Laat je tap(koel)kast zien

Gestart door Adrie, 05-05-2009 22:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowan Huigen

Ziet er allemaal super en gezellig uit.
Kan je die dingen ook op slot zetten? Ik denkt het niet!
We hebben hier allemaal kleine kinderen in huis dus dat gaat voorlopig niet lukken.

Kleine_Schriek

Citaat van: Rowan Huigen op 04-02-2011  22:08 uZiet er allemaal super en gezellig uit.
Kan je die dingen ook op slot zetten? Ik denkt het niet!
We hebben hier allemaal kleine kinderen in huis dus dat gaat voorlopig niet lukken.
Ze worden vanzelf groot ;-) onze 4 jarige dochter vond het geweldig om te tappen en dus moesten we verplicht voor het eten aan het bier, want anders lag ze al op bed   8)

Maar als je een spin (zo'n elastiek voor je fietsendrager) haaks buigt en vastplakt achteraan, dan kun je je deur eenvoudig beveiligen ;-)

Herman

Je hebt ook slotjes voor de tapkraan, althans die heb ik ooit ergens gezien.

koffie





Ik heb ze ook gezien welke zijn te vergelijken met een diskette lock van vroeger (een metalen plaat in de vorm van een diskette met een slotje en sleutel) alleen gaat er dan een metalen pin in je kraan. Een soort kensingtonlock voor je tapkraan dus :P

gevonden, deze dus:



Beste beveiliging lijkt mij om te zorgen dat er nooit onbeheerd een vol fust staat  :proost:

Kleine_Schriek

Wat gaaf zeg die slotjes. Maar ik moet zeggen dat onze kleuters nooit de neiging gehad hebben aan de kranen te zitten.

MO

Oh, die van mij vinden tappen heel grappig. Het liefst met het kroonkurken apparaat (!). Verder luisteren ze behoorlijk goed en blijven ze van zaken af als ik dat zeg.

Oscarvan

Ruimte voor zes kegs (5 g / 20 l) Drie tappen, ruimte voor nog een. IJskast van Craigslist, E35. Vriezer onder met hops en koel elementen/ijs voor de mobile inzet. Voor grotere evenementen buitenshuis een vuilnisbak op wielen (keg op ijs) met koolzuur patronen en "picnic tap". Have beer, will travel.

Foto's hier:

http://www.woodenshoemusic.com/WSBW/Keggerator.html

Kleine_Schriek

Wat een prachtige koelkast. Zo lekker diep. Zo hebben we ze hier niet    :(

Rowan Huigen

Mijn mobieletap.

CO2 cilinder rechtop ;)

Men gaat als volgt te werk:
1. Zoek een decoupeer.
2. Zorg dat je partner even weg is.
3. Pak het nachtkastje en zaag daar een circel in van 24 cm doorsnee.
4. Haal de Keg uit de koeling en plaats deze in het nachtkastje.
5. Zet het geheel op wieltjes.
6. Zoek een plekje in de zon en ga heerlijk genieten, zolang het nog kan  8)



Gr. Rowan  :-X

Kleine_Schriek

 :groots: :groots: :groots: en heeft ze het al ontdekt?   >:D Sterkte!

Rowan Huigen

Zo is ie uiteindelijk geworden.



En we zijn nog vrienden gebleven ook, wat een moordwijvie, toch

RobinB

Waar zit dan het "koelgedeelte" van deze tapkoelkast?

Citaat van: Rowan Huigen op 10-07-2011  22:54 uMijn mobieletap.

4. Haal de Keg uit de koeling en plaats deze in het nachtkastje.

Aha, alleen een tapkast dus... :)

erikgroothuis

Citaat van: RobinB op 11-07-2011  20:53 uAha, alleen een tapkast dus... :)
Herstel: een tapnachtkast  8)

Rowan Huigen


Tsjerk

Citaat van: RobinB op 11-07-2011  20:53 uWaar zit dan het "koelgedeelte" van deze tapkoelkast?

Aha, alleen een tapkast dus... :)

Gewoon, ijsblokjes in de bovenste lade.   ;D

Oscar

Citaat van: Rowan Huigen op 10-07-2011  22:54 uMijn mobieletap.

