RVS Beluchtingsfiltertje

Gestart door gelfling, 26-05-2004 16:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruyn

Hoi brouwers,

ik heb het steentje goed ontvangen.
bij de betaling kreeg ik echter steeds de melding dat het iban nummer niet correct is.
heb dan via een iban calculator op het net gecontroleerd en blijkbaar moet het nummer zijn :

NL62 PSTB 0004 6402 66

de controle code voor NL is 62 en niet 68 zoals op de factuur vermeld.

betaling is nu vertrokken.

Greetz, :degroeten:

Bruyn :pan:

Celocelava

Hmmm,

Ha Bruyn,

Da's wel raar want ik heb zelf de code via de iban rekenaar van de Postbank opgezocht. Ik ben morgenavond weer thuis dan zal ik er eens induiken. Raar volk die bankiers.......

Peerrr.

Enne: Bedankt!!

Jokke

Citaat van: Bruyn op 08-12-2005  13:30 uHoi brouwers,

ik heb het steentje goed ontvangen.
bij de betaling kreeg ik echter steeds de melding dat het iban nummer niet correct is.
heb dan via een iban calculator op het net gecontroleerd en blijkbaar moet het nummer zijn :

NL62 PSTB 0004 6402 66

de controle code voor NL is 62 en niet 68 zoals op de factuur vermeld.

betaling is nu vertrokken.

Greetz, :degroeten:


Bruyn :pan:
heb het zelfde probleem ook gehad...

Bruyn

Citaat van: jacbier op 19-11-2005  20:07 uMet azijnzuur verwijder je kalkaanslag en biersteen.

Hoi Jacques,

Waar kan je dit kopen ? ( azijnzuur)

Greetz, :degroeten:

Bruyn :pan:

Jacques

Hoi Bruyn,

Wat dacht je van gewoon in de supermarkt. In Nederland kun je schoonmaakazijn en azijn voor he aanmaken van een salade kopen.
Schoonmaakazijn is natuurlijk de beste keuze.

Gio

Twee vragen over het RVS-steentje

1. op de verpakking van het beluchtingssteentje staat

' Slip-on filter' for 0,120 "ID tub. 10 um 1P.

Wat betekend dit eigenlijk?
Ik krijg het idee dat het steentje oorspronkelijk als filter bedoeld is ipv bruissteentje.

2. Zijn er al meerdere oplossingen gevonden (naast gebruik fietsventieltje) om het steentje aan te sluiten op 'n gangbaar aquariumslangtje. Ik vind dit nog steeds een probleem.







Celocelava

Dag Gio,

Normaal gesproken worden deze steentjes gebruikt als filter en/of geluidsdemper in pneumatiek installaties vandaar de naam. 0,120 staat voor de inwendige diameter (in inches) van de slang die je op het buisje schuift. 10um is de grootte van de gaatjes maar dat staat hierboven al uitgebreid vermeld.

Peerrrr

Gio

Okee dan.

de steentjes zijn dus niet ' ontworpen' als zijnde beluchtingsteentje.
maar dat het o.a.geluidsdempers zijn had ik nooit verwacht.

Voor ons doel fungeren ze gelukig wel alszodanig.

hoeveel millimeter is 0,120 inches eigenlijk ?


Celocelava


Celocelava

Jongens,

Vandaag even uitgezocht: 68 moet inderdaad 62 zijn zoals Bruyn vermeldde. Per ongeluk had ik de particuliere IBAN rekenaar gebruikt ipv de zakelijke. Excuses voor het ongemak.

Peerrr

Jokke

Citaat van: Celocelava op 10-12-2005  11:46 u0.120*2.54=0.304 cm
1inch is inderdaad 2.54cm maar het filtertje meet ong 9mm en geen 3mm, en ik ben er zeker van dat ik dit filtertje niet in een slang krijg met een binnendiameter van 3mm, zou die 0.120" dat niet ergens anders op kunnen slagen?
 :degroeten:

Celocelava

Hmmm,

of is dat misschien de diameter van het blinkende stukje waar het slangetje op moet?

