Hallo vanuit canada

Gestart door gegistgerst, 03-08-2009 02:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gegistgerst

Hallo allemaal,

Mijn naam is Paul en ik woon momenteel in Vancouver,Canada waar ik sinds een tijdje het zelf bier brouwen heb ontdekt. Ik ben begonnen met brouwen op basis van moutextract met verse hops die ik bij "Dan's homebrewing suplies" hier in de stad haal. Ik heb nu ook een paar bieren gemaakt van een combi van extract en verse mout en granen en hops. De hoofdgisting doe ik in een 30L emmer met een gat voor een waterslot in de deksel en na een paar dagen hevel ik dat over in een 23L glazen carboy. Bottelen doe ik in beugelflessen.
voorlopig ga ik zo verder maar volgend jaar ga ik weer naar Nederland en ben van plan om dan ook "all grain" te gaan brouwen.
Bij dat winkeltje hier wordt je moutmix in de winkel voor je gemalen en hoef je dat niet zelf te doen, maar ik begrijp van wat ik tot nu toe op dit forum heb gelezen dat je in NL die luxe meestal niet hebt. Verder las ik ergens dat een goede moutmolen erg duur is en als je hem uit de USA kunt halen scheelt dat een hoop dus ik zit eraan te denken om in ieder geval zo'n ding te kopen nu ik nog op dit continent zit.

Nou heb ik er nog absoluut geen kaas van gegeten maar wel iets lopen googlen en vroeg me af of deze misschien iets is?
http://schmidling.com/maltmill.htm
als ik hier een molen koop wil ik gelijk een goeie hebben dus ik hoor graag jullie mening.

Groet,

Paul

JWVG

Ha Paul,

welkom op het forum! Ik ben zelf ook begonnen te brouwen met extract/mout combinaties toen ik nog in Noord Amerika werkte (bij jullie buren in Californie), dus ik voel enige verwantschap  ;). Ja, die Schmidling is een uitstekende moutmolen, die veel goedkoper is bij jullie dan hier, dus zeker kopen! De gene die je niet kunt verstellen is al prima - die duurdere heb je eigenlijk niet nodig, tenzij je heel veel rare mouten gaat gebruiken.

 :degroeten: JW.

gegistgerst

bedankt voor het advies. als ik een verstelbare heb stel ik hem vast altijd verkeerd in dus ik denk dat ik inderdaad voor de gewone ga.

EBC

Goed plan. Eigenlijk zit je in een slechte positie...in Amerika (niet Canada helaas, maar dat is niet ver weg) is alles veel goedkoper dan nhier in NL. Je zou je dus eigenlijk versneld moeten verdiepen in wat je allemaal in de toekomst nodig gaat hebben en dat kopen voordat je terugkomt.  :D

Ik heb voor mijn werk de laatste jaren nogal wat reisjes naar Amerika mogen maken en daarbij flink wat spullen kunnen inkopen. Naast de moutmolen kan je ook denken aan een platenkoeler...www.blichmannengineering.com. Maar ook de simpele 3-piece airlocks van amper 1,25 dollar vind ik veel beter dan de dingen die je hier kunt kopen.

Je kunt ook een handel beginnen in glazen 3 gallon carboys. Vele brouwers hier zullen er een moord voor doen als giststarterfles. Laat maar komen dat pallet. Ik neem er ook 1 af (fles)!

RVS bruissteentjes zijn ook gewild, net als Blichmann Fermenators, Auberins PID controllers, spullen van zymico...  ;D


gegistgerst

woa! ik hoor gelijk allemaal kreten die ik niet ken maar wel stoer klinken:P. ik zal zoveel mogelijk mij proberen in te lezen over apparatuur. die 3 piece airlocks gebruik ik al volgens mij en ik zal daar wel een zak van meenemen want die kosten hier ook niks. Dat zelfbrouwen is hier volgens mij redelijk populair. Zelfs in een van de supermarkten hier in de buurt hebben ze brouwspullen. Niet zo vreemd misschien want voor 6 blikjes bier betaal je hier in de winkel al gauw 12-15$ canadees(8-10 euro). voor een abdij biertje moet je heel goed zoeken en op minstens 5$ per flesje rekenen.
3 gallons als giststarterfles? is voor een enorm brouwsel zeker? Ik dacht dat zoiets gewoon in een jampotje kon......misschien denk ik nog te klein. Momenteel heb ik 2 glazen carboys van 6 gallon. die neem ik maar mee zo te horen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.