Gisteren weer even aan het klussen geweest met mij taptast.
Op de een of andere manier was dit project een beetje stil komen te liggen, en had ik nét niet alle onderdelen in huis.
Omdat ik van de week besloot om mijn kegs weg te doen en alleen nog maar 5 liter vaatjes te gebruiken, had ik een stuk minder verloopjes en koppelstukjes nodig.
Gisteren alles aangesloten en aan het eind van de dag kon ik een heerlijke Tripel tappen.
Wat je (nog) niet ziet is dat er inmiddels een tafelmodel koelkast in staat, waar precies 2 vaatjes in passen. Omdat het een peltier koelkast is, kon ik zonder al teveel gevaar gewoon de boormachine erop zetten voor een gat.
Uiteindelijk besloten 4 kleine gaatjes te maken, 2 per vat (CO2 en bierleiding), valt straks ook makkelijker te isoleren.
Aan de onderkant van het druipbakje zit een tuutje gemaakt, waar precies een stuk tuinslang op past. Deze hangt er nu ook aan en deze kan dan in een emmer of zo.
Er is in de kast nog ruimte voor een Heineken BeerCooler (die van vroeger waar je 2 beertender fustjes in kunt koelen, maar daar past een partyvaatje dus ook prima in

)