Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vacuümapparaat

Gestart door Herman, 04-09-2009 10:01 u

Vorige topic - Volgende topic

Herman

Het is natuurlijk leuk om je eigen gedroogde hop ook luchtdicht te bewaren (in te vriezen). Nu kan ik natuurlijk zo'n Allpax bestellen, maar de Aldi had ook een dergelijk apparaatje in de aanbieding. Ik zag er net nog een aantal in het schap liggen.

Iemand enig idee of dit wat is? Ik wil de gok wel wagen, er zit 3 jaar garantie op ten slotte.

Albertus

Er is op het forum al vaker geschreven over dit soort apparaten (zoek onder bijvoorbeeld "vacumeerapparaat").
Zelf heb ik vorig jaar voor mijn hoppen zo'n goedkoop apparaat gekocht. De waarschuwing op dit forum dat goedkope apparaten niet goeg vacumeren en niet goed sealen kan ik alleen maar onderschrijven. Het ding ligt ongebruikt weg te stoffen.
De kans dat dat bij dit apparaat van de Aldi anders zal zijn acht ik erg klein.
Ik zou zeggen nog even doorsparen.

Bert

dennis

Ik had het idee dat die goedkope 14,95 euro waren en als dit apparaat 49,95 kost dan is het misschien niet zo'n flut-ding?  Komt al bijna halverwege een allpax f100 (is dat een goed apparaat?

Herman

Ik twijfelde ook even, de bijgeleverde zakken leken wel mooie stevige kwaliteit namelijk. Ik had alleen de hoop dat iemand hier al ervaring mee zou hebben. Ik twijfel nog even door ;)

Muldermans

Ik ben wel een aardig Aldi-fan, voor 50 euro denk ik niet dat het waardeloos is. Mocht het echt niet willen dan kun je dat altijd melden bij Aldi en niet goed is geld terug (in boodschappen)

dennis

Hmm, 125 tot 150 watt (wat bedoelen ze daar eigenlijk mee, is ie nou 125 of 150 watt?) is misschien niet zoveel vermogen en zou toch een kat in de zak kunnen zijn.

dennis

de allpax f100 heeft 450 watt vermogen, als ik me niet vergis, en daar verbleekt deze dan toch wel een beetje bij.

Herman

De recensies op bijv. Amazon zijn of heel slecht of goed. Reden om dit ding maar te laten liggen. Ik kom hooguit nog in de verleiding als ie straks bijv. met 50% korting in de schappen ligt.

Muldermans

Citaat van: Herman op 04-09-2009  14:28 uDe recensies op bijv. Amazon zijn of heel slecht of goed.

Inderdaad slim om je zo even te oriënteren!

EBC

Citaat van: Herman op 04-09-2009  14:28 uDe recensies op bijv. Amazon zijn of heel slecht of goed. Reden om dit ding maar te laten liggen. Ik kom hooguit nog in de verleiding als ie straks bijv. met 50% korting in de schappen ligt.

Welk ding?

Herman

EBC

Ik heb het al eerder gezegd, die ALLPax is perfect.

Ik gebruik zakken van 25x30 cm. Die proppen het makkelijkst en hebben dan nog genoeg ruimte over om ze gemakkelijk in het apparaat te kunnen schuiven zonder dat de bellen tussen de sealopening komen.

Tijdens het vacuummen verdeel je de bellen en druk je ze plat en je houdt een pakketje over van een halve cm dik. Dat stapelt makkelijk in de vriezer.

200 gram per zak is dan geen enkel probleem. En tijdens het brouwen knip je de zak vlak onder de sealnaad af, haalt er wat hop uit en vacuumt gewoon dezelfde zak opnieuw.

Adrie

Citaat van: Herman op 04-09-2009  14:28 uDe recensies op bijv. Amazon zijn of heel slecht of goed. Reden om dit ding maar te laten liggen. Ik kom hooguit nog in de verleiding als ie straks bijv. met 50% korting in de schappen ligt.

Ik heb het lot laten beslissen. Ik dacht: als er nog een ligt is ie voor mij, ligt er geen, dan is het jammer. Er was er nog een, dus ik heb hem ondertussen. Morgen ga ik de eerste hoppen ermee verpakken. Je hoort wel hoe het bevalt.

Herman

Ik ben benieuwd. Heb je meteen wat extra zakken aangeschaft of niet?

Adrie

Jazeker, maar ik hoor net van mijn schoonmoeder dat het verstandig is om gelijk zoveel mogelijk zakken te komen omdat de zakken behoorlijk apparaatspecifiek zijn. Als een apparaat uit de roulatie gaat verdwijnen ook de zakken.

Herman

Tja, daar had ik ook al aan gedacht. Al vermoed ik dat je bij de fabrikant nog wel een tijdje terecht kan, ze hadden daar ook een webshop voor o.a. zakken.

Herman

Nog niet de neiging gehad hem even uit te proberen met bijv. een knuffel van je zoontjes? Kun je meteen zien of hij een beetje vacuum kan zuigen.

Adrie

Geduld. Morgen is vroeg genoeg.  :)

Herman

Ok. Wel voor sluitingstijd graag ;)

Jacques

Ik ben benieuwd. Bij mij op zolder ligt ook een goedkoop vacuümapparaat. Voldeed van geen kanten.

Voor mij zelf heb ik bedacht dat ik over een tijdje zo'n ALLPax aan te schaffen. Nu doe ik regelmatig restantjes hop gewoon weg. Met een goed werkend vacuümapparaat is dat nergens meer voor nodig.

Herman

Ik heb hem na een enthousiast telefoontje van Adrie toch maar gekocht. Ik kan melden dat ie het goed doet. Ik had nog een lekgesprongen verpakking Saphir die probleemloos vacuum getrokken en gesealt werd. Dat is dus een ander merk rol (Magic Vac). En da's goed te weten, want die bestel je makkelijk bij (shopwiki.nl) en is nog goedkoper ook.

Eerste indruk is dus prima, hopelijk voldoet ie ook op de lange(re) termijn.

Adrie

Ja, vanmorgen heb ik mijn eerste oogst ermee gevacuümd. 375 gram Fuggle zit in de verpakking. Het apparaat werkte perfect, geen klachten.

Muldermans

Misschien moet ik ook maar eens weer gaan shoppen bij de Aldi...

RobinB

Ik heb ook een dergelijk apparaat (uiterlijk hetzelfde, ander merkstickertje) klaarliggen.
Gekregen voor mijn verjaardag :)

Vanavond de eerste lichting proberen!

Adrie

Ik heb nu in totaal bijna anderhalve kilogram hop verpakt met dit apparaat (in porties van 50 gram) en ik ben er heel blij mee. Hij maakt wat veel herrie, maar hij werkt perfect. Bedankt voor de tip, Herman!

Vergelijkbare Topics (2)

22912

Reacties: 18
Gelezen: 6320

25041

Reacties: 15
Gelezen: 6036

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.