RVS Beluchtingsfiltertje

Gestart door gelfling, 26-05-2004 16:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thejoker

Citaat van: Pallieter op 05-06-2004  12:15 uHallo,

Is het nog mogelijk in te tekenen voor een exemplaar en hoe verloopt het praktisch (betaling en verzending)
                                    Groeten,
                                         Jan

[idee]Tja, aangezien ik stageloop op het Maaslandbrouwerij te Oss zou  ik wel als verdeelpunt kunnen fungeren[/idee] Zo kan ik het met verzendkosten goedkoper kunnen maken...

Dirk

gelfling

Volgens mij heb ik nu meer geinteresseerden dan steentjes.
Ze waren al besteld. Wie het eerst komt, wie het eerst...
Wellicht dat we dit bij voldoende belangstelling herhalen.
Als ik er nog 10 bij elkaar krijg, dan wil ik best nogmaals bestellen.

De verzendkosten per steentje is ongeveer een euro, dus distributie valt wel mee..
Betalingsgegevens zitten bij de zending. Ik vertrouw erop dat dit snel afgehandeld wordt, dan komt alles goed.

Herman

Hmm, zal wel komen omdat je 2 juni meldde over een a twee weken te bestellen?

Herman

gelfling

Citaat van: Herman Holtrop op 07-06-2004  19:30 uHmm, zal wel komen omdat je 2 juni meldde over een a twee weken te bestellen?

Herman

Ja, inderdaad, ik had ook niet verwacht dat ik zo snel 10 personen bij elkaar kreeg.
Anders bestellen we toch gewoon nog een keer? interesse Herman?

Adrie

Ha Gelfling,

Hoe staat het met de filters? Heb je ze al binnen en/of verstuurd?

Groeten,

A3

gelfling

Nee, helaas, ik zal maandag eens bellen.
Ik ben ook met smacht aan het wachten....

gelfling

Ik heb vanmorgen gebeld.

Vanwege een probleempje met het btw nummer hadden ze het laten liggen.
Dit is inmiddels opgelos en de bevestiging van bestelling heb ik binnen.
Eind deze week zouden zij de steentjes binnen hebben.
Begin volgende week zijn ze dan bij mij, en medio-eind volgende week kunnen jullie ze verwachten.

Adrie

Ha Gelfling,

Zijn de beluchtings'steentjes' al binnen? Ik zit er met smart op te wachten.

Groeten,

A3

thejoker

Citaat van: Adrie op 29-06-2004  17:11 uHa Gelfling,

Zijn de beluchtings'steentjes' al binnen? Ik zit er met smart op te wachten.

Groeten,

A3

Anders ik wel ;)

gelfling

En jawel hoor!

Na lang wachten eindelijk binnen. Natuurlijk meteen getest op werking.
Ik heb mijn aquariumpompje nog af moeten knijpen, zo goed ging de lucht erdoor.
Volgens mij had hij best nog iets kleiner kunnen zijn, hoewel 3 micron toch wel erg klein is.

Wel heb ik een ander slangetje nodig, die ik nu heb, schuift er te ruim overheen.
Eventueel ook op te lossen met een ty-rep, maar dat geeft weer extra infectiegevaar!

De mensen waarvan ik (zoals gevraagd) een bevestiging met adres gekregen heb via persoonlijk bericht of email, kunnen over 1-2 dagen een brief in de bus verwachten.
Een rekening heb ik nog niet gekregen, maar op de pakbon stonden wel verzend en administratiekosten.

Wat het nu uiteindelijk gaat kosten, weet ik niet. Ik sluit wel een briefje bij met mijn gegevens, zodat je die in ieder geval hebt.
Per email/persoonlijk bericht/forum bericht laat ik dan uiteindelijk weten of we nu verzendkosten betaald hebben, of niet.

Morgen ga ik een lang weekend op "vakantie" dus dit word op zijn vroegst maandag.
 



Adrie

Heel mooi, Gelfling. Ziet er mooi uit en hij werkt ook nog! Ik ben blij, zo blij. Mijn adresgegevens heb je, als het goed is al gekregen.

Groeten,

A3

Bas

Mooi, ziet er er compact uit. Ik hoop 'm gelijk bij mijn de Koninck brouwsel uit te kunnen proberen.

Grt, Bas H.

gelfling

Oei! de rekening is binnen.....
Hij is hoger uitgevallen als dat ze me verteld hadden.
Vooraf zeiden ze dat een bruissteentje 14 euro kostte.
Bij 10 stuks waren er geen verzend/administratiekosten.
16,66*10=166,60 max dus.
Nu krijg ik een rekening van 188,44????
Ik heb meteen even gebeld.
Inderdaad, verzendkosten (15 euro ex btw) doorberekend.

