Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Foxy  (gelezen 1988 keer)

Offline Foxy

• Boven 10 berichten
  • *
Foxy
« Gepost op: 25-10-2009 00:22 u »
Foxy is miojn gebruikersnaam en ben net begonnen met brouwen  :-*
Heb gisteren de eerste 18 liter gemaakt,heb ervaring met wijnmaken en met stoken vam alcohol :proost2:
Ik woon in Almere dus dicht bij de grote winkel waar ik mijn geld wel kwijt kan :hoera:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: Foxy
« Reactie #1 Gepost op: 25-10-2009 00:23 u »
Welkom Foxy.

Er zijn meer mensen met dezelfde achtergrond.

Wat was jouw eerste brouwsel en met voor spullen brouw je?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #2 Gepost op: 25-10-2009 01:02 u »
Ik woon in Almere dus dicht bij de grote winkel waar ik mijn geld wel kwijt kan :hoera:

Welkom Foxy !!

Was die 18 liter bier uit een blik of van een volmout brouwsel? En Almere heeft ook een gezellig biergilde met nog meer hobbybrouwers

Offline Anton

• Super lid
  • You're never too old to learn something stupid.
« Reactie #3 Gepost op: 25-10-2009 01:25 u »

Lucky You.
Eh.... fijn voor jou.
Welkom op dit forum Foxi, ik weet zeker dat je hiervan geen spijt zult krijgen.
Wijnmaken deed ik ook, maar ik miste het geduld om op het resultaat te wachten. Stoken deed ik ook en ga ik weer doen wanneer mijn apparatuur weer voor elkaar is. Maar dat is een ander verhaal.

Offline Twonky

• Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2009 08:46 u »
Welkom Foxy!

Bekend probleem dat wachten op wijn....
En ook dat van dat wonen in Almere, je loopt wel heel makkelijk binnen, en dan ben je (net als bij de bouwmarkt) toch altijd weer een hoop geld kwijt...

Maar wij hebben een gezegde: "Een hobby mag geld kosten!"

En het is ook een lekkere hobby ;-)

Groetjes
Twonky
 :degroeten:

Offline CaptCrash

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2009 14:12 u »
Hé Foxy,

Leuk om er nog een Almeerder bij te hebben!
Lekker hè, die Brouwmarkt zo dicht in de buurt. Is alleen wel slecht voor de portomonnee...

Succes met brouwen!

Offline Wild Chocolate

• Senior lid
  • Can't get enough of that wonderful Duff
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2009 21:07 u »
Welkom op het forum, Foxy!

Je hebt inderdaad mazzel dat je dichtbij zo'n grote brouwwinkel woont. Het loont  trouwens wel de moeite om prijzen te vergelijken met andere (web-)winkels. Sommige dingen zijn bij andere winkels fors goedkoper, andere juist duurder. Hoewel jij natuurlijk de mazzel hebt dat je geen verzendkosten hoeft te betalen en dat je ff gauw heen en weer kan rijden als je nog wat vergeten bent.

Groet,

Remco

Offline Foxy

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2009 22:29 u »

Wat was jouw eerste brouwsel en met voor spullen brouw je?
[/quote]
Hallo leuk hier die reacties :biersmile:
Mijn eerste 18 liter waren  weisse van een mout pakket en vandaag de 2 brouwsel gemaakt 20 liter volgens recept van Harry Vermeer trapist bier ook van moutgraan gemaakt ;)
Dat ik in de buurt woon van een brouw winkel heeft zijn voordeel :D maaaaar J.Cruif zij ooit elk voor deel heeft ook een nadeel :biersmile: je komt altijd met heel veeeeel meeeer thuis als de bedoeling was :o
 Foxy

Tags: