Laat je tap(koel)kast zien

Gestart door Adrie, 05-05-2009 22:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Adrie

Citaat van: Jacques op 22-06-2009  22:27 uHa Adrie,

Zo te zien heb je de paarden op je tapinstallatie in ere weten te herstellen. Heb je de handels nog aangepast?

Ha Jacques,

Nou afgezien van de paarden niet. Deze keer heb ik ze met tweecomponentenepoxy vastgeplakt en ik denk dat ze er nooit meer vanaf komen.

Oscar


DP

 :proost2:

Mooie handels hoor! beter als mijn zwarte bollen,
maar kan je nog wel wat zien als je aan het tappen gaat, met z'n groot label voor je?

Groet, DP  :degroeten:

Maarten

 :dansen: :dansen: :dansen: Ik heb een HomePub!!!  :elifant: :elifant: :elifant:

(http://www.homepub.nl/site/nl/index.php)

Voor 150 euro op marktplaats gescoord. Goeie vangst, dacht ik zo...
Heb wel met die kerel te doen, had ie een mooie home pub, verhuist ie naar een inbouwkeuken. achja. De een z'n verhuizing is de ander z'n hippe homepub koelkast.

wiwi


RobinB

Erg mooi inderdaad!
EBC heeft er ook eentje volgens mij.

Maarten

Citaat van: RobinB op 28-06-2009  10:52 uErg mooi inderdaad!
EBC heeft er ook eentje volgens mij.

Inderdaad, daardoor kwam ik op het idee om eens rond te kijken. Toen stond toevallig deze net iets meer dan een dag op marktplaats... Gelukkig is ie niet veel groter dan onze vorige koelkast (behalve in de hoogte), anders hadden we een probleem gehad in de keuken.


Henielma

Gisteren nadat ik de drie soda kegs opgehaald had bij Candirect had ik alle spullen compleet voor mijn tapinstallatie. Aangezien hij geen tweedehandse 9 liter soda kegs meer had maar wel aangegeven heeft dat hij ze op voorraad had heb ik nieuwe gekregen voor hetzelfde geld.  :dansen: Alleen de deksels zijn al gebruikt geweest.
Toen ik toch daar was heb ik ook direct gekeken of ik een 4 mm bierslang op de tapkraan van Candirect kan aansluiten. Hij heeft daar alle spullen voor en neemt de tijd om je goed te helpen.

Gisteren direct de fustjes ontsmet en gevuld met mijn witbier. Het bier voor een deel geforceerd gecarboniseerd en in de koelkast gezet op 1 bar CO2. Het eerste bier is al getapt.

Omdat ik geen hergisting op fust wil doen heb ik een CO2 fles van 6 kg gehaald bij een slijter in de buurt. De inhoud kost slechts EUR 20. (De fles EUR 120 statiegeld)

Hieronder wat foto's om een indruk te krijgen.


Er moet nog een 2e tapkraan langs komen zodat er 2 fustjes tegelijk te tappen zijn.



Twee fustjes passen gebroederlijk naast elkaar. Beide staan nu onder druk om te carboniseren.



De 4 mm slangaansluiting van de tapkraan.



Het reduceerventiel met twee slangaansluitingen.

William

Dat ziet er mooi uit Herman, nu ook al gecontrolleerd tappen  :D

Muldermans

Citaat van: William op 09-07-2009  21:21 uDat ziet er mooi uit Herman, nu ook al gecontrolleerd tappen  :D

Binnenkort te volgen via de module TTap op zijn website ;D

Ziet er erg mooi uit Herman!

EBC

Maarten, goed bezig! Ik heb inderdaad ook een HomePub. En ik ben daar nog steeds erg blij mee. Prima ding.

Henielma, ook mooi die 9 liter vaten. Dat ga ik ook nog eens doen, zodra mijn HomePub ermee ophoudt...

Adrie

Mooi, Herman! Ga je ook nog een lekbakje onder de tapkranen maken?

wilko

Citaat van: Adrie op 10-07-2009  08:45 uMooi, Herman! Ga je ook nog een lekbakje onder de tapkranen maken?

Drinkbak van de hond eronder.. heeft die ook nog eens lol  :nut:

Henielma

Het is inderdaad de bedoeling er nog iets onder te maken. Nu knoeit het soms op de tegelvloer.

Alleen ergens nog een goed passend lekbakje zien te vinden. Ik heb er al op webisites zien staan. Dus dat komt nog wel eens. Maar het is al functioneel en daar ben ik al blij mee.

Overigens de koelkast wat kouder gezet naar zo'n 7 ºC. Ik denk dat het dan wat mooier tapt.


Jacques

Sinds vandaag heb ik ook eindelijk een tapinstallatie.

Tot nu toe was het behelpen met 5 l partyvaatjes die hun druk niet willen behouden.

Het was een koopje via Marktplaats. De verkoper heeft hem even gedemonstreerd en laten zien dat alles werkte (met water).
Bij de installatie hoorde 3 verschillende tapkoppen zodat ik zowat elk biervaatje kan gebruiken.
Om dat het drukventiel niet naar behoren werkte zocht de verkoper even een andere op.
Nu moet ik nog een CO2 fles kopen.