De uiteindelijke prijs is €16,66 + €0,78 aan postzegels= €17,44.
Adrie, voor jou is het €51,15. (3*€16.66+€1.17).
De enveloppen zitten al dicht, dus vandaar dat we het zo even regelen.
Alle bankgegevens zitten bijgesloten.

BuBS

Hi Gefling,

Ik het bruissteentje binnen, ziet er goed uit. Ik ga van het weekend een starter maken voor een te brouwen La Chouffe en ik ga het ding zeker gebruiken.
( ik heb het geld overgemaakt )

Gr Kees

Adrie

Ha Ron,

Mooi werk! Wat een mooie steentjes.

Groeten,

A3

Bas

Hoi Ron,

Inderdaad, een erg mooi compact steentje. Ik heb 'm al werkend gekregen door een rubber ringetje eroverheen te schuiven zodat het te grote slangetje er goed op aansluit. Even kijken of ik nog een betere method kan bedenken. In ieder geval geeft de steen zeker niet te veel weerstand voor het aquariumpompje.

Ik zal het geld zo snel mogelijk overmaken.

Grt, Bas H.

gelfling

Mooi. Ik ben blij dat iedereen tevreden is.
Eigenlijk best een gok, als je denkt dat we allemaal nog wat twijfels hadden over die 10 micron gaatjes.. :)

De eerste twee mensen heb ik alweer binnen voor de volgende bestelling.
Bij 10 gaan we weer van start!
Heeft niemand trouwens strafport gekregen? Ik wist niet hoeveel erop moest..

Norbertus: 1
Vandessel: 1
Mo: 1
rlorijn: 1

Vanavond biercontactavond. Ik zal daar eens peilen of er nog interesse is, zodat we weer snel 10 steentjes bij elkaar hebben.

rlorijn

Hoi Gelfling,

Wil je mij ook op je lijstje zetten voor zo'n steentje?
Te gek dat je dit wilt regelen.

Groet,
Ruud

gelfling

Je staat erbij. Wel even je adresgegevens mailen s.v.p..
Anders zit ik weken te kijken met die steentjes.

Adrie

Heren,

Ik heb me rot gezocht naar passende slangetjes of aansluitingen voor op het steentje, maar ik heb niets kunnen vinden. Waar sluiten jullie het steentje op aan? Gewone aquariumpompslangen zijn te ruim, dus er moet een verloopstukje op. Wat gebruiken jullie daarvoor?

Groeten,

A3

Bas

Ik ben ook nog op zoek...

Mogelijke kandidaten zijn PVC slangetjes die in pneumatische systemen worden gebruikt (voor het aansturen van zuigers en zo). Deze zijn zo'n 3mm in doorsnede, kunnen erg moeilijk dubbel slaan, en zouden dus goed moeten werken. Ik weet alleen nog niet waar je zulke slangetjes kan krijgen. +/- 3mm schijnt een soort standaardmaat te zijn in de pneumatische wereld.

Verder worden zulke slangetjes ook gebruikt in de medische wereld (om op van die dikke plastic spuiten aan te sluiten). Ook hiervan weet ik niet waar je ze kan krijgen.

Ik gebruik voorlopig gewoon mijn aquarium-slangetje. Hierin stop ik een rubber ringetje dat je in een standaard fietsventiel kan terugvinden. Dit dicht prima af, maar kan wel erg makkelijk los schieten.

Grt, Bas H.

Jaap

Ik heb gewoon een lang stuk ventielslang (inderdaad van fietsventielen) gekocht. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar volgens mij moet het zo wel lukken.

Jaap

BuBS

Beste bierbroeders,

Ik heb gewoon bij Brouwland een slangetje gekocht, eigenlijk was het een miskoop, omdat deze veel te dun was voor een normaal bruissteentje. Maar op het RVS bruissteentje past ie perfect en past ook perfect in het normale slangentje.
HIj staat niet in de gids, maar bel/mail eens naar Brouwland.

Gr Kees

gelfling

Het slangetje van Brouwland past inderdaad.
Ik heb een zelfde slangetje gekregen van mijn brouw meester.
Dit heeft me niets gekost en is dus goedkoper. :)
Maar ja, dat geluk heb je niet elke dag.

garrit

Ik ben dat uiteenvallen van die keramische steentjes meer dan zat.Ik gebruik ze ook om destilaten sneller te laten rijpen.
ik stuur een mail met mijn adres naar je toe.groeten Garrit


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.