Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wat is open vergisting  (gelezen 6808 keer)

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Re: Wat is open vergisting
« Reactie #25 Gepost op: 01-09-2009 21:04 u »
Misschien mijn cykootje maar op het prikbord zetten  :D
Ikke ikke ikke... Hoeveel wil je er voor hebben? ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #26 Gepost op: 01-09-2009 21:11 u »
Ikke ikke ikke...Hoeveel wil je er voor hebben? ;)

Ik moet eerst nog een gistkuip metselen. En een metselcursus volgen. Nee, voorlopig blijf ik bij mijn blingbling.  ;D

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #27 Gepost op: 01-09-2009 23:06 u »
Als ik het zo zie, denk ik dat je hiermee toch de plank enigzins mis slaat. Wellicht dat het nog meer voorkomt dan je zou denken. En "achterlopen qua techniek" wil niet per definitie zeggen dat het product slechter is.  :lessmile:

Ik heb toch niet geschreven dat het product minder is. Open vergisting is gewoon niet meer conform de huidige stand van techniek. Neemt niet weg dat met open vergisting goed bier gebrouwen kan worden. Je loopt alleen iets meer risico dat er wat mis gaat. Een open gistbak kun je niet schoonmaken met een CIP-installatie.

Omdat hobbybrouwers niet vergisten in ruimten met overdruk loop je als hobbybrouwer meer risico's op infecties dan commerciŽle brouwers doen.

Tags: