Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Teveel koolzuur  (gelezen 10785 keer)

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
Re: Teveel koolzuur
« Reactie #25 Gepost op: 30-10-2009 21:18 u »
Oscar heeft daar een beetje moeite mee, gewoon Nederlands. Dat komt omdat 'ie uit Twente komt. Geeft niks, hij kan andere dingen (zoals html) heel goed ;)

Naast je Picasafoto, in je online-album, staat een link in een hokje. Die link kopiŽer je en zet je in je bericht. Dan selecteer je, heel precies, dat adres van de picasa-foto in je bericht (voordat je op 'verzenden' hebt geklikt wel te verstaan. Dan klik je op het icoontje naast het youtube-icoontje, dat een fotootje moet voorstellen. Dan wordt er code om het adres heen gezet die het plaatje in de pagina plaatsen.

Let er op dat je foto liefst niet groter is dan 100 kB om de laadsnelheid van de pagina's voor alle gebruikers hoog te houden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline wige00

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 01-11-2009 09:59 u »
Ondanks hulp van mijn zeer bekwame buurman en medebrouwer lukt het niet een afbeelding te plaatsen.
Ik heb Oscar gevraagd mee te denken en mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.
Uiteindelijk hoop ik jullie mee te kunnen laten genieten van de simpelheid der dingen.
Gr. Wim.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #27 Gepost op: 01-11-2009 10:00 u »
 Wige00, blijkbaar lukt het nog niet met Picasa.

Ga naar Picasa en selecteer de foto die je wilt linken:

Klap in het rechterscherm "link naar deze foto" open.
Selecteer de regel: afbeelding insluiten (na aanvinken albumlink verbergen) en kopieer de tekst met CTRL+C
Plak dit rechtstreeks in het forumbericht. Je hoeft geen andere codes in te voeren.

[img width= height=]http://lh4.ggpht.com/_pzsRQH9s-8I/Su1NdYm10zI/AAAAAAAADCs/foNyi_WHIbQ/s400/picasa.jpg[/img]

Offline wige00

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 05-11-2009 21:34 u »
Helaas het lukt me niet de foto te plaatsen. Ook mijn buurman heeft nog moeite gedaan maar helaas!
Snap niet hoe het kan. Ik kan een beetje met computers omgaan maar hij is er eigenlijk gewoon heel goed in, maar desondanks....
Het zou nog wel kunnen als iemand van jullie zijn mailadres aan mij stuurt dan kan ik hem de foto mailen en wellicht lukt het hem dan het te plaatsen.
Ik zie wel wat er gebeurd.
Gr. Wim.       

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #29 Gepost op: 05-11-2009 21:36 u »
Wim, ik heb je mailadres weggehaald. Ik stuur je wel een pb, dan zet ik het wel even op internet.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #30 Gepost op: 06-11-2009 21:49 u »
Van wige00 heb ik een tweetal fotootjes ontvangen:

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #31 Gepost op: 06-11-2009 21:52 u »
En wat is nu de clou?
Drukmeting?
Is zie alleen maar topics over foto's uploaden.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #32 Gepost op: 06-11-2009 21:53 u »
Mmm, ik snap het al: Koolzuur afdrijving.
Met de beugel sluit je boel teveel af.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #33 Gepost op: 06-11-2009 22:01 u »
Inderdaad slimme truuk.
Mooi gedaan!

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #34 Gepost op: 06-11-2009 22:31 u »
Wat veel kopruimte zie ik dat goed? PotentiŽle bom dus. Op het oog ook een dikke lading gist op de bodem. Klopt dat?

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #35 Gepost op: 06-11-2009 22:37 u »
Het lijkt er inderdaad op alsof er niet gelagerd is.

Offline wige00

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 07-11-2009 10:34 u »
We zijn zelf tot de conclusie gekomen dat het gistingsproces nog lang niet was afgelopen, dus veel te vroeg gebotteld. Het duurde al ruim een dag voordat de vergisting op gang kwam en als ik dan terugreken zal het ongeveer ruim 8 dagen gegist hebben. We hadden tegelijkertijd ook een blond bier gebrouwen en die vergisting ging prima. Voor het gemak dus ook maar tegelijktijd gebotteld en dat was, achteraf bekeken, niet handig. Hoe dan ook beide biertjes zijn heel lekker en daar gaat het om. Wel een hoop geleerd!!

Mijn buurman/medebrouwer heeft zo zijn eigen methode en is niet van plan gebruik te maken van mijn geweldige uitvinding. Hij maakt de flesjes elke dag even open zodat druk kan ontsnappen. Hij zegt het nu redelijk in de hand te hebben.

Tot slot; er is geen flesje geploft.

Gr. Wim.

Tags: