Hobbybrouwen > Apparatuur

Laat je tap(koel)kast zien

(1/40) > >>

Adrie:
Afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest met het maken van een gekoelde tapkast. De kast is gebouwd aan een koelkast waar ik de deur uit heb gehaald. Uiteraard is de kast goed ge´soleerd om het verlies van kou zoveel mogelijk te voorkomen. In de winter is het koud genoeg in de kelder om de koeling uit te zetten, maar nu begint de temperatuur naar de 15 graden te kruipen en wordt het voor de meeste bieren toch te warm. Hier het resultaat:

De gesloten kast. Rechts (onder de glazen) staat de koelkast.

Er is ruimte voor alle vijf vaten die ik heb en nog veel ruimte voor flessen.

Hopelijk blokkeren de flessen niet een goede koeling, anders moet ik nog een keer een ventilatortje plaatsen.

MO:
Ouwe klusser! Daar heb je flink voor op je knieen moeten liggen. Het ziet er prachtig uit. Heb je nog een extra thermostaat op de koelkast zitten, of staat-i op 6 ░C? Wel een beetje een groot hok geworden voor een koelkast. Kon je de (overbodige toch?) vriezer er niet uit halen?

jacob:
Dat ziet er goed uit.
Ik heb deze

Ik dacht dat ik nog een betere foto van de binnenkant had maar die kan ik niet vinden.
Er passen in ieder geval 4 soda kegs in en dat is gelukkig voor mij voldoende ;D ;D

Adrie:

--- Citaat van: MO op 05-05-2009  22:33 u ---Ouwe klusser! Daar heb je flink voor op je knieen moeten liggen. Het ziet er prachtig uit. Heb je nog een extra thermostaat op de koelkast zitten, of staat-i op 6 ░C? Wel een beetje een groot hok geworden voor een koelkast. Kon je de (overbodige toch?) vriezer er niet uit halen?

--- Einde van citaat ---

Op de knieŰn liggen doe ik graag voor bier.  ;D En klussen moet af en toe, nu de brouwerij klaar is. voor je het weet vul je je tijd met tv kijken of zo.

De koelkast staat nu op zijn laagste stand. Even aanzien welke temperatuur dat oplevert. Helaas zit het vriesvak ge´ntegreerd, dus die kon er niet uit. Was dat wel het geval, dan had ik niet die hele kast hoeven bouwen, maar gewoon de fusten in de koelkast kunnen zetten.  :idea:

Maar goed, voordeel is wel dat nu alle fusten erin kunnen, dus ook de fusten die nog niet op de tap zitten maar wel gesatureerd moeten worden of wachten op consumptie.

jacob:
Hoi Adrie,
Je brengt me wel op een idee trouwens om mijn gistkast op deze manier te gaan maken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie