7-06-2009 Bierbeleving Oss

Gestart door MO, 15-05-2009 09:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Op zondag 7 juni 2009 organiseert 't Boterpleintje voor de eerste maal het festival Bier Beleving Oss. Tijdens dit bierfestival krijg je de gelegenheid om kennis te maken met bijzondere bieren. 10 bierbrouwers zullen hun speciaal bieren aan het publiek presenteren.

Daarnaast kun je er natuurlijk wat eten, is er neary-golf en voor de kinderen een springkussen en schminken. De muziek wordt onder andere verzorgd door Blaoskapel de Pompzwengels.

Het festival zal geopend zijn van 13.00 uur tot 18.00 uur en vindt plaats bij Café Toffee op 't Boterpleintje, Heeschepad 14-16 in Oss.

Na 18.00 uur wordt het muzikale programma nog voortgezet in Café Toffee met een optreden van de Woodstockband.

http://www.boterpleintje.nl/?id=248

Er zullen voornamelijk lokale brouwerijen aanwezig zijn:

Maaslandbrouwerij
Speciaalbierbrouwerij Oijen
Van Kollenburg Den Bosch
Muifelbrouwerij
Brouwerij het Levenswater (dacht ik)
Koekoekbrouwerij
Graaf van Heumen

Ik zal het Berghs bier van de tap hebben, vanuit de fles ga ik Graaf Dicbier, Broeder Everardus en Zuster Agatha schenken.

JWVG

Dat wordt een druk bierweekendje voor je  :P. Ziet er leuk uit, maar ik heb mijn bier dan al wel gehad op zaterdag...

 :degroeten: JW.

MO

Dit festival verlaagt inderdaad de kans op mijn aanwezigheid op het ONK, alhoewel ik wel plannen heb om te komen.

ed

Waarom staat dit niet op de agenda. Het ONK trouwens ook niet.

Ed

MO

Mijn fout. Te lui. Ik neem aan dat mensen hier wel kijken (bij aankondigen gebeurtenissen).

Jacques

Citaat van: ed op 24-05-2009  21:48 uWaarom staat dit niet op de agenda. Het ONK trouwens ook niet.

Dat zal ik gauw veranderen.

ed

Leuk kleinschalig festival met brouwerijtjes uit de buurt van Oss. Het was gezellig druk en redelijk weer. Op het eind een beetje regen. Misschien een idee om het met een koopzondag of wijnbelevenis te combineren.

Ed

Oscar





(Filmpjes zijn van editie 2010)
 :)

DP


Mooi spul, duurt wel wat lang denk ik, wel lijkt het me super leuk,
dat als je in een café zit en zegt doe mijn drie flessen.

Maar...
dit bier is al klaar voor gebruik zover ik kan zien, er zit al CO2 op!
Nu vul je dit bier eigenlijk opnieuw af... CO2 zal er iets verloren gaan.
Terwijl je niets meer opbouwt.
Het lijkt mij dat je dit bier vrijwel direct moet consumeren.

Of heb ik dit helemaal fout?

Groet DP  :degroeten:

Het Alfazuurmannetje

Was die fles wel vol gekomen??

Heeft bier op fust niet minder CO2 dan op fles? En dan nog CO2 verlies by afvullen.

Hmmm ???

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.