Heineken Kegs (5 liter)

Gestart door Gast, 11-05-2004 13:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

Beste Mede-brouwers,

Ik heb van het weekend een 5 liter Heinken blikken-tapje opengetrokken met wat vrienden en uiteraard is deze leeg.
Het gaat hier om het tapje met het tapkraantje boven op het blik, dús mét koolzuur-patroon. Nou weet ik dat Wim er mee bezig is om te experimenteren met deze blikjes, zijn er nog meer mensen die (sucsesvol) deze vaatjes hebben gevult? Zoja, hoe doen jullie dit? sowieso moet het koolzuur-patroon eruit omdat er anders geen bier in gaat. Dan bier er in (duhh) maar doen jullie dan nog een koolzuur patroon terug of laten jullie het gist zn werk doen? Ik vrees alleen als het gist voor de druk moet zorgen dat er maar 2 liter bier uit komt ipv 5, das een beetje zonde..

Een mooi vaatje, jammer dat het moeilijk te bottelen is... 8)

wim

Inderdaad staat er hier ook één, en er is er nog één onderweg, mijn broertje moet hem eerst leegdrinken.
Ik heb ook nog geen idee hoe deze te vullen, maar het lijkt me fantastisch, in 1 keer vijf liter weg, waow dat scheelt.
Voorlopig vermoed ik dat bij voldoende suikertoevoeging de druk wel snor zal zitten (iets lager dan in fles verwacht ik) maar goed eerst maar eens goed kijken hoe het eruit komt. Bij Brouwland verkopen ze toch opzetstukken met CO2patronen voor dit soort vaatjes.

Ik sluit me aan bij Jordi,

Iemand ervaring ???

:degroeten:

Wim

Gast

Beste Wim, en alle anderen..

Ik heb een blikje opengesloopt en ben helaas tot de conclusie gekomen dat de blikken NIET hervulbaar zijn voor ons.

De fotos zet ik nog online en een verklaring ook, maar ik dacht ik laat het jullie vast weten..

Jordi

PS, wat een RAAAAAR blik!

wim

Hmm jammer, ben benieuwd naar de foto's

:degroeten:

Wim

Gast

Waarom zijn ze niet te vullen???
Kijk maar naar de fotos.. het zit heel raar inelkaar..
Trouwens.. wat mij opviel, ik zag helemaal geen openingen in dat koolzuur patroon, wel die twee sprietjes op dat ding maar daar zat een kapje overheen.. en er zat ook onwijs veel koolstof in die koolzuurpatroon waar zou dat voor zijn?

http://groups.msn.com/Pilsbrouwen/shoebox.msnw

Jordi

thibolleke

Gisteren heb ik zo'n Heineken tapding gevonden op straat. Nog in de verpakking en al.
Heb dat ding gelijk de koelkast in gesmeten.



Ondertussen al een pintje van getapt. Dat is dus echt met koolzuurpatronen dat het eruit word getapt? Leuk. Het tappen ging beter dan verwacht.

Nu de Heineken, ik drink hem altijd en probeer het lekkere erin te zoeken. Eerste slok ging wel, ijskoud bier (3°C) = smaakloos. Mooi.
Maar na een paar slokken kwam het er toch weer op neer dat ik het echt geen goede pils vind.
En er zit maïs in hé? Dat lust ik dus echt niet! bha, zoals een budweiser of al die spaanse cervezas. Niet te drinken.

Ach nu valt er altijd nog wel een spellejte bierpong mee te spelen natuurlijk. ;D

Edgar

En jij dacht dat er in Vlaemsche (of Waelsche, in veel gevallen) Pilzen geen maïs zit?

MO

Ze zeggen altijd dat Heineken volmout is. Ingredientendeclaratie op etiket ook zonder mais. Ik proef het er niet in. Misschien doet de gist "maisig"?

Adrie

Ik heb ook begrepen dat Heineken 100% pilsmout is. Het gerucht gaat dat er vroeger rijst werd gebruikt, maar nu niet meer. Mais wordt volgens mij voornamelijk in de VS gebruikt.

Edgar

Hihi, onze Thibo is zo gewend aan de Belze maïsbieren, dat 'ie niet meer tegen volmout kan! :D

thibolleke

Ja ik heb ook nog nooit iemand over maïs horen spreken in Heineken. Maar toch, het heeft zo'n smaakje dat ik ook proef bij die Spaanse maïs pilzen. Daardoor linkte ik het aan maïs.
Het zal dan wel gewoon uit de gist komen.

Citaat van: Edgar op 02-10-2008  14:50 uEn jij dacht dat er in Vlaemsche (of Waelsche, in veel gevallen) Pilzen geen maïs zit?

Meas? Primus? Ik ken die pilzen allemaal niet genoeg.
Jupiler en Cristal lijken me niet.
Weet jij het?

thibolleke

Jij zegt dus allemaal, ok....  ;D
Maar dat zijn geen 50% maïs storten hoor!

Edgar

Nee, ik weet het niet (wie wel?). Maar ik herinner met wel Baetslé's vanzelfsprekendheid over maïs in pils, en de evidente voordelen die hij opsomt in z'n boek (net even gechecht), en dus twijfel ik er niet aan.


Overigens, nog maar een keer: Ingrediëntendeclaraties op bier zijn (bij mijn weten) nog niet verplicht uitputtend. Ze kunnen dus weglaten wat ze willen. De authentiekerige, ambachtelijkerige marketingwaarde van "water, mout, hop en gist" is niet te onderschatten.

Anton

Een van de reclameslogans van Heineken was (of is) zo ongeveer:
Bier zoals bier hoort te zijn met onder andere gerst, hop, gist en water.

De hoofdingrediënten zijn dus "onder andere"... ???

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.