Een bier commercieel laten brouwen

Gestart door Brouwbedrijf, 19-09-2009 22:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het Alfazuurmannetje

Citaat van: Brouwbedrijf op 19-09-2009  22:05 uBrouwgenoten,

Door een bevriend theater/muziekgroep (Blue Dew). is mij gevraagd om een bier te brouwen dat geschonken en weggegeven (als relatiegeschenk) kan worden bij optredens. Om aan de wet- en regelgeving te voldoen wil k het bier brouwen bij een commerciële brouwerij die ook de mogelijkheden heeft om het bier te bottelen.

Over het bier
Voor de zomer heb ik (met Adrie en Albertus) een Russian Imperial Smoked Stout gemaakt die alles in zich heeft waaraan het bier zou moeten voldoen, alleen van alles een beetje te veel. Het heeft te veel body, is te bitter ( 70 IBU), is te sterk (9 %) iets te zoet, zelfs de kleur is iets te zwart (ca 20 % donkere moutsoorten). Alleen de rokerigheid is prima (50 % rookmout). Voordat ik het commercieel laat brouwen, maak ik nog wel wat proefbrouwsels.
De naam van het bier is al bekend, het gaat Roasted Barley heten. Dit is de gelijknamige naam van een programma van de groep. Veel van de verhalen gaan over bier, whiskey en het oude Ierland.

Wie weet bij welke brouwerij ik het beste commercieel een bier kan brouwen in kleine hoeveelheden (zo'n 100 liter), het liefst in de buurt van Zutphen? (Hanze-stadsbrouwerij kan niet want daar mag niet gebotteld worden vanwege vergunning.

Jeroen Mulder

Probeer bij Praght in Dronten. Die stout voldoet grotendeels aan je eisen/wensen (8vol%, met rookmout, 50 ibu, Irish Ale gist). Eigen etiketje plop erop en klaar.

Eduard

Citaat van: Liemingbrouwer op 20-09-2009  09:40 uBestaat er bij jullie niet zoiets als in België:
Een éénmalige toelating, van de accijnzen, om een bier bier te brouwen voor een vereniging?

Je kan bij ons één keer in een jaar deze toelating bekomen, het bier mag dan zelfs verkocht worden, als de winst maar ten goede komt van de vereniging of een goed doel.

Natuurlijk moet je dan nog een brouwer zoeken die minsten 100 L. kan brouwen en dit wil doen.

Misschien valt het te doen als jullie het bier in België brouwen en daar die toelating regelen. Dan weer het bier mee terug nemen naar Nederland. Werk evt samen met een brouwgilde aldaar.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.