Hallo beste brouwers,
Even mezelf voorstellen:
mijn naam is Rob (profielnaam Derob).
Ik woon in Neerlanden (België).
Ik ben ongeveer acht maanden geleden begonnen met brouwen. Nu ja, voorlopig heb ik enkel maar gewerkt met Brewferm blikken, dus ik beschouw mezelf voorlopig nog niet als brouwer, wel als menger van stroop met water en gist

Mijn installatie bestaat dan ook enkel uit het deluxe startpakket voor bierkits. Omdat je voor het hele brouwproces toch een zekere investering moet doen qua materiaal, en ik toen nog niet wist hoe leuk ik het zou vinden, begon ik dus met de laagste trede van de ladder. Nu begin ik stilaan zin te krijgen in meer, en ben ik aan het uitkijken naar bijkomend materiaal (zowat alles wat niet in het startpakket zat).
Op dit forum vond ik al verwijzingen naar bouwhandleidingen voor diverse elementen, dus ik overweeg nu bepaalde onderdelen zelf te bouwen en andere aan te kopen. Binnenkort hoop ik een eerste biertje in te zetten dat ik zelf heb samengesteld in plaats van uit een blik getoverd

Er staat al onnoemelijk veel informatie op dit forum, dus ik zal vermoedelijk meer lezen dan schrijven. Hopelijk heb ik op een dag voldoende kenis en ervaring om een zinvolle bijdrage te leveren aan de discussies.
Groeten,
Rob