No offense Raymond, maar volgens mij zegt het meer over de keurmeester en proces van keuren, dan over het bier.
Keurmeesters doen slechts een momentopname, dat moment bepaalt of je wint of niet. Ze proeven maar een heel klein beetje van een bier, ze vinden zelfs die drie seconden na het openen van een flesje belangrijk (Ik begrijp daar helemaal niets van

). Echt doordrinken en het bier na een slok of 4 nog goed vinden is er niet bij. Zo worden goede bieren soms te vroeg afgeserveerd en mindere bieren snel met gejuich ontvangen.
Voor mij duur het genieten van een bier veel langer dan alleen die eerste slok. Als ik een bier na 4 slokken nog steeds lekker vind, dan is het goed.
Hoe vaak drink je niet een bier dat tijdens de eerste twee slokken lekker is, maar daarna enorm begint tegen te staan? Nee, bier keuren is eigenlijk niet te doen...
Wil je winnen, brouw dan een bier met een uitgesproken eerste indruk. Veel geur, veel smaak. Vooral geen giststarter maken, je vergisting niet controleren, en zo meer.