Commercieel is een groot woord. Het blijft vooralsnog kleinschalig maar dan wel wat verkopen.

Op dit moment weer bezig met verbeteringen. De warmtekamer en koudekamer zijn net klaar. De warmtebeheersiing is te doen, nu nog kijken hoe we de koudekamer (voor lagering zomer) gaan beheersen qua temperatuur.

Heb jij als kenner bij uitstek enig idee waar ik een AVB kan afsluiten voor een kleine brouwerij?  :denken:
 
Marcel

lloyds verzekerd vaak moeilijke dingen
Of is dat te ver gezocht.

Groet Jelle

MO

Milieuvergunning of een gedoogregeling moet je via de gemeente aanvragen.

wimmert

Niet verzekeren.
Gewoon wachten tot je genoeg geld hebt verdient.
Productie en verkoop in 2 aparte b.v.-ees stoppen.
En de verkoop bv leeg houden mocht je een claim krijgen laat je de verkoop bv klappen.
Dit omdat de verkoop bv de bv is van wie mensen en bedrijven afnemen kunnen ze de productie bv niet aanklagen.
De verkoop bv geeft opdracht tot het leveren van bier tegen betaling.
Door deze constructie hou je jouw inkomsten in je productie bv.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Succes en je bent goed bezig!

Sjakie

1 BV starten is duur. 2 BV's is niet  te betalen.
Of je moet tonnen winst draaien.
Bovendien begeef je je met deze constructie op zeer glad ijs.
Producent is altijd aansprakelijk voor iets wat niet klopt.

Hopmans

Het productschap dranken behartigt toch de belangen voor brouwers?
Zouden zij het niet weten?

Met zo'n klein installatie-tje hou je 50-100 Euro over.
Je moet jezelf ook niet kapot verzekeren.
Als de verzekering 50 Euro per maand is, dan gaat je complete winst in die verzekering zitten.

 

Albertus

Citaat van: wimmert op 22-11-2009  11:54 uNiet verzekeren.
Gewoon wachten tot je genoeg geld hebt verdient.
Productie en verkoop in 2 aparte b.v.-ees stoppen.
En de verkoop bv leeg houden mocht je een claim krijgen laat je de verkoop bv klappen.
Dit omdat de verkoop bv de bv is van wie mensen en bedrijven afnemen kunnen ze de productie bv niet aanklagen.
De verkoop bv geeft opdracht tot het leveren van bier tegen betaling.
Door deze constructie hou je jouw inkomsten in je productie bv.

Is er met betrekking tot de voedselveiligheid geen sprake van ketenaansprakelijkheid?

Bert

Hopmans


jelle

Keten aansprakelijkheid: dioxine in de grondstoffen van veevoer en op het laatst in de kaas, wie krijgt de schuld.

Groet Jelle

Albertus

Citaat van: Hopmans op 22-11-2009  14:40 uVerklaar je nader.....


Ketenaansprakelijkheid is oorspronkelijk uitgevonden voor het afgdragen van belastingen en sociale premies door werkgevers (bij het aannemen van deze wet ging het om malafide koppelbazen). De eerste in de keten (de opdrachtgever) blijft verantwoordelijk voor het afdragen van alle centen, mocht er ergens in de keten iemand "failliet" gaan.
Ik meen dat deze ketenaansprakelijkheid naar meerdere sectoren is uitgebreid en vroeg me af of dit ook niet gold voor de produktaansprakelijkheid. Lijkt me namelijk niet geheel onlogisch als je met wat gegoochel met bv's de verantwoordelijkheden van je af kunt schuiven.
Zijn er geen juristen actief op het forum? ;D

Bert

Sjakie

Ik ben geen Jurist.
maar heb vorig jaar hiermee evaring op mogen doen.
Ik ben als fabriekant verantwoordelijk voor mijn producten. Als het juridisch hard gemaakt kan worden dat ik aansprakelijk ben dan hang je.
Dus niet de tussenhandel die mijn product verkoopt. Of dit nu intern of extern is maakt niet uit.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.