Biologisch bier brouwen

Gestart door wilko, 15-04-2009 19:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas G

Citaat van: basterd-brewer op 16-04-2009  22:02 uHier in Wageningen word overigens wel veel met tomatenplanten gewerkt en is het onderzoek naar rhizobium in wortelknolletjes van erwten natuurlijk wereld leidend.

PRE, it's all coming back to me....

En ik had het zo goed weggestopt.  ;)

aldo

Er is biologische gist op de markt, voor het bakken van brood in elk geval...
http://www.biologica.nl/biologisch/vraag_antwoord.php?id_parameter=125
Alleen toen "de nieuwe band" (groothandel in bio spul) bruggemans gist uit het assortiment haalde en alleen biogist wou verkopen kwam er zoveel vraag om die bruggemans (is niet bio) dat ze die nu wel weer hebben.
http://www.nieuweband.nl/producten/detail/1050/?p=s&q=gist

RobinB

Had JW het wel goed met de biologische gist!
Uit de link van Aldo:
CiteerEr is zowel verse als gedroogde biologische gist verkrijgbaar. Gedroogde gist is lang houdbaar en makkelijk in het gebruik. Verse gist is minder lang houdbaar (paar weken), maar veel mensen vinden de smaak lekkerder.
Biologische gist groeit op een voedingsbodem van bronwater en biologische tarwe.

Dan is biologische biergist natuurlijk ook zo te maken!

basterd-brewer

Citaat van: JWVG op 17-04-2009  07:53 uAf en toe vraag ik me af waarom ze jou niet meteen professor maken  :D.
 :degroeten: JW.

Dat vraag ik me ook al jaren af  ;D ;D ;D

Misschien begrijp jij mijn vraag niet goed, de historische achtergrond van de zandraket is mij onbekend de rest van de redenen om het te gebruiken heb ik in mijn eerste jaar uit mijn hoofd moeten leren.
Maar toch bedankt voor het college uit wikipedia. :duimop:

Wat betreft de natuurlijkheid/biologisch van gekweekte organismen, natuurlijk aanwezige soorten en gemodificeerde organismen heb ik nog wel een leuk artikel wat ik zal plaatsen in het daartoe bestemde onderwerp.

Grtz, Stefan

basterd-brewer

Citaat van: Bas G op 17-04-2009  10:07 uPRE, it's all coming back to me....

En ik had het zo goed weggestopt.  ;)

PRE staat toch voor proces-engineering?

Bas G

Prima Rhizobium Elst, werd mij verteld.

basterd-brewer

Ook een mooie afkorting

Bas G

Dat vond ik ook ja, vandaar dat ik het nog weet vrees ik.
Dit was een verhaal van een microbiopracticum docent die vol met dit soort verhalen zat (wiens naam ik vergeten ben, maar je weet wellicht wie ik bedoel). Een AiO had wat bruikbare rhizobium plantjes gevonden in Elst, die werden opgekweekt, en de afkorting PRE werd geboren. Zoiets was het, geloof ik.  :nut:

Jaap

De kunstmatige supergist is blijkbaar dichterbij dan we denken

Muldermans

Interessant artikel Jaap, alleen blijf ik toch maar met de traditionele gisten werken...




RobinB

Mooi voorbeeld inderdaad!
Al verwacht ik niet dat het commercieel zal aanslaan.

Voor de hergisting op fles (zoals bij ons) is hij ook niet geschikt :)

wiliam

Men mag spreken van Bio bier als minder dan 5 %van het product, uit niet bio bestaat.
Wilde gist is bio, maar anders, is er nog geen biogist in de handel.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.