Geinig, maar uiteindelijk heb je gewoon een extra houder gemaakt voor je tapfust waardoor e.e.a wellicht net iets stabieler staat. Dus met koeling heeft het niet veel te maken, met die "isolatie" is het wel ietsje maar energie behoud  :)

erikgroothuis

Citaat van: Oscar op 11-07-2011  23:08 uGeinig, maar uiteindelijk heb je gewoon een extra houder gemaakt voor je tapfust waardoor e.e.a wellicht net iets stabieler staat. Dus met koeling heeft het niet veel te maken, met die "isolatie" is het wel ietsje maar energie behoud  :)
Waar staat dat het gevaarte van Rowan koelt? Nergens.
In de naam van het topic staat tap(koel)kast. 'koel' staat tussen haakjes, en is dus optioneel.
Anyway, het ziet er wel leuk uit, ik zou hem naast mijn bed zetten als ik Rowan was. :biersmile:

Oscar

Citaat van: erikgroothuis op 11-07-2011  23:15 uik zou hem naast mijn bed zetten als ik Rowan was. :biersmile:

Een prima vervanging voor het glaasje water... :)

De Bie

Hierbij laat ik mijn zelfgemaakte kegerator zien. Hij is nu al een half jaar in gebruik. En nog geen moment spijt van gehad. :degroeten:

De kegerator staat altijd op een zelfgemaakt karretje, dit is handig als je vb. eens buiten wilt tappen:


Rechts is de ut 200 te zien waarmee ik de temperatuur regel via de sensor die langs het dooigat gaat:


De CO2 fles hang vast aan een ring die bij aan de kegerator hangt (veiligheid voor alles):


Voor de CO2 leiding heb ik een klein gaatje moeten boren juist achter de tapzuil.
De bierleidingen die in de zuil zitten heb ik met een isolatietape geisoleerd tot aan de versmalling van de tapzuil:


Er kunnen juist 2 grote soda kegs van 19 l in:


Hiermee kan ik 2 vaatjes tegelijk tappen, wel enkel met dezelfde druk,
omdat er enkel een splitsing met 2 kraantjes is gemaakt aan de CO2 leiding:


Gr De Bie

Kleine_Schriek

Ziet er mooi uit. Lijkt wel op mijn opstelling ;-)

De Bie

Dank je, het is zowat een standaard kegerator.
Maar ik dacht, ik zal hem er maar bij zetten. :biersmile:

koffie

Gisteren weer even aan het klussen geweest met mij taptast.
Op de een of andere manier was dit project een beetje stil komen te liggen, en had ik nét niet alle onderdelen in huis.
Omdat ik van de week besloot om mijn kegs weg te doen en alleen nog maar 5 liter vaatjes te gebruiken, had ik een stuk minder verloopjes en koppelstukjes nodig.
Gisteren alles aangesloten en aan het eind van de dag kon ik een heerlijke Tripel tappen.

Wat je (nog) niet ziet is dat er inmiddels een tafelmodel koelkast in staat, waar precies 2 vaatjes in passen. Omdat het een peltier koelkast is, kon ik zonder al teveel gevaar gewoon de boormachine erop zetten voor een gat.
Uiteindelijk besloten 4 kleine gaatjes te maken, 2 per vat (CO2 en bierleiding), valt straks ook makkelijker te isoleren.

Aan de onderkant van het druipbakje zit een tuutje gemaakt, waar precies een stuk tuinslang op past. Deze hangt er nu ook aan en deze kan dan in een emmer of zo.
Er is in de kast nog ruimte voor een Heineken BeerCooler (die van vroeger waar je 2 beertender fustjes in kunt koelen, maar daar past een partyvaatje dus ook prima in :) )


Cisdevésser

Hoi,

Een goede week geleden heb ik een koel-vriescombi van een bekende overgenomen.
Het is een Elektrolux met dubbele compressor, koelen en vriezen kan dus onafhankelijk van elkaar ingesteld worden, ze kunnen zelfs apart aan en uitgezet worden.
In de vriezer ligt nu mijn hop en het wort die ik gebruik voor starters aan te maken, ingevroren gist moet nog volgen.
De koeler ben ik om aan het bouwen tot tapkoelkast, er zit al een tapkraan op, de koolzuurleiding is doorgevoerd en ook het lekbakje ontbreekt niet.
Begin volgende week een vaatje vullen, heb ik met de feestdagen een biertje op tap.

bijgaande een foto zoals het er nu bijstaat.



groetjes....Cis

koffie

Ziet er puik uit! Daar ga je vast veel biertjes uit tappen  :biersmile:

Cisdevésser

Hoi,

Voor de mensen met een kompensatorkraan, een filmpje hoe hij uit en in elkaar gezet moet worden.
Duitstalig, maar het filmpje is ook duidelijk genoeg als je de taal niet beheerst.



groetjes....Cis

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.