farid stelt zich voor

Gestart door far, 01-08-2009 21:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

far

Hoi ik ben farid schoutens en ik wil mij verdiepen in het bierbrouwen.

Aan het eind van het vorig jaar had ik het goede voornemen om dit jaar een zelf gebrouwen bier te maken. Ik zelf heb totaal geen ervaring en het was op dat moment een "zou wel leuk zijn" idee. Ik had contact gezocht met een winkel/ brouwen in kaatsheuvel en die attendeerde mij op een brouwvereniging (de roerstok).
 Zodoende heb ik mij aangemeld voor een beginnerscursus. Doel was om te zien wat je bij het bierbrouwen nodig had en hoe het proces eruit ziet.

Het beteknt nu dat het "zou wel leuk zijn" idee nu concreter wordt en ik nu ervaring wil opdoen als beginnende brouwer. Ik hoop dat de medeforumleden mij kunnen helpen naar de weg van het Volmaakte Bier ;)

William

Citaat van: far op 01-08-2009  21:11 uAan het eind van het vorig jaar had ik het goede voornemen om dit jaar een zelf gebrouwen bier te maken.

Dan heb je nog 5 maanden waarin je al snel een aantal smaakvolle bieren kunt maken. Op dit forum zijn voldoende mensen die je op weg willen helpen en ook met de roerstok zul je een goede leerschool hebben.

Laat maar eens weten wat je gaat doen of wat jouw vragen zijn.

Welkom Farid.

Oscar

Hoi Farid,

Welkom op het forum...

Citaat van: far op 01-08-2009  21:11 uik wil mij verdiepen in het bierbrouwen.

Verdiep je niet te veel, want dan verdrink je...  :D :D

Citaat van: far op 01-08-2009  21:11 uZodoende heb ik mij aangemeld voor een beginnerscursus. Doel was om te zien wat je bij het bierbrouwen nodig had en hoe het proces eruit ziet.

Wat heb je daar al geleerd..?

Citaat van: far op 01-08-2009  21:11 uIk hoop dat de medeforumleden mij kunnen helpen naar de weg van het Volmaakte Bier ;)

Het volmaakte bier bestaat niet...Maar goed bier wel... ;D ;D en daar kunnen wij jou best mee helpen.  :brouwen:

Sietze K

Citaat van: Oscar op 01-08-2009  21:33 uHoi Farid,
Wat heb je daar al geleerd..?

Farid, heeft ondanks het weer, zijn allereerste bier gebrouwen. een Tilburgs Ale  het cursusbier van "De Roerstok"
Ik denk dat het hem goed is bevallen.
 :degroeten:
 

Penners

Citaat van: Sietze K op 02-08-2009  09:38 uFarid, heeft ondanks het weer, zijn allereerste bier gebrouwen. een Tilburgs Ale  het cursusbier van "De Roerstok"
Ik denk dat het hem goed is bevallen.
 :degroeten:
 

O f het goed gevallen is weet ik niet hij heeft niets meer van zich laten horen  :D :D

Farid, welkom hier.

far

dank jullie voor jullie warme welkom. Het was zeker een leuke cursus, waarbij ik meer inzichtelijk kreeg hou een algemeen proces van brouwen tot stand komt. Ook belangrijke zaken als schoonmaken, goed op de tijd letten en in het begin het zuurstof uit "de soep"houden. Iets wat met alleen een tekst van het internet minder informatief zou zijn.

Tevens heb ik een biertje van mijn cursusleider mogen proeven. Dit was een lekker biertje. Het was natuurlijk ook het bewijs dat je als amateur-brouwer een lekker biertje kan brouwen.

Nu pruttelt het vatje er goed op los, moet even 2 weken geduld hebben :).

Nu moet ik gaan kijken voor spullen om zelf te kunnen gan brouwen, ik hou in ieder geval het prikbord goed in de gaten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.