Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Sjoerd  (gelezen 1528 keer)

Offline sssjoerd

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
    • Arachne Solutions
Sjoerd
« Gepost op: 17-08-2009 12:08 u »
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sjoerd, van beroep grafisch vormgever, programmeur en fotograaf (druk manneke :))
Woonachtig in Almere, Nederland, en helemaal nieuw op het gebied van bierbrouwen. Enthausiast geraakt door een kleine brouwer (Steiner) uit Beieren, DE en een bezoek aan het Archeon.

Ik sta open voor alle beginnerstips :)

Sjoerd

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Muldermans

• Super lid
  • Bier! Brouw je gewoon zelf.
Re: Sjoerd
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2009 12:18 u »
Hallo Sjoerd,

Van harte welkom hier op het forum, dit is de plaats waar er een wereld voor je opengaat!

Kijk eens rond op het forum, hier zul je antwoorden vinden op al je vragen, mocht er iets niet te vinden zijn, schroom dan niet om een nieuw draadje te beginnen en meestal komen de antwoorden vanzelf.

Met vriendelijke groet
Muldermans

Offline Maarten

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 17-08-2009 12:28 u »
Hoi Sjoerd, welkom hier!

Om nu een salvo van concrete beginnerstips te spuien is denk ik lastig, incompleet en onhandig. Ik kan wel tips geven waar je meer info kan vinden. Er zijn samenvattingen te vinden met links naar belangrijke discussies over een paar hoofdonderwerpen, bovenaan de site (2 vakjes links van de bol.com banner). Daarmee kom je al een heel eind. Wat makkelijker leest wellicht de brouwcursus die hier ergens rondslingert, http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,5579.msg58574.html#msg58574.
Verder is de zoekfunctie geweldig voor discussies over vanalles en nogwat, en als je dan nog vragen hebt is iedereen hier blij je te helpen.

Als je het kan regelen is een dagje met iemand meebrouwen natuurlijk erg handig om overzicht te krijgen wat je waarvoor gebruikt, en hoe zo'n brouwdag allemaal verloopt.

Hoe ben je van plan te gaan brouwen? Uit blikken, met extract, of met mout? De eerste twee opties zijn makkelijker, en je hebt minder spullen nodig, maar je kunt minder aan het recept doen.

Veel plezier!

Offline sssjoerd

• Boven 10 berichten
  • *
    • Arachne Solutions
« Reactie #3 Gepost op: 17-08-2009 12:52 u »
Ik heb me bij het Archeon laten inspireren om alles zo natuurlijk mogelijk te gaan doen. Dus het liefst zonder kant en klare componenten.

Ik heb al even een post gemaakt met een paar vragen die ik heb onder 'Algemeen' :)

Offline sssjoerd

• Boven 10 berichten
  • *
    • Arachne Solutions
« Reactie #4 Gepost op: 17-08-2009 12:55 u »

Offline Muldermans

• Super lid
  • Bier! Brouw je gewoon zelf.
« Reactie #5 Gepost op: 17-08-2009 14:19 u »
Om het snelst te leren kan ik het echt aanraden om eens met iemand mee te brouwen, zo heb ik mijn brouwmethode afgelopen jaar ook enorm verbeterd!

Offline sssjoerd

• Boven 10 berichten
  • *
    • Arachne Solutions
« Reactie #6 Gepost op: 17-08-2009 14:21 u »
Ik heb de handleiding nog eens gelezen en dat lijkt me inderdaad een goed idee.
Misschien iemand uit de buurt van Almere die zich vrijwillig opwerpt? :)

Tags: