Ik heb inmiddels ervaring met verschillende maten ronde staafjes en voor "onze snelheden" (vortex) luistert het echt nauw, ik zou het dus niet wagen.
Als je nog staafjes nodig hebt, ik heb ze te koop voor 3,50 per stuk inclusief verzending (3 euro staafje, 50 cent verzending).
Dank je voor de informatie, George. Inmiddels heb ik helaas min of meer per ongeluk (door onhandig op een knopje te drukken, vroeger moest je daarna nog een heleboel doen) blijkbaar een vlo in de USA besteld. Voor ca 10,- Jammer.
In wat voor maten heb jij ze?
Als ik het goed zie, heb jij een magneetroerder gebouwd en er ook een aantal verkocht? Ik wil er ook een gaan bouwen.
1) De motor met koolstofborstels uit een koffiemolen. 140 Watt (daar kan ik zeker 5 en misschien wel 10 liter mee roeren als ik er een grote vlo in doe) en het toerental van koolstofborstelmotoren is prima af te regelen met een simpele "Power Control" van Conrad (600 Watt). Het vermogen zakt bij lage toerentallen lang niet zo sterk in als bij (brushless) synchroonmotoren etc. Die gaan 'slippen'.
2) Als magneet heb ik dit op het oog:
http://nl.opitec.com/opitec-web/articleNumber/205455/zz/cID/c3I6c3RhYWZtYWduZWV0Mg==Nu nog "even" vastmaken aan de as van de motor, hoewel daar een stukje schroefdraad op zit, dat scheelt weer.
3) Verder denk ik toch nog aan een verwarming, die mag niet veel groter dan 40 watt zijn, meer is niet nodig en dan heb je sowieso al veel minder overshoot dan bij een 600 watts verwarming. Liefst ook een verwarmingselemnent met weinig massa: die massa "gloeit" maar na en dat veroorzaakt overshoot. Die verwarming zou eventueel nog uit te sturen zijn met een thermostaat (TC-10 met taster in de starter) maar alweer een stuk beter (en niet duurder) is een Rex-c100 met Pt100 taster.
4) Als dekplaat zit ik aan een omgekeerde RVS pan te denken.
5) Dan nog een leuke doos bedenken voor erover heen ... zal wel hout worden, en dan flink aflakken.
Mocht je als ervaringsdeskundige goede raad hebben, dan houd ik me zeker aanbevolen.