Welke kroonkurkapparaat vind u het beste?

Gestart door Frank Ramon, 23-06-2009 20:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopmans

Citaat van: VEMP op 06-06-2010  10:32 u
Deze gebruik ik nu. Maar ik krijg de doppen niet mooi sluiten. Het randje van de dop sluit niet mooi aan op de fles, maar blijft iets naar buiten staan. Hebben meer mensen dit? Gisteren was een flesje gaan lekken.
Nee, ik heb dezelfde.
Geen problemen mee gehad.
Misschien moet het apparaat nog een beetje inlopen.
Anders zou je alleen de kop moeten vervangen voor een nieuwe.
Die zijn los te koop bij Brouwland.



 :degroeten:



MM

Citaat van: VEMP op 06-06-2010  10:32 u
Deze gebruik ik nu. Maar ik krijg de doppen niet mooi sluiten. Het randje van de dop sluit niet mooi aan op de fles, maar blijft iets naar buiten staan. Hebben meer mensen dit? Gisteren was een flesje gaan lekken.

Ik heb hem ook, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ik bottel pintflessen, Duitse halve liter flessen, champagneflessen (29 mm opzetstuk), 30 cl euroflesjes.

Wat voor flesjes gebruik je? Gewoon 30 cl euroflesjes?

VEMP

Dank je voor de tip. Ja, ik bottel euroflesjes en Belgische flesjes.

Ik heb de kop er net even afgedraaid en ik kan er niet aan zien om het de goede is. Weet iemand de doorsnede van de 26 mm kop?

jelle

Citaat van: VEMP op 06-06-2010  15:38 uDank je voor de tip. Ja, ik bottel euroflesjes en Belgische flesjes.

Ik heb de kop er net even afgedraaid en ik kan er niet aan zien om het de goede is. Weet iemand de doorsnede van de 26 mm kop?
Een dop van 26 mm valt helemaal in een kop van 29 mm, terwijl deze dop in een kop van 26 mm netjes op het randje blijft liggen.

Groet Jelle

biersmurf


Ook ik heb deze.


Ik heb geleerd beter gelijk wat goeds aan te schaffen dan een goedkoper alternatief.
Zelf heb ik niet zoveel zakenjes maar als een verjaardagss cadeau gekregen van de vroiuw en de kinderen.
Zij begrijpen ook best "dat alle waar naar zijn geld is" al moet je dan wel even laten vallen dat je dat apparaat heeel graag wilt hebben ;D

VEMP

Citaat van: jelle op 06-06-2010  16:54 ueen dop van 26 mm valt helemaal in een kop van 29 mm, terwijl deze dop in een kop van 26 mm netjes op het randje blijft liggen.

Groet Jelle

Merci. Hij blijft zo op het randje liggen. Dus heb de goede.

RobinB

Citaat van: VEMP op 06-06-2010  15:38 uWeet iemand de doorsnede van de 26 mm kop?

26 mm! :D

Hans VDE

Citaat van: VEMP op 06-06-2010  10:32 uDeze gebruik ik nu. Maar ik krijg de doppen niet mooi sluiten. Het randje van de dop sluit niet mooi aan op de fles, maar blijft iets naar buiten staan. Hebben meer mensen dit? Gisteren was een flesje gaan lekken.

Wij hebben hetzelfde apparaat, en na enkele jaren hadden we ook hetzelfde probleem.

De oplossing bestaat erin om de goedkope "stempel" die standaard meegeleverd wordt, te vervangen door de duurdere versie (artikelnummer 020.048.26). Die kost bijna 18 EUR, maar drukt de kroonkurk duidelijk steviger op de fles. Sindsdien hebben we geen last meer van lekkende flesjes...

Joran

@Hans VDE, dank! Ik heb hetzelfde apparaat wat op zich goed voldoet, maar kreeg laatst ook klachten van een lekkend flesje. Misschien ook maar een andere stempel erop. Het "Kroonkurk apparaat MAX" lijkt trouwens verdacht veel op deze (heb ik), maar met een andere stempel.

PS: de onze heeft een stempel zoals onderstaand (alleen is dit de 29 mm variant):



Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.