Algemeen > Algemeen

Etiketten maken

<< < (2/5) > >>

Gerb:
Hoi

Het lijkt me dat melk gaat stinken en totaal niet plakt.
Pritt stift werkt erg goed en is makkelijk te verwijderen. Je zou ook behanglijm kunnen gebruiken of een papje maken van Maizena, dan heb je zeker weten een voedselveilig alternatief.

Gerb

JWVG:
Ha die Gerb,

ja dat zou ik ook denken, maar het schijnt erg goed te werken en niet te stinken. Weet helaas niet meer precies waar ik het had gelezen - wel op een serieuze plek, waarschijnlijk HBD.

Groetjes, JW.

JWVG:
Ik heb even met google gezocht, en het blijkt dat veel mensen melk gebruiken. 80% van de droge stof in melk is namelijk caseine, en laten veel professionele brouwerijen dat nu juist gebruiken om.... hun etiketten aan de flesjes te plakken.

Groetjes, JW.

Adrie:
Ha etiketkunstenaars,

Ik maak soms etiketten (voornamelijk als ik bier maak voor speciale gelegenheden of als is ze weggeef) en dat doe ik op de computer met het programma CorelDraw. Plakken doe ik met fotolijm. De etiketten zijn heel gemakkelijk te verwijderen. Nadeel is dat als je het bier lang bewaart (enkele jaren) de etiketten spontaan loslaten. Gelukkig maakt veel bier het niet zo lang.

Groeten,

A3

Edwin:
Hoi Bierminnenden  :proost:,

In mijn 'verre brouwverleden' toen ik nog etiketten maakte, kon ik een potje etiketlijm kopen. Dat had ik toen dus ook gedaan en dat spul was precies die plaklijm die ik op de kleuterschool ook gebruikte voor mijn plakwerkjes  ;D. Pritt wordt daar volgens mij ook van gemaakt. De laatste keer dat ik etiketjes heb staan plakken was met Pritt. Een nadeel is inderdaad dat ze weer loslaten na een paar jaar.

Ik tekende de etiketten en kopieerde ze vervolgens. Toen was zwart-wit nog redelijk gewoon. Nu hebben we kleurenprinters ed. wat alles wel wat mooier maakt.
Ik lijk wel een oude XXX, maar dit is nog niet eens zo lang geleden. :nut:

Edwin

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie