Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Magneetroerder en roervlooien  (gelezen 22719 keer)

Offline 12345

• Super lid
  • Land: nl
  • Bier brouwen. Je bent nooit uitgeleerd.
Re: Magneetroerder en roervlooien
« Reactie #75 Gepost op: 08-04-2013 16:32 u »
... Ik heb drie verschillende roervlooien hier:
50 * 7 mm, deze heeft een ring in het midden met een dikte van 1 mm;
60 * 10 mm;
80 * 10 mm.

De 60 * 10 mm roervlo bevalt mij het beste. Als ik deze gebruik heb ik geen getik wat ik wel heb met de vlo met het ringetje. Verder draait deze vlo wat stabieler van de 80 * 10 mm. De ene vlo is duidelijk de andere niet. Het loont dus de moeite om met een paar vlooien te experimenteren...

Het lijkt mij, dat de lengte en dikte van de roervlo mede afhangen van het vermogen dat je in kunt brengen. Dus van de sterkte van de magneet in de roerder en van het vermogen van de motor. Als je een chinese roerder hebt met een motortje van op zijn hoogst 15 watt en een klein magneetje daaran vast gemaakt, dan zou ik geen roervlo van 80 mm inzetten want die krijgt het arme ding niet rond volgens mij. Dan denk ik meer aan een vlooitje van 25 x6 of zo?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Land: nl
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
Re: Magneetroerder en roervlooien
« Reactie #76 Gepost op: 08-04-2013 16:43 u »
Hier kan je niet veel zelf voor bouwen

Tags: magneetroerder