Hobbybrouwen > Apparatuur

Laat je tap(koel)kast zien

<< < (2/47) > >>

Menno:
Adrie, ben je niet bang dat de koelcapaciteit van de koelkast te gering is? De te koelen ruimte is aanzienlijk vergroot. :weetniet:

Ook als de deur open gaat zal je t veel kou verliezen, ben ik bang... :-\

Wl weer gaaf gedaan!  :duimop:

Adrie:

--- Citaat van: Menno op 05-05-2009  22:46 u ---Adrie, ben je niet bang dat de koelcapaciteit van de koelkast te gering is? De te koelen ruimte is aanzienlijk vergroot. :weetniet:

Ook als de deur open gaat zal je t veel kou verliezen, ben ik bang... :-\

Wl weer gaaf gedaan!  :duimop:

--- Einde van citaat ---

Dank je. En nee, ik ben niet zo snel bang. De kast is gesoleerd met 8 cm dik tempex, dus het warmteverlies is zeer klein. Als de kast eenmaal op temperatuur is, blijft ie dat wel. De deur open maken kost niet zo heel veel kou, in ieder geval is dat te verwaarlozen ten opzichte van de warmteinhoud van al dat bier. Hoe dan ook: mocht het niet werken, dan weten we dat ook weer.

EBC:
Jaja, dat is vakwerk Adrie.  :duimop:

Dat vriesvak is toch gewoon de verdamper? Er zit toch geen aparte temperatuurvoeler in dat vakje? Zo niet, weg met dat deurtje, dan heb je een betere warmteoverdracht daar de kast. Misschien zelfs de voeler verlengen naar midden in de kast en een ventilator erbij.

Maar koel je nu, onder de koelkast door, ook niet de ruimte? Pas op voor condensvorming onder de kast en op de elektriek aldaar.

EBC:
Een echte kegerator jacob. Heel praktisch. Wat minder 'rustiek' als Adrie, maar wel de variant waar ik ook voor zou kiezen..

Oja, Adrie, pas op voor schimmelvorming op het hout, zorg dat het gelakt is.

Ik heb een homepub, misschien nog maar eens een fotooke maken...

Adrie:
Het hout is allemaal gelakt, Jasper. Dat deurtje van de vriezer weghalen is een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Op de vloer ga ik nog een plaatje tempex leggen, maar die had ik nu niet meer voorhanden en dan is ook de ruimte onder de koelkast afgedekt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie