Gezamenlijk bierproject 2010

Gestart door JWVG, 20-10-2009 08:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat voor gezamelijk bierproject zullen we in 2010 doen?

Weizen recept aanscherpen (maischschema, vergistingstemperatuur)
15 (44.1%)
ESB ('klonen' Fullers ESB)
15 (44.1%)
Urtype pils (optimale hopgift, wel/niet decoctie, gist)
11 (32.4%)
Twentsche gist (testen op verschillende bierstijlen)
6 (17.6%)
Ik heb een ander geweldig idee dat ik hieronder ga toelichten
5 (14.7%)

Totaal aantal stemmen: 34

Stemmen gesloten: 19-11-2009 07:54 u

Johannes

Citaat van: JWVG op 23-10-2009  08:18 uIk denk dat het wel meevalt. Mensen kunnen twee stemmen uitbrengen. Bovendien zullen in de praktijk altijd flink wat mensen afvallen.

Inderdaad, das waar ook. Dan zal het wel weer meetegenvallen. Ik ga met mijn eigen experiment bezig zo. Kijken of mijn roerstok het nog doet.

Maarten

Citaat van: Johannes op 23-10-2009  08:20 uIk ga met mijn eigen experiment bezig zo. Kijken of mijn roerstok het nog doet.

Is dat je onderzoeksvraag? Hoe veronderstel je dat te onderzoeken? Stel, het roeren lukt niet, kan dat niet aan een andere factor liggen? Ik zou als positieve controle een roerstok gebruiken vaarvan je zeker weet dat ie het doet. Brouw ook een bier zonder roerstok als negatieve controle. Ik zie uit naar de resultaten. Wat verwacht je?

Johannes

Ik kom niet uit Wageningen dus pak het iets anders aan  ;) Slag in de rondte met het ding: hij doet het.  :brouwen:

Anton

Citaat van: JWVG op 22-10-2009  18:45 uDe weizen maakt trouwens een comeback in de peiling  :o.

Help!
Ik wil stemmen, deelnemen aan de poll maar ik kan hem niet vinden :weetniet:
In het verleden heb ik wel eens meegedaan maar ik weet niet meer hoe?????
In ieder geval wil ik weer aan het weizenproject deelnemen.

Johannes

Bovenaan deze pagina als het goed is...

JWVG

Is het al gelukt, Anton?

Het blijft spannend. Ik denk dat we een run-off tussen de bovenste 2 (of 3?) moeten hebben....

 :degroeten: JW.

Sjakie

Citaat van: JWVG op 30-10-2009  07:44 uHet blijft spannend. Ik denk dat we een run-off tussen de bovenste 2 (of 3?) moeten hebben....

Run off tussen de bovenste 3 en dan 2 bieren maken/testen?
Volgens mij is er genoeg animo. Maar dan wel als iedereen die heeft gestemd op de run-off ook daadwerkelijk mee doet.

Gerb

Ik heb nu gestemd op een Weizen, omdat ik graag nog eens een lekkere Weizen wil maken die banaan en kruidnagel en liefst nog iets van vanille in zich heeft. Ik heb nu 4 keer een weizen gemaakt, maar elke keer valt het tegen.

Aan de andere kant ben ik bereid met elke optie mee te doen, als het maar niet van die zure zooi is  ;D

Oscar

Citaat van: Gerb op 30-10-2009  11:44 uals het maar niet van die zure zooi is  ;D

Oooh, jij gaat mijn Twentsch ale wel degelijk proeven... en 'm nog lekker vinden ook  ;)

RobinB


Oscar

Citaat van: RobinB op 30-10-2009  12:31 uIs die wel zuur dan?

Nee... :)

Hopmans

Citaat van: Oscar op 30-10-2009  12:27 uoooh, jij gaat mijn twentsch ale wel degelijk proeven...en 'm nog lekker vinden ook  ;)
Als er maar geen infectie inzit.
De porter spoot ook de fles uit.
 :police:

JWVG

Citaat van: Sjakie op 30-10-2009  11:10 uRun off tussen de bovenste 3 en dan 2 bieren maken/testen?
Volgens mij is er genoeg animo. Maar dan wel als iedereen die heeft gestemd op de run-off ook daadwerkelijk mee doet.

Nee, dat moeten we echt niet doen, Sjakie. Uiteindelijk zijn er toch altijd maar vrij weinig mensen die echt op de juiste manier meedoen. Bovendien is het echt een werk om het allemaal te coordineren. Volgens mij moeten we maar 1 project opstarten. Als dat loopt en er is nog veel energie over, kan er altijd een tweede gestart worden.

 :degroeten: JW.

Anton

Citaat van: Johannes op 30-10-2009  07:16 uBovenaan deze pagina als het goed is...

Boven aan deze pagina zie ik het volgende:
Vraag: Wat voor gezamenlijk bierproject zullen we in 2010 doen?  (Peiling sluit: 19-11-2009 07:54 u) Weizen recept aanscherpen (maischschema, vergistingstemperatuur)  13 (27.1%)
ESB ('klonen' Fullers ESB)  13 (27.1%)
Urtype pils (optimale hopgift, wel/niet decoctie, gist)  11 (22.9%)
Twentsche gist (testen op verschillende bierstijlen)  6 (12.5%)
Ik heb een ander geweldig idee dat ik hieronder ga toelichten  5 (10.4%)
  
Totaal aantal stemmen: 31
 
Maar waar ik ook op klik, er gebeurt nix :weetniet:

Oscar

Citaat van: Anton op 30-10-2009  17:55 umaar waar ik ook op klik, er gebeurt nix :weetniet:

Als er 2 opties zwart zijn heb je al gestemd... :D

Anton

Er is er wel een zwart, de goeie.
Heb ik wel gezien maar wist niet dat dat stemmen was.
Bedankt.

JWVG

Nog even de aandacht vestigen op deze peiling: nog 11 dagen. Als de stand zo blijft, wil ik daarna nog een vlotte 'run-off' peiling starten tussen de ESB en de Weizen.

 :degroeten: JW.

JWVG

Deze peiling is inmiddels gesloten, en alsof de Duvel ermee speelt staan de weizens en Fullers kop aan kop. Ik sluit dit draadje (als ik snap hoe het moet), en open een nieuw draadje voor een run-off.

 :degroeten: JW.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.