Hopoogst 2009 - ongedierte

Gestart door Hans VDE, 21-05-2009 08:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wiwi

Citaat van: EBC op 05-07-2009  19:37 uAmai, daar had je wel wat eerder bij mogen zijn! Beter zorgen! Maar toch nog net op tijd voor de bloei, want dan wil je geen luizen hebben, die zitten dan gelijk in de bellen.
De foto's waren Oscars foto's van vorig jaar maar bij mij was het vergelijkbaar. Eerst liet ik de lieveheersbeestjes hun gang gaan in de hoop dat de luisjes het onderspit zouden moeten delven maar droog weer en een hoge stikstofbemesting scheppen voor de bladluizen een gunstig klimaat.
Door de week ben ik voor het werk ook nog op logement zodat ik de zaak niet dagelijks in het oog kan houden en het kan rap gaan hoor.

Muldermans

Ik begon ook last te krijgen van luizen, heb ze even lekker afgespoeld en nu geen luis meer te bekennen (wel met een drupje wasmiddel, tip van oma...)

MO

Ik heb ook veel luizen, ik laat ze gewoon zitten. Ik heb ook een paar vergeelde bladeren, maar lang niet zo veel als vorig jaar. Ik laat het allemaal lekker gaan. Relax.

Herman

Ik had vorig jaar last van de rozenkever, dit jaar is er ook weer een zwerm neergestreken op mijn gazon. Deze beesten leggen larven die uiteindelijk wortels opvreten, zo ook die van mijn verder gezonde Tettnang. Ik zal deze week aaltjes bestellen om de plaag te bestrijden, ik hoop dat ik op tijd ben.

Oscar

Citaat van: MO op 05-07-2009  22:58 uIk heb ook veel luizen, ik laat ze gewoon zitten.

Pas je wel op met je kinderen dan, Martin  :P  Luizen springen zo over hoor... :D :D :D  (Sorry open deurtje...en erg flauw).

Je had het waarschijnlijk over je hop toch?  :D :D :D

EBC

Citaat van: wiwi op 05-07-2009  21:11 uDe foto's waren Oscars foto's van vorig jaar maar bij mij was het vergelijkbaar. Eerst liet ik de lieveheersbeestjes hun gang gaan in de hoop dat de luisjes het onderspit zouden moeten delven maar droog weer en een hoge stikstofbemesting scheppen voor de bladluizen een gunstig klimaat.
Door de week ben ik voor het werk ook nog op logement zodat ik de zaak niet dagelijks in het oog kan houden en het kan rap gaan hoor.

Ja, dat die fotos van Oscar waren was me niet opgevallen...te snel gekeken.

Tijd voor een leuke au-pair? hop-pair?;D

wiwi

Ik had vorig weekend niet direct een camera bij de hand vandaar dat ik maar foto's ter illustratie heb geleend.

RobinB

Grmbl... luizen...

Een jong Target plantje van mij is helemaal verdord na een ware plaag...
Wel gespoten en de luisjes zijn nu dood, maar het kwam zo snel dat het voor dit jaar in ieder geval eerst te laat is...

Hoop dat ie nog voldoende reservecapaciteit heeft opgeslagen zodat er toch nog weer iets opkomt (evt volgend jaar)

wiwi

Een targetplantje kan ik u desnoods nog wel aan de hand doen. Hop is een taaie, zo heb ik hier een saazplantje dat vorige maand nog morsdood leek, die staat nu weer een centimeter of twintig hoog.

RobinB

Citaat van: wiwi op 11-07-2009  08:22 uEen targetplantje kan ik u desnoods nog wel aan de hand doen.

Bedankt voor het aanbod!
Ik heb de Target van een gildelid, dus mocht er echt niks meer opkomen tussen nu en volgend jaar, zal ik hem tzt wel weer vragen!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.