04&05 juli 2009 Jubileum bierbrouwerij met La Trappe 'Isid'or'

Gestart door Sietze K, 30-06-2009 22:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VEMP

Klopt, de meeste worden niet beter. Maar jonge bieren hebben soms ook niet helemaal de top smaak. Hopelijk wordt het nog iets.

Sietze K

Citaat van: MO op 06-07-2009  16:08 uNu zijn we hier wel vaak fan van uitgesproken smaken....
Het heeft wel een uitgesproken smaak (Het is het bekende "La Trappe "gist profiel) maar dat is voor sommigen juist geen pré
  >:D

Muldermans

@Robin, wellicht neem ik er in september 1 mee naar het gilde! Ik heb via via een tweetal flessen gekregen (moet ze nog wel afhalen in Borger)

Hier op het forum houden we wel van een bepaalde smaak, bepaalde bieren die we op het gilde proeven krijgen van ons meestal een dikke voldoende. Mijn ervaring van het afgelopen jaar is dat mijn gasten die bieren wat minder vinden.
Zij houden dan weer wat meer van de dingen die wij wat minder waarderen (die voor ons wellicht wat minder complex zijn, want als ik uitleg waarom een bepaald bier dan zo lekker is dan kunnen de 'leken' daar wat meer begrip voor kweken en bij een tweede keer proeven snappen ze waarom het zo lekker is, men gaat erover nadenken en dan is de vraag: "Mulder heb je er nog zo 1 voor me??"


RobinB

Citaat van: Muldermans op 06-07-2009  20:44 u@Robin, wellicht neem ik er in september 1 mee naar het gilde! Ik heb via via een tweetal flessen gekregen (moet ze nog wel afhalen in Borger)

Hey Marijn! Dat zou echt top zijn!
 :proost2:

Herman

@Marijn: ken ik de locatie waar je de flessen hebt geregeld?

Muldermans

Ik denk het wel, de slijterij van Nel (als zij ze binnen heeft..)

bazje


VEMP

De rondleiding was wel leuk, maar deze werd in een rap-tempo gedaan. Ik heb de rondleiding al eens eerder gedaan en deze was veel uitgebreider.

Na afloop nog een discussie gehad met een man die enorm stellig beweerde dat hij de La Trappe Pils had gezien in de winkel en dat dat kwam door Bavaria. Heerlijk zulke mensen.  :biersmile:

Jacques

Citaat van: VEMP op 07-07-2009  17:01 uNa afloop nog een discussie gehad met een man die enorm stellig beweerde dat hij de La Trappe Pils had gezien in de winkel en dat dat kwam door Bavaria. Heerlijk zulke mensen.  :biersmile:

La Trappe Pils heeft wel echt bestaan. Pils is in grote hoeveelheden gebrouwen door de trappisten van Tilburg. Het had alleen helemaal niets van doen met Bavaria maar werd door de monniken zelf gebrouwen.

Zie ook deze link

Edgar

Eergisteren deze Isid'or geproefd. Ik vind er weinig aan, al is het niet slecht. Een soort Das of Vos met een vleugje meer karakter. Zal het later nog eens proberen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.