Laat je tap(koel)kast zien

Gestart door Adrie, 05-05-2009 22:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Citaat van: Henielma op 21-02-2013  07:36 uDat ziet er goed uit. Dergelijke compensatorkranen gebruik ik ook. Ze zijn goed in te stellen. Veel plezier ermee.

Ik merk dat je met 2 m leiding met een doorsnee van 4 mm en 1,2 bar op het fust die compensator eigenlijk niet nodig hebt. Ook als ze volledig open staan, tapt het bier perfect. Al kan het natuurlijk zijn dat het nog afhangt van het bier. De drie die nu op de taps staan, tappen in ieder geval heel goed.

dinnerstick


EBC

Wat een mooie Perlicks, dinnerstick! En een leuke actiefoto, daar moest je snel zijn  :P.

dinnerstick

Dank je wel~ klein maar mooi. met een goedkope 'stc-1000' (en veel duct tape)
(maya) tap handgrepen gemaakt door mijn vader
black ipa en vienna lager op tap!





koffie

Ik was het beu om de droogkoeler van 40 kilo elke keer op mijn knietjes in en uit de tapkast te moeten freubelen.
Daarom heb ik een uitschuifbare plank gemaakt zodat ik de koeler makkelijk erin en eruit kan schuiven.
De kogellager rails kunnen elk 40 kilo dragen en zijn 100% eigen lengte uitschuifbaar. Ik geloof best dat ze de koeler niet volledig kunnen dragen op een lange termijn (in uitgeschoven positie) maar de tijd dat ze in uitgeschoven positie de koeler moeten dragen is zeer kort.

De bierkoeler op zijn plek ín de tapkast:


De bierkoeler op zijn plek in uitgeschoven positie:

tjleet

Volgens mij hoort daar normaal gezien in een server in te hangen in die rails ;)

koffie

Was het maar zo'n feest... We hadden geen serverrails meer over op kantoor.
Gewoon rails van de praxis dus :)

Adam

Een setje foto's van mijn bar en tapkoelkast. Bar is zelf gemaakt met materiaal van de Gamma. Erg leuk om te maken, nog leuker om aan te bieren :)
In de koelkast staat een 20 liter Corneliusvaatje (leeg momenteel).






Hoppenbrouwers

Ziet er goed uit zeg. Ik ben voornemens om ook een dergelijke opstelling te maken. Eerst maar eens inventariseren wat ik er allemaal voor nodig heb :)

bierfan

Mocht je het weten, mag je het altijd hier weg zetten.
Heb ik er ook nog wat aan... ;)


Reinout

Na een paar weekjes klussen ben ik nu ook een trotse eigenaar van een tapkoelkast.

De koelkast komt van Marktplaats en de tapinstallatie nieuw besteld. De ronde schijven bovenop de tap heb ik met schoolbordverf gespoten zodat het biertype en alcoholpercentage genoteerd kan worden.



Binnenin ruimte voor 2x corny-keg (19 L), 2kg CO2-fles en een 10 liter jerrycan. In deze jerrycan zit een pompje die op warme dagen het koude water uit de can door de tapzuil heen pompt. Ik heb aan de achterzijde een schakelaar gemaakt voor het pompje die aangesloten zit op de stroomverdeler van de koelkast zelf. Hierdoor heb ik maar 1 stopcontact en staat het pompje niet altijd aan. Daarnaast passen er in de deur ook nog 10 flesjes en is er ruimte genie voor het bewaren van hop en gist.



Afgelopen vrijdag voor het eerst getest met mijn 1e volmout brouwsel en 3 vrienden. Het beviel dusdanig dat er 2/3 keg doorheen is gegaan!

Sander van Dijk

Dat ziet er netjes uit :petje-af:
 
Ik heb volgens mij wel ergens gelezen dat het niet optimaal is om je CO2 fles in de koeling te bewaren, omdat dan de druk lager wordt en je volgens mij dan niet alle koolzuur uit de fles kunt gebruiken. Maar volgens mij hebben wel meer mensen de CO2 fles in de koeling staan, dus het zal wel geen kwaad kunnen.

