Frank Ramon:

Gestart door Frank Ramon, 08-06-2009 00:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: EBC op 23-06-2009  08:12 ukijk dan hier: http://www.speidels-hausmosterei.de/index.php/cat/c10_Faesser-RUND.html

Hee Jan willem, heb je die prijzen gezien ?  :D :D  ;)

EBC

Citaat van: Oscar op 23-06-2009  10:37 uHee Jan willem, heb je die prijzen gezien ?  :D :D  ;)

Hey Oscar, heb je die vaten gezien? Ik wel én vergeleken.

Oscar

Citaat van: EBC op 23-06-2009  11:13 uIk wel én vergeleken.

Wat zijn de significante verschillen? Ik heb inderdaad gezien dat je er ff een keurende blik op geworpen hebt... :)

joostdw

Citaat van: Maarten op 23-06-2009  09:40 u-1

Dat tafelmodelding werkt makkelijk, maar hij sluit de kurkjes wel iets minder ver dan de handunit. Ik moet nog maar zien of dat goed gaat. (zijn er anderen die dit hebben gezien?)
Ik zou zeggen, gezien je financiele situatie zou je best kunnen overwegen nu 20 euro te besparen om er later 30 uit te geven. Als je dat doet, hou wel in gedachte dat het een tijdelijke oplossing is, en je vroeg of laat toch naar iets mooiers moet.
Heb geen last van een mindere sluiting. Heb gisteravond toevallig een blonde opgetrokken dit ik 1.5 jaar geleden heb gebotteld. Smaakte heerlijk. Nog steeds meer dan genoeg koolzuur erin.
De financieele afweging kan ik echter niet voor je maken.

Groeten Joost

Frank Ramon

Citaat van: joostdw op 23-06-2009  09:24 u...Deze is iets duurder (€ 29,60 bij Brouwland) maar het scheelt je waarschijnlijk een hoop ergernis.

Dan hier mij bankrekening nummer: Fortis 001/*******/**  ;)

Ik zou ook beugelflesjes kunnen kopen, maar thuis al leeggoed zat...

joostdw

Citaat van: Frank Ramon op 22-06-2009  23:30 uDigitale thermometer, pH-teststrips, jodium, een roerstok, melkzuur,...+:

En kroonkurkjes erop! 

:beersmiley:


Goed of niet vraag je. Ik zeg dus niet. Deze antwoorden kun je verwachten als je vraagt om een mening.

Grt Joost


Frank Ramon

Citaat van: joostdw op 23-06-2009  20:37 u...als je vraagt om een mening...

= actie => +1


Citaat van: joostdw op 23-06-2009  20:37 u..antwoorden...

=reactie => +1

En het forum deed zijn plicht... :hoera:


EBC

Citaat van: Oscar op 23-06-2009  11:16 uWat zijn de significante verschillen ? 'k heb inderdaad gezien dat je er ff een keurende blik op geworpen hebt.. :)

De dikte van het plastic, de gladheid van de binnenkant, de afwerking van de naden en randen, de kwaliteit van de dichting van het deksel, ... Gewoon een behoorlijk verschil, maar ja, de prijs is er dan ook naar.

Jacques

Citaat van: Frank Ramon op 23-06-2009  20:57 u= actie => +1


=reactie => +1

En het forum deed zijn plicht... :hoera:



Dit begint een beetje op geheimtaal te lijken.
Wat meer woorden om aan te geven wat je bedoelt kan maken dat je beter begrepen wordt.

Maarten

Citaat van: joostdw op 23-06-2009  12:49 uHeb geen last van een mindere sluiting. Heb gisteravond toevallig een blonde opgetrokken dit ik 1.5 jaar geleden heb gebotteld. Smaakte heerlijk. Nog steeds meer dan genoeg koolzuur erin.

Goed om dat te horen, als hij goed functioneert is die tafelunit z'n extra geld echt wel waard. :duimop:

RobinB

Citaat van: Frank Ramon op 23-06-2009  20:57 uOnderschrift:
Iedereen tegen elkaar opbieden voor mijn brouwspullen? Ze worden hier elke dag duurder!...

