3-10-2009 - OBBK2009 Bierbrouwkampioenschap

Gestart door PietO, 13-08-2009 14:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

William

Citaat van: RobinB op 03-10-2009  22:11 uWat voor bier heeft Caspar mee gewonnen?

Vast een IPA-achtige maar dat weet ik niet helemaal zeker

JWVG


Oscar

Je bent optijd weer thuis William....  ??? 't festival duur toch tot 22.00 uur ?

Sjakie

Helaas kon ik er vandaag niet bij zijn.
Ook namens mij, Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd.

Groeten,
Sjakie.

William

Citaat van: Oscar op 03-10-2009  22:46 uJe bent optijd weer thuis william....  ??? 't festival duur toch tot 22.00 uur ?

Het tot het laatste blijven laat ik aan anderen over ;)

Henielma

Een hele leuke dag op het festival gehad.

Noord-Brabant is wel erg breed ben ik achter. Van oost naar west is een heel eind.

William, ik heb geen eerste prijs, maar mijn witbier heeft een 2e prijs gekregen. Verder een derde prijs met mijn Schots Heide bier in de vrije klasse. Dit heide bier met verse dopheide is overigens over twee weken te proeven op de Hobbybrouwendag.

Menno

Vergeet ook niet dat het OBBK een niet bepaald centrale ligging heeft... :idea:

Ook al kan het er nóg zo leuk zijn  samenvol

William

Citaat van: Henielma op 03-10-2009  23:04 uWilliam, ik heb geen eerste prijs, maar mijn witbier heeft een 2e prijs gekregen. Verder een derde prijs met mijn Schots Heide bier in de vrije klasse. Dit heide bier met verse dopheide is overigens over twee weken te proeven op de Hobbybrouwendag.

Oops, maar het voelde toch wel als een eerste plaats ;) Ik zal het aanpassen in het eerdere bericht.

Hopmans

Citaat van: Henielma op 03-10-2009  23:04 uNoord-Brabant is wel erg breed ben ik achter. Van oost naar west is een heel eind.
Dat is inderdaad een aardig eindje.
Limburg is een beetje dun, maar dat komt door de Belgen.
Die hebben een behoorlijk stukje gejat.

Tja, het had wat kunnen zijn:




Jacques

Alle prijswinnaars: een hartelijke felicitatie van mijn kant!

PietO

Citaat van: William op 03-10-2009  22:06 uGa dan maar vast liggen want Caspar moet de bokaal weer meezeulen naar Amersfoort als winnaar van de C-Klasse  ;D

Nee, Nee, winnaar van de A-klasse en daarmee beste Brouwer van Berrege geworden ondanks magnifieke bieren in de D-klasse!!!

Dat is pas een prestatie: unaniem waren de keurmeesters dus Caspar zoals in Bergen gezegd: de echt goede brouwers zie je terug!! Een grootse prestatie en nog nooit eerder vertoond naar mijn weten. Morgenmiddag komen de uitslagen op onze website: www.bergsbierfestival.nl en wat later foto's van de terecht trotse Caspar!!!

 :elifant: :dansen: :elifant: :dansen: :elifant: :dansen:

En daarmee wil ik zeker de andere winnaars niet te kort doen!! Iedereen gefeliciteerd: jammer dat een paar winnaars niet aanwezig waren zodat wij genoodzaakt zijn de oorkondes toe te sturen.  De biermanden, mooie flessen van de Geilings brouwerij, festival bier, etc. laten we nog even liggen tot...

JWVG

Knap hoor Caspar! Volgens mij ben jij met Adrie wel met afstand de meest gelauwerde brouwer hier. Of niet?

 :degroeten: JW.

EBC


JWVG

Citaat van: EBC op 04-10-2009  09:11 uHmmm, vlak Bubs niet uit hoor.

Haha, hier moest natuurlijk een reactie op komen. Nee hoor, dat was niet mijn bedoeling, maar ik denk dat Bubs veel heeft gewonnen toen ik niet brouwde, dus dat viel me even niet zo op denk ik. Sorry Bubs!

 :degroeten: JW.

Maarten

Gefeliciteerd winnaars! Ik drink een biertje op jullie (vanmiddag dan)!

