Algemeen > Algemeen

Etiketten maken

(1/5) > >>

papa:
Hallo allemaal

Zoals we in de andere thread konden lezen krijgen onze kinderen brouwsels ook namen.
Maar wie maak daar een etiketje voor?
En hoe doe je dat. Welk programma, lijm enz?

Ik gaf mijn brouwsels tot nu toe alleen maar nr's maar dat is ontzettend moeilijk te onthouden en er hangt dus altijd ook een lijstje in de kelder met de verklaring van deze nr's.
Hier wil ik vanaf en wil dus namen gaan geven maar dan ook met een leuk etiketje.
Ik moet toegeven dat ik nog niks geprobeerd heb en dus zelf nog wat moet zien uit te vogelen.
Ik dacht dat er al eerder hier in het forum over etiketen was gesproken, maar kan dit niet terug vinden.

Frank

Herman:
Hoi Frank,

Ik maak alleen een etiket als ik het bier weggeef. Ik werk dan gewoon met WP. Ik heb eenmaal een opzet gemaakt: tekstkader, lettertype. Ik pas de kleuren aan en plaats een andere foto of tekst in het midden. Plakken gaat uitstekend met de bekende Pritt stiften.

Zie ook : http://www.hobbybrouwen.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Vragen&action=display&num=1015192660

:degroeten:
Herman

Gerb:
Hallo

Ik maak altijd gebruik van het programma Ulead. Daarmee kan ik teksten over het plaatje heen zetten. Ik probeer dan altijd een leuk plaatje via google binnen te halen (bv een kasteel, patertjes, brouwketels, hopbellen, noem maar op) Daaromheen naam van het bier, botteldatum en alc. %. Ik probeer ook altijd een verhaaltje erbij te maken in de stijl van de vroegere Chouffe.
Ik print dan ook nog op papier met een speciale topcoating waardoor de print beter blijft als de fles in de koelkast gaat of toevallig nat wordt. Ik lijm altijd met Pritt.

Gerb

fritz:
Hoi iedereen,

Ik heb nog maar 1 keer etiketten gemaakt: voor de twee versies van ons doopbier.  Ik heb toen photoshop gebruikt, alles afgedrukt met inktjet printer en op de flesjes gelijmd met Pritt.

Groeten,

Fritz

JWVG:
Ik gebruik normaal gesproken alleen maar nummers (op de doppen), maar heb laatst eens gewone plaketiketten uitgeprint voor een bier t.g.v. het afstuderen van mijn broer, waar ik wat onzin op schreef ("dit bier symboliseert KJ's grote liefde voor bier"). Het afweken van dat soort etiketten kan echter een probleem zijn. Om dat te voorkomen, heb ik eens gelezen dat het plakken heel goed gaat met melk (sic!) Blijkbaar plakt dat goed, en weekt het ook goed af. Ik zal het eens proberen.

Jan Willem.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie