3-10-2009 - OBBK2009 Bierbrouwkampioenschap

Gestart door PietO, 13-08-2009 14:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albertus


Ik kan Adrie niet als enig lid van De Roode Toren mee laten doen.
Zojuist heb ik me ingeschreven voor de OBBK 2009. Maar één bier in klasse B (misschien moet ik toch maar vaker een deel mijn bieren in een paar van die kleine euroflesjes bottelen ;D).
Voor mijn gevoel betekent meedoen ook komen, dus als het enigszins kan vier ik het festival mee.

Bert

MO

Dat kan nog heel gezellig worden over drie weken. Ik heb er zin in!

Caspar

De opkomst vanuit het forum is erg hoog dit jaar! Dit wordt een spannende wedstrijd en een gezellig dagje, heb er ook zin in!

Rene Geilings

Naast een gezellig dagje (wat het eigenlijk ieder jaar wel is in BOZ) zijn we er dit jaar in geslaagd om alle Westvleteren trappisten bieren te mogen schenken. Kortom als enig festival in NL (en misschien wel in europa) heeft de bierdrinker de mogelijkheid om de Westvleteren 6, 8 en 12 te kunnen drinken op het Bergs Bierfestival 2009.

Daarnaast is er nog steeds de mogelijkheid om jullie bier in te sturen voor een officiële keuren door erkende bierkeurmeesters van het BKG. Naast het ONK is het OBBK één  van de weinige LABO wedstrijden waar de mogelijkheid bestaat om je bier door erkende bierkeurmeesters te kunnen laten beoordelen EN om erkenning in de NL bedscène te krijgen. Niet twijfelen maar inzenden. Nu kan het nog.

RobinB

Citaat van: Rene Geilings op 13-09-2009  20:52 uNaast een gezellig dagje (wat het eigenlijk ieder jaar wel is in BOZ) zijn we er dit jaar in geslaagd om alle Westvleteren trappisten bieren te mogen schenken. Kortom als enig festival in NL (en misschien wel in europa) heeft de bierdrinker de mogelijkheid om de Westveleteren 6, 8 en 10
Westvleteren 12 toch ipv 10? ;)

De-Geert

En blond ipv 6  ;D.

Ik heb me ook aangemeld, met maar liefst 1 bier.

EBC

Hopelijk voor de liefhebbers niet tegen woekerprijzen die je er meestal voor moet betalen?

PietO

Citaat van: De-Geert op 14-09-2009  12:32 uIk heb me ook aangemeld, met maar liefst 1 bier.

Voor de statistici onder de brouwers: het aantal bieren dat tot op heden aangemeld is per Gilde

't Wort wat: 2 bieren
Bergs biergilde: 12 bieren (nog zeker 10 in de pipeline)
De Amervallei: 1 bier
Deltabrouwers: 13 bieren
Roerstok: 5 bieren
De Roode Toren: 6 bieren
Entre les Collines: 2 bieren
Maaslands Genootschap: 6 bieren
St Petri: 7 bieren
Twenst HAB: 3 bieren

Andere schitteren door afwezigheid (Triple-W .....); Reden? Gezien het aantal keurmeesters dat beschikbaar is kunnen nog inschrijvingen aangenomen worden!



De-Geert

Snelle jongens bij het OBBK! Gisteren aangemeld, vandaag etiketten in de bus.  :duimop:

Oscar

Och... bij het BONK gaat dat op dezelfde dag... ;) ;D  Vandaag inschijven en betalen is vandaag etiketten ontvangen... :)

JOT

Ach Oscar,

Dan heb jij zeker nog een paar postduiven, want die zijn toch weer sneller als de TNT Post  ;)

Oscar

Citaat van: JOT op 15-09-2009  23:41 uDan heb jij zeker nog een paar postduiven, want die zijn toch weer sneller als de TNT Post  ;)

Ja, mijn postduiven zijn 20 mbit/s  ;D ;D

Hopmans

Kijk, en zo hoort het nu.
 :duimop:

Wat een verademing.

Caspar

Citaat van: PietO op 15-09-2009  17:54 uVoor de statistici onder de brouwers: het aantal bieren dat tot op heden aangemeld is per Gilde

't Wort wat: 2 bieren
Bergs biergilde: 12 bieren (nog zeker 10 in de pipeline)
De Amervallei: 1 bier
Deltabrouwers: 13 bieren
Roerstok: 5 bieren
De Roode Toren: 6 bieren
Entre les Collines: 2 bieren
Maaslands Genootschap: 6 bieren
St Petri: 7 bieren
Twenst HAB: 3 bieren

Andere schitteren door afwezigheid (Triple-W .....); Reden? Gezien het aantal keurmeesters dat beschikbaar is kunnen nog inschrijvingen aangenomen worden!




