Hobbybrouwen > Apparatuur

Laat je tap(koel)kast zien

<< < (45/48) > >>

Jacques:

--- Citaat van: Satch Brewing op 30-03-2021  00:31 u ---Mijn BBQ uitvoering: (foto is gestreched.. op e.o.a. manier..krijg het niet goed)

--- Einde van citaat ---

Door mij opgelost (aanpassing breedte en lengte van de afbeelding).

Satch Brewing:

--- Citaat van: Jacques op 30-03-2021  20:15 u ---Door mij opgelost (aanpassing breedte en lengte van de afbeelding).

--- Einde van citaat ---
   :groots:

Fractus:

--- Citaat van: Satch Brewing op 30-03-2021  00:31 u ---[...]
Thuis tappie in actie (krijg het kinderding niet weg..dus ff klikken)
[...]

--- Einde van citaat ---

Ik denk dat het 'kinderding' iets te maken heeft met de titel van je video, komt er automatisch een beveiliging op. Heeft niets met bier te maken  :biersmile:

Ik vind je tapinstallatie in olievat erg mooi gemaakt trouwens

Derp:
Zit te denken over hoe ik zo'n kast zou maken en vraag me af of zo'n tapzuil nadelen heeft. Hij zou bij mij in de schuur komen (jammer, heen en weer lopen als ik een biertje wil maar in huis is er geen plek). Daar kan het gerust 30 graden worden in de zomer.

Als je een tapzuil hebt warmt die op inclusief het bier in het slangetje neem ik aan. Als je slechts een paar biertjes per week per tap drinkt, merk je hier dan wat van? Anders zou ik beter overwegen kraantjes direct in de deur van het koelkastje te maken (wat ik wel minder mooi vind).

Hanz.:
Hallo allemaal.

Wat een inspiratie aan soorten taps hier! Sinds kort heb ik er ook 1 gemaakt. Een mobiele unit, die bovenop een klein koelkastje kan. Daar passen precies 2 5-liter fustjes in (de Chinese). Binnenkort komt er nog wat lange leiding binnen om hem wat verder weg te kunnen zetten van de koelkast. Daarbij ook een glazenspoeler in de lekbak, met afvoer. Inmiddels ook een grote koelkast gekregen van de buren, waardoor ik binnenkort ook grotere soda-kegs kan aansluiten. Nadeel is dat het tappen wel erg leuk is en de inhoud van de fustjes snel leeg is. Dan is 5 liter toch wel erg weinig.

Wat ik nog graag zou willen (en misschien kan iemand mij daar tips voor geven) is een koppeling (ball-lock) aan de zijkant van de koelkast, zodat de koelkast en de tap ook makkelijk los gekoppeld kunnen worden. Ik zit zelf te denken aan een holle buis (met schroefdraad aan de buitenkant), waar ik aan 1 kant een ballock aan vast kan maken en aan de andere kant een slang (die in de koelkast weer een ball-lock koppeling heeft om op een fust te klikken). Maar geen idee hoe het zit met maten, etc... Om het wiel niet opnieuw uit te vinden de vraag of iemand al zoiets heeft, of weet hoe en wat ik dan nodig heb aan materialen. In elk geval hier alvast een foto van mijn tap:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie