Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aangenaam kennis met u te maken  (gelezen 5131 keer)

Offline henri87

• Junior lid
  • **
Aangenaam kennis met u te maken
« Gepost op: 25-05-2009 22:44 u »
Beste brouwers,

Ik ben Henri (21), studerend en woonachtig in Wageningen. Met een laboratoriumassistent van de universiteit heb ik voor het eerst bier gebrouwen. Een leuke ervaring. Ik vertelde mijn vader hierover en hem leek het ook leuk om te doen. We zijn naar Burg Bieren te Ermelo gegaan en hebben daar alles gekocht wat we nodig hebben. Ons eerste biertje zit nu in beugelflessen. Ik heb al wat vragen op het forum gesteld en ik ben dankbaar voor jullie snelle en goede reacties. Ik zal zeker vaker op het forum te vinden zijn in de toekomst.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Aangenaam kennis met u te maken
« Reactie #1 Gepost op: 25-05-2009 22:49 u »
Hee Henri,

Welkom hier!

We zijn naar Burg Bieren te Ermelo gegaan en hebben daar alles gekocht wat we nodig hebben.

:o :o Wauw... Zat daar ook een vrachtwagen vol speciaalbieren bij? Heb je ook nodig hoor, om te proeven en om inspiratie op te doen  :D  :biersmile:

En zat er niets iets in Wageningen?  :denken:   ;D

Offline Wild Chocolate

• Senior lid
  • Can't get enough of that wonderful Duff
« Reactie #2 Gepost op: 25-05-2009 22:56 u »
Welkom op het forum!

Wat is het toch dat er zoveel hobbybrouwers uit Wageningen komen? Is bier dan toch ook Life Science?

Groet,

Remco

Offline henri87

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2009 02:17 u »
Mijn ouders wonen dicht bij Burg Bieren. En ja, ze hebben meer dan 900 verschillende bieren. In het cafe dat erbij hoort doe ik inderdaad inspiratie op.

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #4 Gepost op: 26-05-2009 08:11 u »
Ha Henri,

ook welkom op het forum! Je bent inderdaad de zoveelste Wageningse hobbybrouwer! Volgens mij staat Wageningen nu dik bovenaan in de ranglijst. Ik tel nu een man of 9 :o. We komen elke maand op de eerste maandag (a.s. maandagavond bij mij) bij elkaar om elkaars biertjes te proeven. Het is expliciet niet het doel om een klassiek gilde te vormen - qua info is dit forum veel mooier, maar van proeven leer je wel hel veel extra, dus dat doen we dan. En we kopen soms gezamenlijk spullen in, en wisselen gist uit. Je bent van harte welkom! Als je geinteresseerd bent, stuur dan even een pb'tje naar me met je e-mail adres, dan krijg je details.

:degroeten: JW.

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 26-05-2009 08:20 u »
Hoi Henri!
Welkom op dit forum, het zou inderdaad leuk zijn als je ook eens op een WHO-avondje langs kon komen. Jan-Willem heeft het al mooi samengevat: geen gilde, wel bier proeven  :proost2:.

Wat studeer je?

Offline Maarten

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 26-05-2009 09:37 u »
Hee Henri!
Welkom en brouw ze!  :brouwen:

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #7 Gepost op: 26-05-2009 09:49 u »
Hoi Henri, welkom op het forum!
Wat studeer je precies?

Is bier dan toch ook Life Science?

Bier misschien niet (is een eindproduct) maar het hele brouw- en vergistingsproces toch zeker wel! :D

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 26-05-2009 09:51 u »
Je kunt hier bv levensmiddelen technologie studeren. Dat lijkt me toch wel toepasselijk voor bierbrouwers  :D. En ik vind dat ook wel een life science, al kun je dat begrip eindeloos oprekken (medicijnen bijvoorbeeld!)

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #9 Gepost op: 26-05-2009 10:11 u »
(medicijnen bijvoorbeeld!)

Bedoel je Geneeskunde?  :police:

Veel gemaakte fout namelijk...
Maar "medicijnen" is eigenlijk Farmacie (die bestuderen de ontikkeling en productie van medicijnen).
Geneeskunde bestudeerd het wel en wee van het leven van de mens, als dat geen "Life" science meer is... ;)

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #10 Gepost op: 26-05-2009 10:15 u »
Dat zal dan wel ja, dat ik geneeskunde bedoelde  :D. Freak!

Offline henri87

• Junior lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 26-05-2009 12:16 u »
Ik studeer milieukunde (richting milieutechnologie). Daar wordt veel gebruik gemaakt van bioreactoren. Die dingen boeien me altijd :D. Misschien was daarom de stap naar hobbybrouwer niet zo groot voor mij.
Maar op de vraag van the Dude: Bedankt voor de uitnodiging. Ik zal binnenkort eens mailen als ik meer tijd heb (bachelor afsluiting).

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 26-05-2009 13:03 u »
Henri, begint jouw achternaam toevallig met 'ver..'? Dan hebben we elkaar al eens ontmoet bij een vak dat ik (mede) geef, maar waar je na een paar dagen mee op moest houden (ik was de jongste en meest atletische van de twee docenten :D). Maar er kunnen natuurlijk ook twee henri's BMK doen in hun derde jaar.

Offline henri87

• Junior lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 26-05-2009 13:55 u »
Ja dat ben ik :). Ik heb je net op we@wur gevonden en ik heb inderdaad bijna een vak bij je gevolgd. Er was wat verwarring over of verplicht vak dat geschrapt zou zijn.

Henri

ps: waarom staat op csa dat ik het vak partly completed heb?

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #14 Gepost op: 26-05-2009 14:05 u »
Een goed cijfer van JW? Ga hobbybrouwen en babbel mee op het forum. Succes verzekerd.

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #15 Gepost op: 26-05-2009 14:08 u »
Nou ja - dit stond natuurlijk een keer te gebeuren. Een van de redenen dat ik tegenwoordig weinig chantabels op het forum plaats  :D.

Henri, ik zal eens informeren hoe dat zit met dat 'partly completed'.

Offline dennis

• WHO Wageningen
  • Super lid
  • Drink je vrijheid!
    • Stadsbrouwerij Wageningen
« Reactie #16 Gepost op: 26-05-2009 18:24 u »
En jij ook welkom op het forum!  Wageningen doet het inderdaad erg goed, komt vast door de studie.  Ik herinner me nog een docent biotechnologie die het maar over 'biermoleculen' had... hij praat nogal snel en verslikte zich dus regelmatig in biomoleculen.  Of het was wat ik wilde horen natuurlijk.

Ik kan je aanraden om op het WHO langs te komen, erg leerzaam en ook gezellig.  Er zitten gevorderde en beginnende (ik oa) brouwers bij.

Offline Anton

• Super lid
  • You're never too old to learn something stupid.
« Reactie #17 Gepost op: 26-05-2009 18:54 u »
Wageningen doet het inderdaad erg goed, komt vast door de studie.

Kan kloppen,
iemand die ik ooit tegenkwam en me vertelde dat hij ook eens gebrouwen had was mijn buurman die in Wageningen gestudeerd had.

Maar Henri, hartelijk welkom hier.

Anton

Tags: