Laat je tap(koel)kast zien

Gestart door Adrie, 05-05-2009 22:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hickey

Ziet er goed uit!

Waar heb je die kleine fustjes vandaan?

Groeten,
Sander.

Mattijs

Citaat van: Hickey op 30-10-2019  12:39 uZiet er goed uit!

Waar heb je die kleine fustjes vandaan?

Groeten,
Sander.
Thanks!
Vaatjes en tap-kop bij amazon.de of aliexpress.
Als je ze bij Ali per stuk besteld worden er geen invoerrechten geheven, ook geen btw.
Levertijd was goed, ik heb er in totaal 10 besteld, allemaal binnen 2-3 weken binnen. Soms in 10 dagen al.

Zowel Ali als Amazon leveren alle benodigde onderdelen.

Tapkop op Ali:
https://www.aliexpress.com/item/33050946413.html?spm=2114.13010708.0.0.8eb54c4djBvodx

Vaatjes op Amazon:


Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de vaatjes.
Er is overigens al een lange draad op dit forum over de chinese vaatjes:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29951.0.html


emiel1

Ziet er mooi uit, maar waarom heb je 4 5 liter fustjes in serie en niet gewoon 1 19 liter corny keg?

Loser

Citaat van: Mattijs op 02-10-2019  14:09 uBovenste koelkast / kegerator:
- 4 x 5 liter minikeg
- CO2 verdeler 4x
- CO2 tank 6 kg naast koelkast
- Bierleiding naar deur-doorvoer
- Glasplaat vervangen door multiplex

@Mattijs valt je "warmte"verlies mee met dat je een gat voor je CO2 hebt gemaakt? zit hier ook aan te denken :-)

Knobby

Citaat van: emiel1 op 31-10-2019  10:03 uZiet er mooi uit, maar waarom heb je 4 5 liter fustjes in serie en niet gewoon 1 19 liter corny keg?
Dat zal wel met de ruimte te maken hebben

Mattijs

Citaat van: emiel1 op 31-10-2019  10:03 uZiet er mooi uit, maar waarom heb je 4 5 liter fustjes in serie en niet gewoon 1 19 liter corny keg?


Citaat van: Knobby op 31-10-2019  15:17 uDat zal wel met de ruimte te maken hebben

Ruimte inderdaad en meer flexibiliteit. Soms brouw ik kleine batches, soms wil ik van een bier een klein vaatje langer bewaren, meer soorten in voorraad etc.
Wel iets meer schoonmaakwerk inderdaad.
Maar die kleine vaatjes zijn wel lekker makkelijk te hanteren.
En het zijn er 10 niet 4.

Mattijs

Citaat van: Loser op 31-10-2019  10:53 u@Mattijs valt je "warmte"verlies mee met dat je een gat voor je CO2 hebt gemaakt? zit hier ook aan te denken :-)
Ja merk er niets van. Gat voor CO2 slang heb ik binnen en buiten afgekit.

Dirtbag

Ik zou zeggen dat je 3 tapkranen te weinig hebt ;)

Mijns inziens hoef je een bier in fust pas te koelen een dag voordat je deze wilt koelen. Je zou dus 4 verschillende bieren in de tapkast kunnen hebben en de 4 opvolgers of pendels in de koude kast klaar hebben staan, alle andere fusten kunnen dan bij kamer temperatuur bewaard worden. Heb je nog wel een beste lading extra fustjes nodig ;)

db

tdp

Heb me ook gevoegd bij de thuistappersclub!



Bijna een rug lichter, maar dan heb je ook wat ;)

seed7

Ha! Toch voor de grote vaten gegaan, of komen er nog kleintjes bij?

Ingo

tdp

Die komen nog, maar kon 2 x € 59,95 beter aan mezelf verkopen dan 4 x € 109,95 ;).

Mike101

Citaat van: Dirtbag op 15-11-2017  15:20 uVoor het spoelen van de bierleidingen wil ik trouwens een el cheapo vijverpompje en deze koppeling gebruiken:



db

Ha Dirtbag waar heb je deze koppeling vandaan? Het bovenste gedeelte heb ik maar kan nergens het onderste stuk van de koppeling vinden.

bierfan

Na lang twijfelen, heb ik mezelf toch maar een kadootje gedaan... :proost:







Cruz12

Die heb ik ook ga je veel plezier aan beleven .