Albertus


Het was de, totaal, vijf uur trein-zitten waard.
Gezellig en toch niet te druk, heel veel goede bieren. Prijsuitreiking strak georganiseerd en precies op tijd.
Hulde aan de organisatie.  :duimop:

Bert

PietO

en om zondag, 11:54 staan de uitslagen al weer op de site: www.bergsbierfestival.nl

:slaperig: :hoera: :slaperig:  :elifant: :slaperig:

daarvoor dank aan Oscar's programma, dat mij echter wel weer een hartverlamming bezorgde door verschillende einduitslagen te produceren bij elke uitdraai (wat we bij toeval ontdekten). Door de ervaring met het programma was de oplossing echter snel gevonden.

Update van de foto's en aanvullende tekst volgt nog aangezien eerst de wedstrijdruimte en festivalzaal opgeruimd moet worden. Tot later ......  samenvol

Adrie

Allereerst wil ik even een pluim geven aan de organisatie en de keurmeesters: alles was strak georganiseerd. Verder was het heel gezellig en natuurlijk een schitterende forumscore: van de 13 prijzen gingen er 6 naar (actieve) forumleden. Alle prijzen in de vrije klasse gingen naar dit forum! Caspar is natuurlijk de held van de dag en ik hoop dat hij van zijn vriendin volgend jaar wel weer mee mag doen.  ;) Nogmaals gefeliciteerd, Caspar. En natuurlijk ook William en Henielma en de andere prijswinnaars.

Ook mooie bieren geproefd op het bierfestival. Ik was nog nooit op het OBBK/Bergs bierfestival geweest, maar ik vind dit toch wel een van de gezelligste festivals/hobbybrouwwedstrijden, denk ik. Inderdaad zeker de 5 uur treinen waard.

De-Geert

Inderdaad: hulde aan de organisatie! 
Leuk, gezellig festival en strak georganiseerd. :duimop:



Oscar

Iedereen gefeliciteerd met zijn prijzen....'k heb zelf slecht gescoord zag ik...maar ik had dat met 2 van de 3 bieren ook niet anders verwacht (1 bier met gushing  :pan: en een bier met een zwavel luchtje  :verbergen:). Mar zelf mijn vlaams bruine scoorde maar 65 punten  ???. 'k ben benieuw wie deze gekeurd heeft... ;D
Schijnbaar zijn nog niet alle keurmeesters gecharmeerd van zure bieren... :P

Jammer dat ik er niet bij was..Volgend jaar hoop ik er weer te zijn met Huttenkloasbier...

JWVG

Citaat van: Oscar op 04-10-2009  12:17 uMar zelf mijn vlaams bruine scoorde maar 65 punten  ???. 'k ben benieuw wie deze gekeurd heeft... ;D
Schijnbaar zijn nog niet alle keurmeesters gecharmeerd van zure bieren... :P

Dat vind ik ook wel maf ja! Maar ik kan me voorstellen dat bij dit soort bieren het een beetje nauwer luistert wie er keurt. Zonde van die keuringsflesjes  :'(.

 :degroeten: JW.

Oscar

Citaat van: JWVG op 04-10-2009  12:37 uZonde van die keuringsflesjes  :'(.

Ik had bij 2 bieren wel "afwijkende doppen" ben beniewd hoeveel punten aftrek ik gekregen heb... :D :D

Hopmans

Van mijn kant ook iedereen gefeliciteerd!
Caspar flikt het wel vaak overigens in Bergen.
 ;) :duimop:

Oxhead

Alle prijswinnaars gefeliciteerd   :hoera: :hoera: En leuk om een aantal van jullie in levende lijven gezien/gesproken te hebben.  
En tot volgend jaar natuurlijk.  :degroeten:

Adrie

Citaat van: Oxhead op 04-10-2009  12:52 uAlle prijswinnaars gefeliciteerd   :hoera: :hoera: En leuk om een aantal van jullie in levende lijven gezien/gesproken te hebben. 
En tot volgen jaar natuurlijk.  :degroeten:

Ha Marco,

Ik heb inderdaad erg genoten van jullie tarweblond. Topbier!  :duimop:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.