Jeroentjuh

Gestart door j3r03nq, 13-08-2009 00:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

j3r03nq

Hallo allemaal,

Ik ben al een paar weekjes aan het snuffelen hier op het forum en vond het eens tijd om me voor te stellen. Mijn naam is Jeroen en ik woon in Oss. Een jaar of 10 geleden had ik collega, een echte Bourgondiƫr, die in zijn vrije tijd allerhande bieren brouwde. Dit leek me geweldig, maar ook een beetje complex en ik heb er toen dan ook niks mee gedaan.
Totdat ik een week of zes geleden door een kennis van Frans Schamp werd uitgenodigd voor een proef avond in de Maasland Brouwerij. Ik ben een echte liefhebber (geen kenner) van speciaal bieren dus natuurlijk was ik van de partij.  :proost:
Na een geweldige geslaagde avond nog even snel rond geneusd in de winkel (Maltoss?) en leerde daar dat er bierkits bestaan waar je als beginnende brouwer prima mee kunt experimenteren en ervaring op kan doen zonder direct van de hoed en de rand te hoeven weten of flinke investeringen moet doen.
Die week nog kocht ik een starters set van Brewferm samen met een tripel bierkit, later nog een mandfles en nu staat mijn eerste probeersel al weer twee weken te hergisten in de fles  :gistsmile:
Onder tussen ook al weer aan een tarwebier begonnen, dus ik heb de smaak goed te pakken.
Figuurlijk dan helaas want die tripel heb ik nog niet mogen proeven  :nut:

MO

Jeroen dus? Welkom op het forum. Frans heeft je vast ook wel verteld over het Maasland thuisbrouwersgilde? Zien we je de volgende clubavond?

Maarten

Welkom, Sonoride/Jeroen, en brouw ze!  :brouwen:  :biersmile:


j3r03nq

Citaat van: MO op 13-08-2009  00:42 uJeroen dus? Welkom op het forum. Frans heeft je vast ook wel verteld over het Maasland thuisbrouwersgilde? Zien we je de volgende clubavond?
Nee, Frans heeft niet zoveel verteld over het MTG. Maar hij wist dan ook niet dat er een brouwer in wording onder de aanwezigen was  :pan:
Ed vroeg het me ook al. Ik zag op de site (mtg-oss) dat jij voorzitter bent? Kan jij me iets meer vertellen over het genootschap?

MO

Volgens mij kun je alle info vinden op www.mtg-oss.nl. Of heb je na het lezen van onze website nog meer vragen?

Kleine_Schriek

Welkom welkom! Schroom niet alle vragen die je hebt hier te stellen. Wel eerst even in de eerdere draadjes zoeken, want daar staat ook al zoooooooo veel in!

j3r03nq

Citaat van: MO op 13-08-2009  00:42 uZien we je de volgende clubavond?

Dinsdag ben ik van de party  :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.