Peerrrr

Jokke

Citaat van: Celocelava op 10-12-2005  23:27 uHmmm,

of is dat misschien de diameter van het blinkende stukje waar het slangetje op moet?

Peerrrr
nee, das te dun daarvoor...

Celocelava

Jokke,

Heb je dat met een schuifmaat gemeten dan? Ik wel.....

Peerrr.

Jokke

Citaat van: Celocelava op 11-12-2005  01:44 uJokke,

Heb je dat met een schuifmaat gemeten dan? Ik wel.....

Peerrr.
sorry peerrr, verkeerd ingeschat... :verbergen: je hebt gelijk

Jokke

heb het filtertje nog niet uitgetest maar krijg je het filtertje stevig genoeg bevestigt over een lengte van ik gok 5mm in een slangetje met binne diameter 0.12"?
 :degroeten:

Celocelava

Jokke,

Ik heb dat ook nog niet getest, mijn eerste brouwsel van december staat voor volgend weekend op stapel, dan zal ik een kijken hoe het zit. De jongens hierboven hebben het blijkbaar voor elkaar gekregen dus zal het wel kunnen. De echte pneumatiekslang is van PVC en erg hard, deze wordt er overheen geschoven en daarna met een fohn gekrimpt, dat zit goed vast!

Peerrrr

Celocelava

Er is weer animo voor een zending beluchtingsfilters. De eerste 3 aanvragen zijn binnen, zodra ik er 10 heb bestel ik weer een zending!

Celocelava

Even voor iedereen die weer beluchtingsfiltertjes gaat bestellen/al besteld heeft bij mij:

Voor zover nu bekend is de prijs totaal dus inclusief portokosten nog steeds Euro 20,71 voor Nederland. Mocht dit wijzigen zal ik dit gelijk bekend maken maar ik verwacht dit niet. Zodra we er 10 ineens kunnen bestellen gaan we dit doen, we staan nu op 5.

Peerrr

Bierke

Hoi Peerrrr,

Je mag voor mij ook een beluchtingsfiltertje bestellen. Wat heb je allemaal nodig, behalve mijn emailadres? Verloopt verzending en betaling zoals ik hierboven kunnen lezen heb?

Bedankt dat je dit wil doen voor iedereen!javascript:void(0);
duimop
Brouwgroeten,

Bierke

Celocelava

Hmmm,

Het is erg ingewikkeld om een beluchtingsfiltertje naar een email adres te sturen. Ik weet niet hoe ik ze moet digitaliseren.

Stuur via pm je adresgegevens naar mij toe dan zorg ik voor de rest.

Peerrrr.

piet

Hoi peerrr
ik wil ook graag een r.v.s bruissteentje bestellen ik stuur je een mail met mijn gegevens
ivm met de betaling en mijn adres.

Hoppige biergroet
Piet.


Celocelava

Het begint al op te schieten we staan nu op 8 dus nog maar 2 te gaan.

Voor iedereen die in deze ronde meebestelt:

Bij het beluchtingsfiltertje zit ook de factuur ingesloten met daarop alle gegegevens vwb bankrekeningnummer ed. Binnen NL verzend ik ze in een gewone enveloppe buiten NL in een "bubbeltjes" enveloppe omdat die post blijkbaar door een of andere moutwals heen gaat. De levertijd van de filters is voor mij een dag of 8 en dan zijn ze normaal gesproken 2 dagen later bij jullie.

Tot zover.

Peerrr

Eduard

Nou Peerrr,

Ik weet niet of die 'moutwals' die mijn enveloppe leegde nou in Noorwegen, Nederland of ertussenin staat. Dus misschien loont zo'n bubbeltjesenveloppe ook in Nederland de moeite wel... Die wals is er wel in geslaagd om het steentje door zowel het plastic zakje als de papieren enveloppe te persen, da's een aardige kracht.

hansvdm

Extra kosten voor een goede verpakking geen bezwaar!


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.