Morgen ga ik bottelen en dan vul ik een 10 liter vaatje. Die heb ik toevallig in huis omdat ik voor een clubavond van De Roerstok bier op fust zou zetten.



René K

Gefeliciteerd met de aankoop Jacques! De groep van tappende hobbybrouwers groeit gestaag!

Oscar

Mooie aanwinst Jacques!  :duimop:

Herman

Mooi! Gisteren zag ik toevallig bij candirect/novanorm (Zapfvorrichtung Profi für 5 L-Fässer mit Abstellhahn, artikelnr 76220959) een mogelijkheid om 5l blikken middels je tap te kunnen tappen, da's een interessante combinatie!

Jacques

Citaat van: René K op 11-07-2009  19:36 uGefeliciteerd met de aankoop Jacques! De groep van tappende hobbybrouwers groeit gestaag!
Citaat van: Oscar op 11-07-2009  20:08 uMooie aanwinst Jacques!  :duimop:

Dank jullie wel. Het was een heel schappelijke prijs die ik er voor betaald heb.
Ik kreeg een beetje de indruk dat deze verkoper wel eens vaker een tapinstallatie in de verkoop heeft.

De tapinstallatie staat nu op mijn brouwzolder maar daar zal ik weinig tappen. Omdat het zo'n zwaar ding is (voor de koeling wordt een gel gebruikt) denk ik er over om hem beneden in de (kleine) berging van ons huis te zetten. Daar moet ik dus ng even over onderhandelen.  :)

Adrie

Ha Jacques,

Mooie aanwinst! Het werd natuurlijk ook eens tijd dat je ging tappen, hè. Na al die jaren hobbybrouwen. Gefeliciteerd!

William

Citaat van: Jacques op 12-07-2009  10:33 uDe tapinstallatie staat nu op mijn brouwzolder maar daar zal ik weinig tappen.

Mooi installatie Jacques.

Voor de verbranding van de calorieen a.g.v. de tap zou het misschien juist beter zijn om de tap toch boven te laten staan. ;D

Herman

Citaat van: Henielma op 09-07-2009  21:11 uGisteren nadat ik de drie soda kegs opgehaald had bij Candirect had ik alle spullen compleet voor mijn tapinstallatie. Aangezien hij geen tweedehandse 9 liter soda kegs meer had maar wel aangegeven heeft dat hij ze op voorraad had heb ik nieuwe gekregen voor hetzelfde geld.  :dansen: Alleen de deksels zijn al gebruikt geweest.
Toen ik toch daar was heb ik ook direct gekeken of ik een 4 mm bierslang op de tapkraan van Candirect kan aansluiten. Hij heeft daar alle spullen voor en neemt de tijd om je goed te helpen.

Gisteren direct de fustjes ontsmet en gevuld met mijn witbier. Het bier voor een deel geforceerd gecarboniseerd en in de koelkast gezet op 1 bar CO2. Het eerste bier is al getapt.

Herman,

Heb jij normale 5/8 koppelingen op je tapkraan en op de fustjes met daartussen 4 mm slang?

Ik ben nog even zoekende welke slang en aansluiting ik moet kiezen voor mijn tapinstallatie. Ik heb nl ook 'normale' bierslang (7 mm) liggen met 5/8 koppelingen, maar kan natuurlijk ook kiezen voor een kleinere diameter en dus minder lengte.

Adrie

Citaat van: Herman op 16-07-2009  23:16 uHerman,

Heb jij normale 5/8 koppelingen op je tapkraan en op de fustjes met daartussen 4 mm slang?

Ik ben nog even zoekende welke slang en aansluiting ik moet kiezen voor mijn tapinstallatie. Ik heb nl ook 'normale' bierslang (7 mm) liggen met 5/8 koppelingen, maar kan natuurlijk ook kiezen voor een kleinere diameter en dus minder lengte.

Ik zou toch kiezen voor de dunnere diameter, Herman. Met 7 mm moet je wel erg lange leidingen hebben wil je lekker kunnen tappen. Met 4 mm heb je al 2 tot 2,5 meter nodig om een drukval van 1 tot 2 bar op te vangen en dat tapt perfect.

Herman

Nu ja, dat had ik ook al bedacht. Ik zal es kijken welke onderdelen ik nodig heb en neem dan wel contact op met Candirect.

Henielma

Ik gebruik nu 1,3 meter slang van 4 mm. Ik ben dus toch de 4 mm slang gaan gebruiken. Toen ik er toch was heb ik heb gevraagd om koppelingen voor 4 mm bierslang. Dat zijn onderstaande nummers geworden.

Ik gebruik nr 70090602 4 mm nippel 7/16" voor op het vat en nr 70089949 met 70089951 voor aan de tapkraan. Hiertussen past prima een 4 mm slang.

De lengte van de slang ga ik nog kijken hoe die bevalt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.