René K

Dat ziet er goed uit Reinout! Veel plezier gewenst met je tapkoelkast. Maar dat was al gelukt las ik ;).

bierfan

Mijn tapkast is ook eindelijk af.



 :biersmile:

tdp

Ziet er gaaf uit, Bierfan! Mooi werk!

Groet,
de TDP

hansHalberstadt

Citaat van: Sander van Dijk op 08-07-2015  12:31 uIk heb volgens mij wel ergens gelezen dat het niet optimaal is om je CO2 fles in de koeling te bewaren, omdat dan de druk lager wordt en je volgens mij dan niet alle koolzuur uit de fles kunt gebruiken.
Dat is een fabeltjes denk ik. Vloeibare koolzuur heeft zelfs bij -20 ºC  nog een druk van 20 BAR en wordt door de reduceer verder verlaagd naar ca 1 BAR. Je kunt de fles helemaal leeg tappen tot er nog maar 1 BAR inzit. ook in dat geval maakt het niets uit wat de temperatuur is. (volume is dan tov de kelvin schaal, dus bij 20 ºC=293k is het volume 293/273=1.07 tov 0 ºC, dus slechts 7% meer. daar merk je niets van)   

Christian1990

Ondanks dat het (nog) geen zelfgemaakte kast heeft, wil ik hem graag met jullie delen:



Mijn biertapje, voor € 70,- overgenomen via Marktplaats alles zit erbij al denk ik eraan wel nieuwe slangen te kopen en nog een fles CO2 en natuurlijk een fust zodat ik mijn eigen bier ook op de tap kan zetten :groots:

*Kleine stap voor de mensheid, een grote stap voor mij!*   :biersmile:

bierfan

Das geen geld volgens mij.

Christian1990

Citaat van: bierfan op 29-07-2015  21:10 uDas geen geld volgens mij.

Dat klopt, en hij werkt perfect ben ik gisteren achter gekomen dus  :biersmile: *op de uwe!*

RienP

Zo gisteravond de laatste hand gelegd. Ik ben best tevreden met het resultaat.



Eerste biertje is getapt. Helaas net wat te weinig koolzuur in het bier, maar daar leer ik weer van.

Yogi

Prachtige kleur. Het ziet er niet "koelkast" uit.

Wat voor koelkast is het, merk/type?

Ik ga in de winter met keggen beginnen en dit is een mooi voorbeeld.

henkie

Mooi!
Heb je ook foto's van de binnenkant?

RienP

Gewoon een tweede hands koelkast van marktplaats (erg verkleurd ook). Deze is gespoten met Plastidip. Dat is een rubber substantie die vooral voor het opleuken van auto`s wordt gebruikt, maar dus ook goed op een koelkast werkt  ;D. Voordeel is dat het altijd weer heel makkelijk af te halen is (kijk maar op youtube voor filmpjes).

Ik zal morgen of zo wel een foto van de binnenkant maken.

RienP

Zoals beloofd de foto`s van binnen. Ik moet eigenlijk nog de draadeinden inkorten, maar het past nu, dus ik ben er te lui voor. Dat komt nog wel eens als ze in de weg zitten.
Misschien dat ik nog een STC-1000 toevoeg zodat ik wat meer controle heb over de temperatuur.



Het tweede fust is nu nog leeg, maar dat wordt na het weekend gevuld met kersenbier.

Brusteph

Voilà, mijn eerste post op dit forum maar ik moest hoognodig ergens kunnen pronken.
Dit is geïnspireerd op de 'Keezer' die zo populair is in de VS. Ik heb hem enkele maanden geleden met de hulp van een vriend gebouwd. De diepvries (een Whirlpool A++) kocht ik tweedehands voor € 115.  Hoewel hij redelijk klein is (een goede 200 liter) passen er toch 5 vaten in. Mijn eerste 5 vaten kocht ik via Malzmuehle maar inmiddels kocht ik extra vaten via een Ierse webwinkel.De tijdswinst t.o.v. bottelen is enorm en het is net omdat ik het bottelen zo beu was dat ik hier ben naar overgeschakeld. Binnen een maand zal hij erg nuttig zijn voor mijn volgende discofeestje :-)




Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.