Aangenaam kennis met u te maken

Gestart door henri87, 25-05-2009 22:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henri87

Beste brouwers,

Ik ben Henri (21), studerend en woonachtig in Wageningen. Met een laboratoriumassistent van de universiteit heb ik voor het eerst bier gebrouwen. Een leuke ervaring. Ik vertelde mijn vader hierover en hem leek het ook leuk om te doen. We zijn naar Burg Bieren te Ermelo gegaan en hebben daar alles gekocht wat we nodig hebben. Ons eerste biertje zit nu in beugelflessen. Ik heb al wat vragen op het forum gesteld en ik ben dankbaar voor jullie snelle en goede reacties. Ik zal zeker vaker op het forum te vinden zijn in de toekomst.

Oscar

Hee Henri,

Welkom hier!

Citaat van: henri87 op 25-05-2009  22:44 uWe zijn naar Burg Bieren te Ermelo gegaan en hebben daar alles gekocht wat we nodig hebben.

 :o :o Wauw... Zat daar ook een vrachtwagen vol speciaalbieren bij? Heb je ook nodig hoor, om te proeven en om inspiratie op te doen  :D  :biersmile:

En zat er niets iets in Wageningen?  :denken:   ;D

Wild Chocolate

Welkom op het forum!

Wat is het toch dat er zoveel hobbybrouwers uit Wageningen komen? Is bier dan toch ook Life Science?

Groet,

Remco

henri87

Mijn ouders wonen dicht bij Burg Bieren. En ja, ze hebben meer dan 900 verschillende bieren. In het cafe dat erbij hoort doe ik inderdaad inspiratie op.

JWVG

Ha Henri,

ook welkom op het forum! Je bent inderdaad de zoveelste Wageningse hobbybrouwer! Volgens mij staat Wageningen nu dik bovenaan in de ranglijst. Ik tel nu een man of 9 :o. We komen elke maand op de eerste maandag (a.s. maandagavond bij mij) bij elkaar om elkaars biertjes te proeven. Het is expliciet niet het doel om een klassiek gilde te vormen - qua info is dit forum veel mooier, maar van proeven leer je wel hel veel extra, dus dat doen we dan. En we kopen soms gezamenlijk spullen in, en wisselen gist uit. Je bent van harte welkom! Als je geinteresseerd bent, stuur dan even een pb'tje naar me met je e-mail adres, dan krijg je details.

 :degroeten: JW.

De-Geert

Hoi Henri!
Welkom op dit forum, het zou inderdaad leuk zijn als je ook eens op een WHO-avondje langs kon komen. Jan-Willem heeft het al mooi samengevat: geen gilde, wel bier proeven  :proost2:.

Wat studeer je?

Maarten

Hee Henri!
Welkom en brouw ze!  :brouwen:

RobinB

Hoi Henri, welkom op het forum!
Wat studeer je precies?

Citaat van: Wild Chocolate op 25-05-2009  22:56 uIs bier dan toch ook Life Science?

Bier misschien niet (is een eindproduct) maar het hele brouw- en vergistingsproces toch zeker wel! :D

JWVG

Je kunt hier bv levensmiddelen technologie studeren. Dat lijkt me toch wel toepasselijk voor bierbrouwers  :D. En ik vind dat ook wel een life science, al kun je dat begrip eindeloos oprekken (medicijnen bijvoorbeeld!)

 :degroeten: JW.

RobinB

Citaat van: JWVG op 26-05-2009  09:51 u(medicijnen bijvoorbeeld!)

Bedoel je Geneeskunde?  :police:

Veel gemaakte fout namelijk...
Maar "medicijnen" is eigenlijk Farmacie (die bestuderen de ontikkeling en productie van medicijnen).
Geneeskunde bestudeerd het wel en wee van het leven van de mens, als dat geen "Life" science meer is... ;)

JWVG

Dat zal dan wel ja, dat ik geneeskunde bedoelde  :D. Freak!

 :degroeten: JW.

henri87

Ik studeer milieukunde (richting milieutechnologie). Daar wordt veel gebruik gemaakt van bioreactoren. Die dingen boeien me altijd :D. Misschien was daarom de stap naar hobbybrouwer niet zo groot voor mij.
Maar op de vraag van the Dude: Bedankt voor de uitnodiging. Ik zal binnenkort eens mailen als ik meer tijd heb (bachelor afsluiting).

JWVG

Henri, begint jouw achternaam toevallig met 'ver..'? Dan hebben we elkaar al eens ontmoet bij een vak dat ik (mede) geef, maar waar je na een paar dagen mee op moest houden (ik was de jongste en meest atletische van de twee docenten :D). Maar er kunnen natuurlijk ook twee henri's BMK doen in hun derde jaar.

 :degroeten: JW.

henri87

Ja dat ben ik :). Ik heb je net op we@wur gevonden en ik heb inderdaad bijna een vak bij je gevolgd. Er was wat verwarring over of verplicht vak dat geschrapt zou zijn.

Henri

ps: waarom staat op csa dat ik het vak partly completed heb?

MO

Een goed cijfer van JW? Ga hobbybrouwen en babbel mee op het forum. Succes verzekerd.

JWVG

Nou ja - dit stond natuurlijk een keer te gebeuren. Een van de redenen dat ik tegenwoordig weinig chantabels op het forum plaats  :D.

Henri, ik zal eens informeren hoe dat zit met dat 'partly completed'.

 :degroeten: JW.

dennis

En jij ook welkom op het forum!  Wageningen doet het inderdaad erg goed, komt vast door de studie.  Ik herinner me nog een docent biotechnologie die het maar over 'biermoleculen' had... hij praat nogal snel en verslikte zich dus regelmatig in biomoleculen.  Of het was wat ik wilde horen natuurlijk.

Ik kan je aanraden om op het WHO langs te komen, erg leerzaam en ook gezellig.  Er zitten gevorderde en beginnende (ik oa) brouwers bij.

Anton

Citaat van: dennis op 26-05-2009  18:24 uWageningen doet het inderdaad erg goed, komt vast door de studie.

Kan kloppen,
iemand die ik ooit tegenkwam en me vertelde dat hij ook eens gebrouwen had was mijn buurman die in Wageningen gestudeerd had.

Maar Henri, hartelijk welkom hier.

Anton

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.