Behalve de grootte van je mandflessen is er technisch geen probleem om 5 liter te brouwen, maar alles bij elkaar heb je gauw 6 uur werk. Zelf brouw ik meestal 10 liter, een kratje zeg maar, maar als je zelf brouwt krijg je vrienden (net als je een ladder hebt, of een bus

en 10 liter is ook zo op. Ik wil met charges van 16 liter gaan werken., 2 kratten. Ik brouw maar een paar keer per jaar en wil dus ook niet te veel investeren.
Over mijn eerste brouwsel was ik aardig tevreden (het kan natuurlijk altijd beter, de beste brouwerij is uiteindelijk ook nog bezig met perfectioneren) en wanneer je zeer goed op de hygiëne let en op deze site je ogen goed de kost geeft (eventueel in de bieb een brouwboek leent) komt het vast goed.
Zoals gezegd hoeft een plastic vat niet veel te kosten en een waterslot heb je voor iets van 1 euro. Bezuinig alleen niet op een densimeter, die kun je echt niet missen.
Ik weet dat het op dit forum vloeken in de kerk is, maar voor een 1e keer is alleen een gistingsvat voldoende. Na een dag of 10 gisten is het bier wel klaar voor bottelen. Eerst lageren heeft absoluut een wat beter resultaat, maar zonder lagering kun je zonder meer een smakelijk bier brouwen.
Ik zou zeggen, heel veel succes en het komt vast goed!!! Don't worry