Aangenaam; Zigurana is de naam.

Gestart door zigurana, 26-05-2009 13:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zigurana

:pan: Hallo!

Een mooi moment om me eens voor te stellen:
Mijn 'normale' naam is Daniel, hoewel ik Zigurana nu al zo lang bij me draag dat ik dat niet echt meer als bijnaam beschouw. Ik ben samen-woonachtig te Wageningen, met 1 vrouwmens en twee katers. Door de weeks overdag ben ik te vinden bij het UMC in Utrecht, alwaar ik een PhD probeer te behalen in het toepassen van MRI om mensen hun harses door te meten.

Ik brouw met Geert, (ja, de enige echte) al een tijdje volmout bieren. Dat mijn brouwmaat wat fanatieker op dit forum is, betekent dat we veel van onze brouwinfo al via zijn persoon verkrijgen. Vooralsnog was ik meer een 'lurker', dwz veel lezen maar niets posten, maar ik zal proberen me wat actiever op te stellen. Het is immers uit de interactie met andere brouwers dat de beste ideeƫn ontstaan.
Tegenwoordig hebben we de originele brouwerij Via Capilles opgedeeld in twee dependances, zodat er nu ook bij mij thuis gebrouwen kan worden. Mijn brouwinstallatie is simpel maar afdoende, dat betekent:

1 elektrische wekpan a 30 liter, zodat het grootste brouwsel een liter of 20 kan bedragen,
1 plastic emmer van 30 liter, waar de vergisting plaatsvindt,
1 glazen fles alwaar we lageren, totdat het enigzins te zuipen wordt.
(varia slangen en spul)

Aangezien Wageningers bijeenvlokken als hopeiwitten in afkoelende wort, ben ik ook te vinden bij het Wagenings Brouwers Overleg (WHO) Btw: waarom is dat geen optie bij registratie?  :-*

Goed, nog vragen? Proost!  :biersmile:

JWVG

Ha Daniel,

Leuk dat jij ook wat actiever op het forum wordt! We kennen elkaar inderdaad al van het WHO.

Citaat van: zigurana op 26-05-2009  13:05 u[ Btw: waarom is dat geen optie bij registratie?  :-*

Nou, dat ligt aan onszelf denk ik. Omdat we steeds zo hard roepen dat we geen gilde zijn. Dan moet je ook niet verbaasd kijken als je niet als gilde wordt behandeld  ;). Ik heb daar niet zo veel moeite mee eigenlijk.

 :degroeten: JW.

De-Geert

Daniel is in da house!  :dansen:

En hierbij zit het WHO weer 100% op het forum, ongeĆ«venaard.  samenvol

De-Geert

Citaat van: JWVG op 26-05-2009  13:08 uOmdat we steeds zo hard roepen dat we geen gilde zijn. Dan moet je ook niet verbaasd kijken als je niet als gilde wordt behandeld  ;). Ik heb daar niet zo veel moeite mee eigenlijk.
Ik ook niet, al zou het misschien niet zo gek zijn als we herkenbaar zouden zijn voor niet-actieve forummers (meelezers) en/of mensen die zich niet voorgesteld hebben.

Niet dat de aanwas momenteel te kort schiet of zo.

JWVG

Volgens mij heeft Jacques eens gezegd dat hij de grens voor niet-gilde groepen bij een lid of 10 wilde leggen. Daar zitten we nu bijna op, dus misschien is het een goed idee om wat zichtbaarder te worden. Aan de andere kant: willen wij zo nodig groeien?

 :degroeten: JW.

De-Geert

Citaat van: JWVG op 26-05-2009  13:46 uAan de andere kant: willen wij zo nodig groeien?
Goede vraag, moeten we het maandag maar eens over hebben.

Dick

Mijn ervaring is dat een actieve, enthousiaste en gezellige groep brouwers van welke omvang dan ook volgens mij belangrijker is dan veel leden om het hebben van leden.

dennis

Welkom!  Ik ben ook meer een lurker dan een schrijver hoor.  Ruim een jaar actief en al 136 berichtjes. 

Citaat van: zigurana op 26-05-2009  13:05 uDoor de weeks overdag ben ik te vinden bij het UMC in Utrecht, alwaar ik een PhD probeer te behalen in het toepassen van MRI om mensen hun harses door te meten.
In het UMC werkzaam?  Ik heb nog in het AZU gewerkt, vakgroep celbiologie. Leuke herinneringen aan. 

Citaat van: zigurana op 26-05-2009  13:05 uAangezien Wageningers bijeenvlokken als hopeiwitten in afkoelende wort, ben ik ook te vinden bij het Wagenings Brouwers Overleg (WHO) Btw: waarom is dat geen optie bij registratie?  :-*
Nog een paar leden en we hebben echt een grotere locatie nodig.  Zou toch mogelijk moeten zijn in Wageningen?

Jacques

Welkom Zigurana/Daniel!

Dat je niet kunt registeren als lid van het WHO komt inderdaad om een club een zekere omvang moet hebben. Als je over de 10 leden zitten wil ik best een aparte ledengroep starten.

Wild Chocolate

Welkom op het forum!

Groet,

Remco

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.