Oei, waarschijnlijk worden het dus 70 bieren of zo, niet veel... Je mist de categorie "Geen gilde"... ik ben een echte individualist op het gebied van bierbrouwen ;D.

PietO

Citaat van: Caspar op 16-09-2009  08:51 uOei, waarschijnlijk worden het dus 70 bieren of zo, niet veel... Je mist de categorie "Geen gilde"... ik ben een echte individualist op het gebied van bierbrouwen ;D.

Sorry; dat was gisteren!!  :proost2:

Vandaag net 6 inschrijvingen verwerkt zodat het totaal nu op 84 bieren staat (met verzonden etiketten!). Ik verwacht zeker nog een stuk of 20 bieren (ongeveer 10 zijn reeds bekend) dus dat kan ook dit jaar weer een bijzonder geslaagde wedstrijd worden!! Ook zijn er inzenders bij die ik nog nooit deelgenomen hebben aan een brouwwedstrijd :dansen: :dansen:!!



 

Oscar

Citaat van: PietO op 16-09-2009  17:18 uOok zijn er inzenders bij die ik nog nooit deelgenomen hebben aan een brouwwedstrijd :dansen: :dansen:!!

Nieuwe aanwas dus... en dan is mooi, want Hoppie stopt ermee.. :D :D

PietO

Citaat van: Caspar op 16-09-2009  08:51 u"Geen gilde"... ik ben een echte individualist op het gebied van bierbrouwen ;D.

Caspar, da's 'n goeie!! ;D ;D Inderdaad telt Oscar's programma niet de bieren van deelnemers waarvoor geen Gildenaam is ingevuld. Vorig jaar heb ik daarom het Gilde "Forum Hobbybrouwen" gedefinieerd zodat deze ook geteld worden. Heb ik dit jaar helaas vergeten. Voor de naam van het fameuze, niet bestaande gilde sta ik open:

"Individualisten", "Forummers, "Diversen", "Buitenlanders" .....?  :pan:



Albertus


Oscar

Citaat van: PietO op 16-09-2009  17:33 uInderdaad telt Oscar's programma niet de bieren van deelnemers waarvoor geen Gildenaam is ingevuld.

Voer een gilde in met als naam "Niet aangesloten bij een gilde"  :)

JWVG

In het Engels heb je de mooie term 'nondenominational'. Jammer dat ik daar geen mooie Nederlandse vertaling voor heb....

"De Vrije Jongens?" ("Samen brouwen voor ons eige")

 :degroeten: JW.

EDIT: er is wel een Nederlandse term: non-denominationaal. Hoe simpel kan het leven soms zijn  :weetbeter:.

PietO


Vanaf vandaag worden alle nieuwe inschrijvingen voor het OBBK2009 helaas afgewezen: niet omdat we ze niet op tijd zouden kunnen verwerken, maar er zijn niet voldoende keurmeesters beschikbaar voor nog meer inschrijvingen!! :huilen: :huilen:

Wij zitten dus aan onze tax: 104 bieren te keuren met 9 keurmeesters in 1 sessie!!  :dansen:

Caspar

Ik heb gister mijn bieren ingeleverd bij Brouwmarkt. Een erg mooie zaak moet ik zeggen!

Gaan we nog wat ruilbiertjes reserveren? Ik heb in de aanbieding een Pils en een Weizenbock :proost: .

PietO

Citaat van: Caspar op 20-09-2009  13:14 uIk heb in de aanbieding een Pils en een Weizenbock :proost: .

Hee, die Weizenbock is niet ingezonden! Is daar wat verkeerd mee?

William

Citaat van: Caspar op 20-09-2009  13:14 uGaan we nog wat ruilbiertjes reserveren? Ik heb in de aanbieding een Pils en een Weizenbock :proost: .

Goed plan.

Ik neem als ruilbier denk ik mee: rookporter, een APA met chouffegist en een Pale-achtige met Rakauhop.
CasparIk wil beide bieren van jou wel proberen.

Mijn meibock bewaar ik voor het BONK.

Caspar

Citaat van: PietO op 20-09-2009  14:02 uHee, die Weizenbock is niet ingezonden! Is daar wat verkeerd mee?

Nee hoor, maar deze is voor het BONK. Ik hou er niet van om bieren meerdere malen in te zenden.

William, ik ga het proberen... maar ik kan niet verzekeren dat ik beide heb. Ik moet ook de OBBK beker van 2 kilo meesjouwen ;). Ik wil de APA met chouffe gist wel ruilen :proost:.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.