RVS Beluchtingsfiltertje

Gestart door gelfling, 26-05-2004 16:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Oxhead

Hoi Peerr
Ik doe ook mee met de nieuwste rage en wil ook graag een filtertje .
Stuur je wel een mailtje met me gegevens

Groeten Marco  :degroeten:

Celocelava

OK,

We zitten nu op 10 dus ga ik weer een bestelling plaatsen. ALs er meer gegadigden zijn kunnen die gewoon aansluiten, het is een kleinigheidje om boven de 10 wat extra's te bestellen.

Peerrr.

Celocelava

OK,

Ze zijn vandaag besteld. Met een beetje geluk half volgende week binnen dus na het weekend van 12 februari zullen ze wel bij jullie landen.

Peerrr

Celocelava

Nou,

Dit weekend zijn we teruggekeerd uit Bosnie. De rekening van de bruissteentjes was er al, de steentjes dus nog niet. Vandaag gebeld en blijkbaar zijn de steentjes even tijdelijk kwijt tussen de leverancier en mijn huis. Zodra ik iets meer weet horen jullie het!

Peerrr

Bierke

Ik begon mij ook al vragen te stellen. Maar we zien wel als het steentje in de bus valt. Ik kijk er al naar uit! :hoera:
Brouwgroeten,
Bierke

Celocelava

OK.

Contact gehad met de leverancier. De pakketdienst claimt dat ze de steentjes 2 keer hebben aangeboden maar wij hebben nooit iemand gezien. Vandaag worden ze opnieuw opgestuurd en dan zijn ze vrijdag of zaterdag bij mij. Ik stuur ze dan direkt door.

Peerrr

hansvdm

Dat is mooi! Alvast bedankt.

Fons

Hoi peerrr

Ik wil ook graag een r.v.s bruissteentje bestellen als dat nog mogelijk is.
Kun je mij je emailadres sturen dan geef ik je mijn gegevens.


Fons Ronde

Celocelava

Dag Fons,

Je kan gewoon via PM je adresgegevens naar me toesturen. Bij het steentje zit direkt de factuur ingesloten met de betalingsgegevens.

Groeten,

Peerrr

Celocelava

Nou jongens,

Blijkbaar heeft de koerier het erg druk. Ook vandaag (carnavalsmaandag) zijn ze niet gearriveerd. Het spijt me echt maar op een koerier ingehuurd door de leverancier kan ik echt geen invloed uitoefenen.

Ook ik heb een gruwelijke hekel aan wachten.....

Peerrr.

Celocelava

 :bokser: Effe voor eenieder die met wanhoop zit te wachten op zijn of haar filtertje:

Vannacht ben ik teruggekomen van mijn 1e verhuisslag naar Bosnie, onze spullen zijn aangekomen en gelukkig zijn we weer heelhuids terug. Het scheelde maar een haartje of ik had het land niet uitgemogen vanwege een of ander administratief probleem met het transport maar dat is uiteindelijk met wat verbale drang van mijn zijde toch gelukt.

Thuis heb ik vanochtend gelijk gebeld met de koerier, die had nu wel een briefje achtergelaten, morgen worden de steentjes opnieuw op mijn adres aangeboden en dan gaan ze dezelfde dag nog op de post. Ze zitten gewoon in enveloppes dus als Tante Post haar best doet zou het kunnen dat ze zaterdag landen. :engel:

Let wel: Alles onder voorbehoud dat de koerier eindelijk gaat doen waar hij voor wordt betaald: Spullukus op tijd afleveren..... :slaperig:

Houdoe heeej.

Celocelava

Moggu,

Ze zijn geland en worden vanochtend verstuurd. Met een beetje geluk vallen ze dus maandag of dinsdag in de bus. De factuur is bijgesloten, daarop staan alle betalingsgegevens vermeld.

Groeten,

Peerrr

Bierke

Hey Peerrr,

Ik kijk er naar uit!!
Bedankt alvast!!