Jeltuh

Waar koop je deze in Nederland?

bierfan


Kiekeboe





Zo ziet mijn thuistap en degustatiehoekje uit. Aangekocht bij Ggmgastro: https://www.ggmgastro.com/nl/bierkuehler-mit-zapfhahn-195-liter-1-tuer-1.html?gclid=EAIaIQobChMIst6i8uG95wIVyPhRCh0xhgt-EAQYAyABEgJY5_D_BwE

Een relatief klein maar erg degelijk en robuust apparaat. Volgens mij niet zozeer bedoeld voor hobbybrouwers maar wel om in te zetten als verplaatsbare tapkast bij allerlei (openlucht) evenementen.

Rudllfo1980

Dit is mijn tap koelkast. Gewoon een koelkast gekocht bij de kringloop. Deze zwart geverfd. De zuil en lekbak in China besteld. De kranen in Engeland. zijn van intertap forward sealing met flowcontrol.





Er passen 2 10l soda kegs in.



De gasfles is van soda stream die ik nog had. Deze kan ik bijvullen vanaf een 2l gas fles.



Trapkast

Op brouwdagen perfect als werkbank voor het brouwen, en op andere momenten als perfecte t(r)apkast!  :proost: :brouwen:






Satch Brewing

Mijn BBQ uitvoering: (foto is gestreched.. op e.o.a. manier..krijg het niet goed)


hier de topic: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,43099.msg649193.html#msg649193

thuis tappie:


Thuis tappie in actie (krijg het kinderding niet weg..dus ff klikken)

Jacques

Citaat van: Satch Brewing op 30-03-2021  00:31 uMijn BBQ uitvoering: (foto is gestreched.. op e.o.a. manier..krijg het niet goed)


Door mij opgelost (aanpassing breedte en lengte van de afbeelding).

Satch Brewing

Citaat van: Jacques op 30-03-2021  20:15 uDoor mij opgelost (aanpassing breedte en lengte van de afbeelding).
:groots:

Fractus

Citaat van: Satch Brewing op 30-03-2021  00:31 u[...]
Thuis tappie in actie (krijg het kinderding niet weg..dus ff klikken)
[...]

Ik denk dat het 'kinderding' iets te maken heeft met de titel van je video, komt er automatisch een beveiliging op. Heeft niets met bier te maken  :biersmile:

Ik vind je tapinstallatie in olievat erg mooi gemaakt trouwens

Derp

Zit te denken over hoe ik zo'n kast zou maken en vraag me af of zo'n tapzuil nadelen heeft. Hij zou bij mij in de schuur komen (jammer, heen en weer lopen als ik een biertje wil maar in huis is er geen plek). Daar kan het gerust 30 graden worden in de zomer.

Als je een tapzuil hebt warmt die op inclusief het bier in het slangetje neem ik aan. Als je slechts een paar biertjes per week per tap drinkt, merk je hier dan wat van? Anders zou ik beter overwegen kraantjes direct in de deur van het koelkastje te maken (wat ik wel minder mooi vind).

Hanz.

Hallo allemaal.

Wat een inspiratie aan soorten taps hier! Sinds kort heb ik er ook 1 gemaakt. Een mobiele unit, die bovenop een klein koelkastje kan. Daar passen precies 2 5-liter fustjes in (de Chinese). Binnenkort komt er nog wat lange leiding binnen om hem wat verder weg te kunnen zetten van de koelkast. Daarbij ook een glazenspoeler in de lekbak, met afvoer. Inmiddels ook een grote koelkast gekregen van de buren, waardoor ik binnenkort ook grotere soda-kegs kan aansluiten. Nadeel is dat het tappen wel erg leuk is en de inhoud van de fustjes snel leeg is. Dan is 5 liter toch wel erg weinig.

Wat ik nog graag zou willen (en misschien kan iemand mij daar tips voor geven) is een koppeling (ball-lock) aan de zijkant van de koelkast, zodat de koelkast en de tap ook makkelijk los gekoppeld kunnen worden. Ik zit zelf te denken aan een holle buis (met schroefdraad aan de buitenkant), waar ik aan 1 kant een ballock aan vast kan maken en aan de andere kant een slang (die in de koelkast weer een ball-lock koppeling heeft om op een fust te klikken). Maar geen idee hoe het zit met maten, etc... Om het wiel niet opnieuw uit te vinden de vraag of iemand al zoiets heeft, of weet hoe en wat ik dan nodig heb aan materialen. In elk geval hier alvast een foto van mijn tap:




Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.