Kleding hobbybrouwen

Gestart door DP, 21-10-2009 09:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Oscar

Je kunt ook een mooie groene polo doen, bij koud weer draag je daaronder je favoriete trui  :)

MO

Toch laat Jeroen zien dat de sweater uitstekend combineert met een rode polo.


William

Citaat van: MO op 21-10-2009  23:01 uToch laat Jeroen zien dat de sweater uitstekend combineert met een rode polo.

helemaal híp voor een Leidse koorbal ;D

Oscar

Citaat van: MO op 21-10-2009  23:01 uToch laat Jeroen zien dat de sweater uitstekend combineert met een rode polo.

Nuts




 ;D

Hopmans

Citaat van: Liemingbrouwer op 21-10-2009  21:36 uBen wel voorstander van een herkenning, dus een naamplaatje of zoiets.  Ben ik dan ook een kudde dier, JW???
Geen kuddedier.

Citaat van: William op 21-10-2009  21:50 uWil je echt geaccepteerd worden dan moet je een beetje lelijkheid maar op de koop toenemen, toch?  >:D
Wel kuddedier.

Even voor alle duidelijkheid: Kuddedier gedrag is een beetje om je voor te schamen hoor.
Leven we in de USSR, dan willen we een individualist kunnen zijn, en nu leven
we in een "vrije" wereld, en dan willen we weer kuddedieren zijn.
De buurman een grotere auto, ik ook een grotere auto...
Zo zijn er heel wat gezinnetjes naar de kl*te gegaan op het financiele vlak.

Mmm, ik hou er over op.
Ik vervuil deze draad doordat ik me er over opwind (ik kan er gewoon niet tegen).
Moet ik niet doen...

Sorry mannen.

Penners

Los van de discussie over welk shirt polo of trui, hebben jullie tijdens het brouwen nog speciale kleding aan?
Overall, labortoriumjas, schort of iets dergelijks
Of doen jullie dit in je normale kloffie? ???

Hopmans

Meestal draag ik een korte broek met een T-Shirt, omdat het best wel intensief werk is.
Ik brouw binnenshuis, dus het wordt ook behoorlijk warm.
Daarbij liggen mijn spullen een verdieping hoger, dus veel traploopwerk.


William

Mijn gele trui of groene sweater :clownsmile:

JWVG

Ik moet ook flink wat sjouwen, net als Hoppie (twee verdiepingen zelfs - van zolder naar begane grond  :nut:), dus dat gaat in t-shirt de avond van te voren. Op de dag zelf hangt het er helemaal vanaf, omdat ik in een onverwarmde schuur brouw, en constant heen en weer loop naar binnen.

 :degroeten: JW.

DP

Citaat van: JWVG op 22-10-2009  08:41 uIk moet ook flink wat sjouwen, net als Hoppie (twee verdiepingen zelfs - van zolder naar begane grond  :nut:), dus dat gaat in t-shirt de avond van te voren. Op de dag zelf hangt het er helemaal vanaf, omdat ik in een onverwarmde schuur brouw, en constant heen en weer loop naar binnen.

 :degroeten: JW.
::)
Polo voor binnen en Tshirt voor buiten.... zie ik hier een grote order aankomen JW?
 :verbergen:
DP

JWVG

Citaat van: DP op 22-10-2009  08:50 u::)
Polo voor binnen en Tshirt voor buiten.... zie ik hier een grote order aankomen JW?
 :verbergen:
DP

 :D Wat denk je zelf?

 :degroeten: JW.

Maarten

Ik heb wel eens met mijn labjas gebrouwen. Heb ik toch liggen, en je krijgt dus geen vlekken op je kleren. Handig. Maar omdat ie tot laag sluit is hurken lastig. Dat is dan weer belangrijk voor het wortdweilen (Dat is een stap in het brouwproces, meestal tussen filteren en koken, voor sommige biertypen ook op andere tijdspunten). Sindsdien een ouwe broek, daar heb ik er heel veel van, en een shirt naar keuze.


JeroenCV

CiteerCitaat van: MO op Gisteren om 23:01
Toch laat Jeroen zien dat de sweater uitstekend combineert met een rode polo.

hahaha, was goed he?

Citaat van: OscarNuts

grapjas.


Citaat van: William op 21-10-2009  23:03 uhelemaal híp voor een Leidse koorbal ;D

Nee nooit gestudeerd daar.

Edgar

Kuddegeest of niet (niks tegen een klein beetje kuddegeest op z'n tijd, we zijn nu eenmaal mensen), maar de voornaamste reden voor mijn eigen weerstand tot dusverre is toch ook de lelijkheid van die dingen. Oscar zegt het zelf al, hij 'doet maar wat' en ik vrees dat dat ook geldt voor z'n activiteiten als mode-agent. Waarvoor ik op zich de grootste waardering heb  :duimop: trouwens, daar niet van.