Brouwgroetjes,

Bierke

Oxhead

Hey Peerrrr

Het filtertje is binnen , ik zal het geld zo spoedig mogelijk overmaken . En dagge bedankt zijt da witte  :degroeten:

groeten Marco

Fon de L.

Hallo Peerr,

ook mijn filtertje is aangekomen. Het bedrag is inmiddels electronisch overgemaakt.

Zeer bedankt voor de goede zorgen.
Fon

piet

Hoi peerrr
Ook mijn filtertje is aangekomen bedankt voor alle moeite.

Piet

Bierke

Hoi Peerr,

Ook in België is het steentje in de bus gevallen!! :hoera:
Morgen ga ik de betaling via de bank doen, omdat ik niet online kan overschrijven.

Alvalst heel erg bedankt voor jouw inspanningen!
Ik laat de avonturen met dit steentje uiteraard weten op dit forum!!

Brouwgroeten, :degroeten:
Bierke

Fons

Hallo Peerr,

Ook mijn filtertje is aangekomen. Het bedrag is inmiddels electronisch overgemaakt.
Bedankt voor de moeite. Nu nog even op zoek om een en ander aan te sluiten.

Fons

Gio

Na vele beluchte giststarters, heb ik nog steeds een haat/liefde verhouding met het RVS beluchtingssteentje.

Over beluchting en fijnmazigheid ben ik tevreden, echter
ik heb nog geen goede methode om het stevig vast te zetten op aquariumslang.
Verschillende diameters slang geprobeerd, infuusslang, stukje ventiel, etc...
Op de meest ongelukige momenten, je weet wel als alles steriel is,  schiet het ding er nog wel eens af.

Wie heeft de oplossing?

gr GIO

Hopmans


Hey Gio, leef je nog?  :o

Dat is een poosje terug.

 :degroeten:

Herman

Citaat van: Gio op 09-05-2007  22:25 uWie heeft de oplossing?
Ik heb 2 stukjes siliconenslang voor dit doel. De dunste past om het filteraansluitpunt. Het andere uiteinde van dit slangetje gaat in de andere siliconenslang, die op de pomp wordt aangesloten. Geen idee van diameter, ik heb gewoon 2 proefstukjes slang gekregen die wonderwel passen.

Gio

CiteerHey Gio, leef je nog?

Jawel 'live and brewing'

Heb tijdje in stilte aan mijn nieuwe installatie gewerkt. 


GIO

robbel

Na het lezen van dit topic ben ik ook op zoek gegaan naar een goedkoper alternatief, voor de in mijn ogen veel te dure rvs bruissteentjes, van de bekende brouwwinkels.
Ik ben uitgekomen bij een bedrijf dat rvs bruissteentjes kan leveren van 32 mm lang, met 1/4 schroefdraad. Het filterelement heeft een doorlaat van 80 um.
De prijs komt op 10,14, excl btw.
Vezendkosten 2,50 euro

Iemand een idee of deze doorlaat geschikt is voor het beluchten?

Ik ga er twee bestellen om het in ieder geval uit te proberen.
35 euro meer uitgeven kan altijd nog!!

Brouwbedrijf

Je kan ook een forumlid vragen een rvs bruissteentje mee te brengen uit Amerika, om die door een ander forumlid in Nederland in ontvangst te nemen. Vervolgens spreek je met hem af om hem op te sturen.
Maar dan heb je kans dat je naar je RVS bruissteentje kan fluiten, ondanks dat je 15 euro hebt overgemaakt.   >:(

Dus toch maar niet doen dan, of je moet goed weten met wie je in zee gaat!

(ik zal geen namen noemen)

robbel

Ik kan ze rechtstreeks bestellen bij een technische groothandel.
Heb er twee besteld en zal mijn bevindingen hier posten.
Ze worden thuisbezorgd, samen voor 27 euro incl verzendkosten.
De slangnippel moet er wel nog bij...


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.