Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Openen van Palm/Grolsch fusten

Gestart door Pad, 18-07-2009 12:30 u

Vorige topic - Volgende topic

Pad

Heeft er iemand ervaring met het openen van fusten met een schuifkoppeling? (Palm en dergelijke)
Ik krijg de kop los gedraaid maar vervolgens krijg ik de stang niet uit het fust. Lijkt me hetzelfde probleem als bij de andere fusten.
Weet iemand de oplossing voor deze soort van fusten?

MO

Ik dacht dat dit type tapstang nooit beveiligd was? Losdraaien en eruit halen. Ik heb zelf een paar fusten met deze koppeling staan, maar ik heb ze nog nooit gebruikt. Zal toch eens kijken.

het kerrewiel

Hoi,

Ik heb eens zo'n fust leeggetapt op een feestje, en was natuurlijk benieuwd hoe die te kraken was. Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk, een stevige koevoet doet wonderen! Draai eerst de kop los met een sokkentang, leg het fust op zn kant op grond en plaats de koevoet onder de tapkop. Vervolgens een felle ruk, en de ring die aan de binnenzijde de zaak tegenhoud springt los en hoppa! Je hebt het zaakje eruit. Omdat die (borg) ring het vaak niet overleeft kun je vervolgens het fust steeds simpel open en dichtdraaien. Mocht de ring er nog half opzitten, deze even weghalen en klaar.
Het kost even wat kracht maar dan heb je ook wat!

Proost,

Lucas

oranjeboombiertje

Dit is weleens eerder voorbij gekomen, het is redelijk simpel.

Je moet even een waterpomptang pakken en daarmee de rubber ring indrukken zodat je het metalen deel in het midden vast hebt met de tang. Nu draai je het binnenste gedeelte linksom zodat het los komt, dit gedeelte valt dan naar beneden in het fust. Dan kan je de buitenkant losdraaien uit het fust en nu kan de tapstang die nog in het fust staat er ook uit.

:degroeten:
Wesley

Kruimeltje

Welke kant op moet je de buitenkant losdraaien?

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.