De echte leidingkoelers die ik gezien heb pompen vloeistof van een graad of 5 langs de leidingen en eventueel door een tapzuil. Alles is dan wel goed geīsoleerd. Kun je jouw vriezer niet warmer zetten?
Voor de retour zou ik ook een koperen buis nemen en een mooi pakket met isolatie eromheen maken.
Deze koelvloeistof is ca -16 / -18ēC uit de vriezer, is inderdaad iets te koud voor het mooi denk ik. Maar nu zonder isolatie blijven de bierleidingen wel mooi op temperatuur. Alleen de vriezer kan ik niet warmer zetten, omdat de koel / vries combi maar één thermostaat en compressor heeft. Dus ik stuur nu de temperatuur van de koelkast aan en op de temperatuur van de vriezer heb ik nu geen invloed. Verder heb ik in de koelkast niet echt ruimte om een emmer met koelkwater neer te zetten en in de vriezer wel.
En de leiding is ook best lang. Veel langer dan bij een standaard tapzuil. Mijn koelkast heb ik nu op ca 8ēC staan en je zal best wel wat koude verliezen, dus je koelt dan wel minder goed. En veel meer stroom kost het volgens mij niet (behalve het pompje) want de vriezer slaat toch mee aan als de koeling van de koelkast ingeschakeld wordt.