Eerst alles maar eens proeven voor ik een eindoordeel over deze brouwerij kan geven.
Wijze woorden van mezelf

. Ik heb zojuist nog drie biertjes van de Boei geproefd (ik had hulp), en die waren echt een stuk beter! Om niet te zeggen: goed

.
Appelbier:Een bier met gerstemout, tarwemout, appels, kruiden, hop en gist, 6%. Ondanks het feit dat het flesje 2 weken geleden bij de brouwerij is gekocht, toch al een week over de THT datum heen

.
Uiterlijk: kleine sis bij openen, geen schuim, wel genoeg koolzuur. Zeer lichtgeel, vrijwel helder.
Geur: lekker! Beetje hoppig, beetje gistig, geen afwijkingen.
Smaak: erg droog, maar zonder wrang of leeg te zijn, licht bitter, lekker tarwe-frisheid, beetje hop.
Nasmaak: iets waterig, maar zeker niet onprettig
Conclusie: een prima bier! Van de appels en de kruiden proef ik (gelukkig?) helemaal niets! Als ik zou moeten kiezen, zou dit een soort Kolsch zijn geloof ik - beetje hoppig, beetje tarwe, maar verder een vrij strak bier. Jammer van dat afwezige schuim.
Zuidwester dubbel:Een dubbel met gerstemout, gerooktemout, hop en gist, 7%. THT datum prima in orde (eind 2009).
Uiterlijk: wat schuim (niet veel), vrij veel koolzuur, amberkleur, licht troebel.
Geur: esterig, karamel, eigenlijk precies wat je bij een dubbel verwacht.
Smaak: aangenaam rokerig, niet te veel maar wel heel duidelijk, lichte karamelsmaak, licht zoetig, nergens een hopje te bekennen, licht fruitig.
Nasmaak: zacht, karamel, licht bitterig.
Conclusie: ook een prima bier! Ik zou het geen dubbel noemen, omdat ik de rooksmaak niet bij de stijl vind passen, ik de kleur iets te licht vind en het bier niet zoet genoeg, maar hier zou ik er echt wel een paar van op kunnen!
Windkracht 10Een bier van 10% met diverse soorten gebrande mout, bruine kandij, hop en gist. THT datum prima in orde
Uiterlijk wat schuim dat snel wegzakt, bruine kleur, tweeschijn
Geur: licht fenolisch (o jee

), verder karamel en alcoholisch
Smaak: moutig, karamel, kandij, zoet
Nasmaak: warmend, licht geroosterd
Conclusie: al weer een prima bier, gelukkig was de lichte afwijking in de geur niet terug te vinden in de smaak! Dit is een echt winterbier of quadrupel, vind ik.
Ik heb voor de zekerheid de twee flesjes Dichte Mist en Loodsbier open getrokken die ik ook nog had staan, maar die vind ik echt slecht (zoals hierboven beschreven). Mijn conclusie over de brouwerij: ze maken een paar prima bieren, vooral de Windkracht 10 en de Zuidwester dubbel mogen er zijn! Maar het Loodsbier is echt heel erg niet lekker, en staat volgens mij ook bol van de brouwfouten. Als dat niet zo is, zijn die duindoorns een ontzettend slecht ingredient voor bier! Dumpen dat Loodsbier, dat is geen goede reclame voor de andere goede bieren!
Oh ja: en ik vind het eigenlijk een schandaal dat er in de winkel bij de brouwerij bier te koop is dat op de THT datum zit

.
Nu ben ik toch wel benieuwd welk van die bieren waar wordt gebrouwen

JW.