Polo's had ik ook al eens geroepen, dat lijkt me inderdaad beter. En wie weet kunnen we zelfs ergens jassen scoren... Meer van deze tijd zijn fleece's, al bedrukt dat iets lastiger (maar het kan wel). En ze zijn nogal brandbaar, hetgeen voor met al die gasvlammen in de buurt misschien niet ideaal is.

 :weetniet:

William

Citaat van: JeroenCV op 22-10-2009  09:52 uNee nooit gestudeerd daar.

Maarten toch wel.

Maarten

Oh had je het tegen mij  :engel:

Maar ik zit niet bij het koor. Ik heb een hekel aan zingen ;)

Ook het corps vind ik niks, die lui houden de schijn op dat ze samen een band hebben, terwijl ze elkaar alleen maar pesten. Een manier van sociale omgang die ik verafschuw. Komt trouwens dicht in de buurt van kuddegeest. Doen omdat de rest dat ook doet/omdat dat hoort.

bazje

Citaat van: Penners op 22-10-2009  08:15 uLos van de discussie over welk shirt polo of trui, hebben jullie tijdens het brouwen nog speciale kleding aan?
Overall, labortoriumjas, schort of iets dergelijks
Of doen jullie dit in je normale kloffie? ???

Ik moet zeggen dat die trui ideaal is om buiten te brouwen waarbij je af en toe naar binnen moet.
In de warmere periodes is de polo fijn en zeker in het voorjaar.
Het is mijn standaard brouwkleding en alle oude t-shirts/truien zitten nu onder de verfvlekken ;D

Oscar

Citaat van: bazje op 22-10-2009  22:58 uIk moet zeggen dat die trui ideaal is om buiten te brouwen waarbij je af en toe naar binnen moet.

Juist..hehe..eindelijk ook iets positiefs over die kleding. Enkele jaren geleden, BBF amsterdam samen met Johannes, beide gele trui dragers. We waren meteen vrienjes met de beveiliging  :) En ff naar buiten om te happen was geen probleem. Binnen was de kleding wel erg warm. Maar de kleding zorgt wel voor aanspraak en ik heb zelfs met mijn rugtekst in de Belgische krant (De stentor) gestaan  :dansen:...was zonder die prachtige forum outfit nooit gebeurd  :)

Johannes

En afgelopen hobbybrouwendag was 'ie ook lekker warm. Op het Bokbierfestival een beetje té warm, maar aanspraak heb je.  :)

DP

 :proost2:

Het zag er leuk uit, en iedereen kon zien wie de hobbybrouwers waren!
Voor mij superhandig om iedereen te ontmoeten!
Gewoon leuk en handig, en de kleur... tja wat maakt dat nou uit
ziet het als een blond, en dan het grijze haar als de schuimkraag!  ;D

 :verbergen:

DP  :degroeten:

Menno

Mijns inziens de keuze trui en shirt niet uitbreiden. De keuze is reuze ( :clownsmile:) en de algehele herkenbaarheid is des te groter. Dit was toch van meet af aan de insteek met de forumkleding? :weetniet:

Men mag meedoen met de gezamelijke inkoop, het is immers geen verplichting. :lessmile:

Dave, ik heb niets nodig, heb al een trui en shirt...  :D

Maarten

Citaat van: Menno op 25-10-2009  23:55 uMijns inziens de keuze trui en shirt niet uitbreiden. De keuze is reuze ( :clownsmile:) en de algehele herkenbaarheid is des te groter. Dit was toch van meet af aan de insteek met de forumkleding? :weetniet:

Men mag meedoen met de gezamelijke inkoop, het is immers geen verplichting. :lessmile:

Dave, ik heb niets nodig, heb al een trui en shirt...  :D

Eigenlijk heb je gelijk. Ik wil gewoon een trui. :D Ik zal niet meer zeuren.

DP

 :proost2:

Als het goed is hebben we tot nu toe de volgende geïnteresseerde:

1.Alchemist
2.Maarten.
3.DP
4.Wild Chocolate.
5.Vemp.
6.Sjakie
7.Roode Toren (via Albertus) (nog niet geheel zeker)
8.Jurgenfd


En nog een paar twijfelaars.

Groet DP  :degroeten:

DP

Citaat van: DP op 26-10-2009  14:07 u:proost2:

Als het goed is hebben we tot nu toe de volgende geïnteresseerde:

1.Alchemist
2.Maarten.
3.DP
4.Wild Chocolate.
5.Vemp.

En nog een paar twijfelaars.

Groet DP  :degroeten:

Euh... dat betekent dat we op de helft zitten van het gewenste aantal.

DP  :degroeten:

DP

 :brouwen:

We missen er nog 5,
zijn er inmiddels al weer wat mensen die ook hobbybrouw kleding willen bestellen?
Oscar moet er nog 5 hebben voordat we kunnen bestellen!

Wij horen graag!

DP   :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.