Waar aan het opbieden?
Ebay? Marktplaats?
Wie zegt dat dát jouw brouwspullen zijn?

in de winkel blijft de prijs vrij constant...

Frank Ramon

Ik wil maar zeggen dat ze mij steeds maar aanraden om het betere en dus duurdere materiaal te kopen ipv de goedkopere die ik in gedachten had.
De kosten lopen op, maar ja dat is het uiteindelijk ook waard. Zeker als je kan werken met degelijke brouwspullen!
Ik hou van de tips maar niet van prijskaartje!  ;)



Henielma

Waar je gemakkelijk op kan besparen volgens mij zijn de inox ketels.

Brouwen met tweedehandse weckketels gaat prima. Zoek hiervoor op sites waar ze tweedehands spullen aanbieden. Vaak kosten deze maar EUR 10 tot 15 per stuk. Koop er direct twee dan werkt veel gemakkelijker. Met behulp van deze ketels kan je prima brouwen tot ongeveer 20 liter per keer.

Let wel op dat je geen gegalvaniseerde uitvoeringen maar geemailleerde weck ketels koopt.

Hans VH

Citaat van: Adrie op 23-06-2009  09:26 uAls je toch gaat investeren, is zo'n staand kroonkurkapparaat echt een veel betere keuze dan dat handding. Scheelt een hoop ergernis en gebroken flessenhalzen.

Niet akkoord. Ik heb beide systemen, staand model en handmodel. Ik gebruik alleen het handmodel. Met het staand model moet het flesje exact op de juiste plaats onder de "drukpers" staan, met kroonkurje erop. Is dat niet precies het geval, dan vliegt het kroonkurkje in het rond, dus herbeginnen maar. Met het handmodel leg je de kroonkurkjes erop en kan je gemakkelijk op de juiste plaats mikken, zodat het dichtknijpen (bijna) altijd meteen lukt.

joostdw

Citaat van: Frank Ramon op 24-06-2009  17:15 uIk wil maar zeggen dat ze mij steeds maar aanraden om het betere en dus duurdere materiaal te kopen ipv de goedkopere die ik in gedachten had.
De kosten lopen op, maar ja dat is het uiteindelijk ook waard. Zeker als je kan werken met degelijke brouwspullen!
Ik hou van de tips maar niet van prijskaartje!  ;)

En dan zeggen ze dat de Hollanders zuinig zijn.  :weetniet:  Zonder gekheid. Goedkoop is soms duurkoop en daar wil ik je voor behoeden. Uit ervaring weet ik dat werken met spullen van een mindere kwaliteit erg frustrerend kan werken. Zeker met een eerste brouwsel heb je het toch al druk zat. Ik heb de fout gemaakt om zonder degelijk boodschappenlijstje Brouwland binnen te stappen. Dat niet zo'n goed idee. Het is het luilekkerland voor de brouwer. Zoiets heb ik ook altijd in een bouwmarkt. Kom eruit met meer dan waarvoor ik er naar toe ging. Jij doet het duidelijk beter.  :duimop: Toch zul je er gaanderweg achter komen dat een aantal dingen niet goed werken voor jou. Als je navraag doet blijken meer mensen dat probleem te hebben.
Jij bent de baas over je eigen bankrekening. Koop de dingen die je nodig hebt en probeer een aantal zaken zelf te maken.
Ik heb nog een tip. Vergeet de digitale thermometers van Brouwland en zoek hier op het forum naar een goed alternatief.

Suc6 met de afwegingen.

Grt Joost



William

Als je een beetje geduld hebt kom je ook vaak hobbybrouwers tegen die de roerstok aan de wilgen hangen. Je kunt dan voordelig veel spulletjes overnemen.

Frank Ramon

Citaat van: joostdw op 24-06-2009  21:32 uVergeet de digitale thermometers van Brouwland en zoek hier op het forum

Ziehier een nieuwe draad: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,12905.new.html#new

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.